Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo allemaal!

Ik heb een nieuw nummer gekregen en wil eigenlijk hiervoor mikn nummer bij whatsapp aanpassen, zodat ik niet mijn actieve contacten een bericht hoef te sturen met mijn nieuwe nummer. Nu vraag ik mij af, is dit ook zichtbaar voor geblokkeerde en/of niet actieve contacten (waar ik geen berichten van in mijn lijst heb staan)?

Ik had het forum al doorzocht, maar kon geen duidelijk antwoord krijgen en de topics waren van jaren terug.

Ik hoop dat iemand opheldering kan geven, want WhatsApp geeft geen thuis.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dabi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:28:
[...] want WhatsApp geeft geen thuis.
Whatsapp heeft uitgebreide documentatie op faq.whatsapp.com staan, met de zoekfunctie kun je zoeken naar 'change number' (of zelfs in het Nederlands: nummer wijzigen) om op de informatiepagina over het wijzigen van je nummer terecht te komen. Daar kun je doorklikken naar 'Je telefoonnummer wijzigen'. Daar staat de relevante tekst:
Opmerking: Als je je telefoonnummer wijzigt en hetzelfde WhatsApp-account gebruikt, blijven je geblokkeerde contacten geblokkeerd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Dankjewel voor je reactie! Dat heb ik inderdaad ook gezien, maar is niet helemaal het antwoord op mijn vraag. Ik wil weten of de geblokkeerde contacten op deze manier op enige wijze van mijn nummerwijziging op de hoogte kunnen zijn, maar ook of contacten waar ik geen actieve gesprekken mee heb (en ik niet meer in mijn contactenlijst heb staan) kunnen zien (wanneer ze mijn nummer wel hebben) dat ik mijn nummer verander. Ik heb mn hele leven al hetzelfde nummer, dus heb geen idee hoe dit in de praktijk uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk het niet, maar wat je kunt doen, is afspreken met een vriend(in) dat je hun nummer even blokkeert en dan de migratie uitvoert. Dan kunnen zij je vertellen of en wat ze gezien hebben, voordat je ze weer deblokkeert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron