Beste Tweakers.
Ik zoek een?
Videokaart: Huidige 2070 valt spontaan uit? Vanaf het begin deed hij eigenlijk al gek met opstarten, draaien de fans even 100% gaat de pc uit en start hij opnieuw uit (dit duurt paar seconden) Na vervanging van moederbord, PSU, ram .. lijkt het toch de videokaart te zijn. Waarschijnlijk jaren eerder moeten doen maar goed... het is wat het is. Nu gaat de videokaart af en toe naar 100% en dan weer naar een laag toerental ook als de GPU niet eens zo warm is.
Wat is je budget?
Budget. 600 - 800?? euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik 3 kaarten gevonden.
1. 7900Gre Saphire € 550
2. 7900 XT Powercolor € 699
3. 7900 XTX XFX €887- .
Momenteel heb ik een Nvidia kaart en is deze ook gekoppeld aan een Nvidia Shield, daarom is Nvidia wel wat handiger maar daar kan je makkelijk omheen werken.
Systeem:
5800x3d
Auros x570 pro
32 gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-
Rm650x of een cx750M
Game vaak op 144p.
Spellen die ik vaak speel
1. Age of empires 2
2. Call of duty Warzone
3. Counterstrike.
4. Elden Ring
Wat zijn mijn huidige bedenkingen.
- Prijs kwaliteit en toekomstigheid van het systeem
- xtx lijkt vaak te kampen te hebben met hoge idle verbruik bij 2 monitoren (100W idle )
- xtx waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig? De 650 lijkt wat magertjes.
- Nvidia lijkt drivers etc beter voor elkaar te hebben ( ook lagere wattage) maar is wel duurder.
- Dlss etc heb ik voor mijn gevoel nooit aan.
Dus wat is slim?
goedkoop of duur?
Alvast bedankt
Ik zoek een?
Videokaart: Huidige 2070 valt spontaan uit? Vanaf het begin deed hij eigenlijk al gek met opstarten, draaien de fans even 100% gaat de pc uit en start hij opnieuw uit (dit duurt paar seconden) Na vervanging van moederbord, PSU, ram .. lijkt het toch de videokaart te zijn. Waarschijnlijk jaren eerder moeten doen maar goed... het is wat het is. Nu gaat de videokaart af en toe naar 100% en dan weer naar een laag toerental ook als de GPU niet eens zo warm is.
Wat is je budget?
Budget. 600 - 800?? euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik 3 kaarten gevonden.
1. 7900Gre Saphire € 550
2. 7900 XT Powercolor € 699
3. 7900 XTX XFX €887- .
Momenteel heb ik een Nvidia kaart en is deze ook gekoppeld aan een Nvidia Shield, daarom is Nvidia wel wat handiger maar daar kan je makkelijk omheen werken.
Systeem:
5800x3d
Auros x570 pro
32 gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-
Rm650x of een cx750M
Game vaak op 144p.
Spellen die ik vaak speel
1. Age of empires 2
2. Call of duty Warzone
3. Counterstrike.
4. Elden Ring
Wat zijn mijn huidige bedenkingen.
- Prijs kwaliteit en toekomstigheid van het systeem
- xtx lijkt vaak te kampen te hebben met hoge idle verbruik bij 2 monitoren (100W idle )
- xtx waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig? De 650 lijkt wat magertjes.
- Nvidia lijkt drivers etc beter voor elkaar te hebben ( ook lagere wattage) maar is wel duurder.
- Dlss etc heb ik voor mijn gevoel nooit aan.
Dus wat is slim?
goedkoop of duur?