Hallo,
hieronder heb ik een systeem geconfigureerd in de wenslijst. Ik twijfel een beetje of dit de juiste richting is, dus ik dacht: misschien wil iemand 'erop schieten'. Alvast bedankt iig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een upgrade van mijn bestaande 5900x systeem dat ik voornamelijk gebruik als DAW, maar daarnaast wordt er ook op gegamed en draai ik VMware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wou het het liefst rond de 2500 houden, iets eronder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
minimaal 12 cores, ik twijfel zelf of ik moet wachten op de X3D van de 9000 generatie. Ik kies de X3D om een beetje van mijn multicore workcapacity op te geven voor gaming performance en de 3dcache. Ook de grotere memorycompatibility van X3D spreekt me aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung voor de ssd's en het wordt een Ryzen systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
wat ik een erg mooie build vind is die van Greg Salazar in de shadowbase 800. Dat is dan ook de case die ik graag zou willen gebruiken. Ik wil overigens dat het systeem redelijk stil is. een reden voor mij om te wachten op de 9000 generatie is oa de lagere temperaturen die die chips hebben.
Ga je overklokken?
ik ga niet overklokken, behoudens een XMP profiel
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik ergens grove config errors heb gemaakt in de zin van prijs/performance/kwaliteit en of er voor de hand liggende alternatieven zijn die jullie dringend aan mij zouden willen mededelen.
hieronder heb ik een systeem geconfigureerd in de wenslijst. Ik twijfel een beetje of dit de juiste richting is, dus ik dacht: misschien wil iemand 'erop schieten'. Alvast bedankt iig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een upgrade van mijn bestaande 5900x systeem dat ik voornamelijk gebruik als DAW, maar daarnaast wordt er ook op gegamed en draai ik VMware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wou het het liefst rond de 2500 houden, iets eronder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
minimaal 12 cores, ik twijfel zelf of ik moet wachten op de X3D van de 9000 generatie. Ik kies de X3D om een beetje van mijn multicore workcapacity op te geven voor gaming performance en de 3dcache. Ook de grotere memorycompatibility van X3D spreekt me aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung voor de ssd's en het wordt een Ryzen systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
wat ik een erg mooie build vind is die van Greg Salazar in de shadowbase 800. Dat is dan ook de case die ik graag zou willen gebruiken. Ik wil overigens dat het systeem redelijk stil is. een reden voor mij om te wachten op de 9000 generatie is oa de lagere temperaturen die die chips hebben.
Ga je overklokken?
ik ga niet overklokken, behoudens een XMP profiel
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik ergens grove config errors heb gemaakt in de zin van prijs/performance/kwaliteit en of er voor de hand liggende alternatieven zijn die jullie dringend aan mij zouden willen mededelen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X3D Boxed | € 395,99 | € 395,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX V2 | € 189,- | € 189,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC 12G | € 659,- | € 659,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Shadow Base 800 Zwart | € 133,41 | € 133,41 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 Zwart | € 240,11 | € 240,11 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 226,86 | € 226,86 |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 13 850W | € 242,10 | € 242,10 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 169,60 | € 169,60 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 303,92 | € 303,92 |
Totaal | € 2.559,99 |
[ Voor 47% gewijzigd door JanBanaan op 09-08-2024 16:04 ]