Pc start maar geen beeld muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo

Het begon allemaal gisteren. Ik was wat aan het gamen alles ok daarna gestopt mezelf afgemeld. Later probeerde ik me terug aan te melden en ik kreeg plots een soort van error met 00000000 enzovoort (ik heb er geen foto van genomen en geen idee meer wat voor een error het was) dus ik kon mij niet meer aanmelden (via microsoftaccount met een cijfercode als wachtwoord) nochtans was het wachtwoord dat ik had ingeven juist (ik heb gechecked of num lock aanstond en caps uit etc) dus probeerde ik mijn pc opnieuw op te starten en het starte opnieuw op maar plots zonder toegang tot beeld muis en toetsenbord… op resetknop gedrukt paar keer niets hielp. Ik heb de videokaart eruit gehaald het scherm aangesloten op het moederbord. Nu krijg ik wel verbinding naar mijn toetsenbord en muis maar niet mijn scherm. (Scherm is niet kapot want getest op ps). Ik heb ook de batterij eruit gehaald (Een rond zilverkleur) maar tot op heden geen enkele stap verder geraakt. Ik denk dzt de videokaart het heeft begeven alsook een toegang van de vga naar het moederbord? Er brand ook een rood lichtje onder vga en gpu

Ik heb er ook niet al te veel verstand van ik hoop dat er iemand is die mij meer zou kunnen informeren. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:38
Mocht het je lukken om in de BIOS instellingen te komen, zul je daar de iGPU aan moeten zetten om beeld op je beeldscherm te krijgen via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
SkillZ4LollZ V2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:52:
Mocht het je lukken om in de BIOS instellingen te komen, zul je daar de iGPU aan moeten zetten om beeld op je beeldscherm te krijgen via VGA.
Zonder beeld zal dat vrij moeilijk lukken vrees ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:38
Kevino7 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Zonder beeld zal dat vrij moeilijk lukken vrees ik…
Je kan proberen het moederbord van het stroom te halen en de CMOS batterij te verwijderen voor 5/10 minuten om te kijken of de BIOS settings terug schieten naar de standaard instellingen.

*Verwijder hierbij de externe videokaart geheel uit het systeem voordat je bovenstaande stappen uitvoert*

Het systeem hoort automatisch terug te schakelen op de iGPU als er geen externe videokaart aangesloten is ondanks de BIOS instellingen. Mocht dit niet het geval zijn zou het ook aan andere componenten in jouw systeem kunnen liggen; denk aan het moederbord zelf, of de RAM sticks.

Mocht je daarna wel beeld krijgen van de iGPU; herinstalleer de display adapter voor jouw videokaart geheel opnieuw voordat je de kaart er weer in steekt. Daarna kun je rustig trouble shooten of het aan de videokaart ligt of aan de software.

[ Voor 16% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 09-08-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
SkillZ4LollZ V2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Je kan proberen het moederbord van het stroom te halen en de CMOS batterij te verwijderen voor 5/10 minuten om te kijken of de BIOS settings terug schieten naar de standaard instellingen.

*Verwijder hierbij de externe videokaart geheel uit het systeem voordat je bovenstaande stappen uitvoert*

Het systeem hoort automatisch terug te schakelen op de iGPU als er geen externe videokaart aangesloten is ondanks de BIOS instellingen. Mocht dit niet het geval zijn zou het ook aan andere componenten in jouw systeem kunnen liggen; denk aan het moederbord zelf, of de RAM sticks.

Mocht je daarna wel beeld krijgen van de iGPU; herinstalleer de display adapter voor jouw videokaart geheel opnieuw voordat je de kaart er weer in steekt. Daarna kun je rustig trouble shooten of het aan de videokaart ligt of aan de software.
Ja ik heb de batterij eruit gehaald alsook met een schroevendraaier bij de 2 antennes geweest naast de batterij (jbat1) maar nog steeds geen beeld… alsook de sticks eruit gehaald etc ik hoop echter niet dat het mobo het probleem is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Wat zijn de specs van het systeem inclusief het merk en type van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42
BIOS resetten naar fabrieksinstellingen gaat bij moderne moederborden meestal met een jumper. Batterij er uit halen is niet voldoende.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
Uszka schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:19:
Wat zijn de specs van het systeem inclusief het merk en type van de voeding?
Voeding is een corsair gs600 met zeer weinig draaiuren. Prosessor: ryzen 5 1600, 6c 12t 3,2ghz base 3,6 boost. Mobo: msi b350 pc mate. Grafische kaart: msi geforce gtx1060 gaming x 3gb. Geheugen: corsairs vengeance rgb pro 2 x 8gb. 2 x opslag. 1 700gb hd. 1 x 256gb ssd m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Als je videokaart eruit haalt cq scherm aan mobo hangt zal je nooit beeld krijgen met deze cpu.
Je hebt de gpu nodig, welke lampjes branden als die erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Voeding is >12 jaar oud. Weinig uren of niet, ding kan gewoon kapot zijn. Zo goed waren ze niet.

Ryzen 1600 heeft geen iGPU dus via het moederbord ga je nooit beeld krijgen.

Videokaart is ook al een oudje. Test met een andere videokaart.

Haal er ook eens één geheugenmodule uit. De overgebleven module plaats je in A2.

Trek ook de opslag eens los. Dan zou je in het BIOS moeten komen als er geen OS gevonden wordt.

Defecte cpu kan ook. Helaas niet uitzonderlijk bij AM4 cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
99ruud99 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:49:
Als je videokaart eruit haalt cq scherm aan mobo hangt zal je nooit beeld krijgen met deze cpu.
Je hebt de gpu nodig, welke lampjes branden als die erin zit?
Het lampje VGA brand en als ik de videokaart er in steek geen verbinding naar muis en toetsenbord en beeld. Zonder videokaart muis en toetsenbord wel maar natuurlijk steeds geen beeld

[ Voor 17% gewijzigd door Kevino7 op 10-08-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Kevino7 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:53:
Het lampje VGA brand en als ik de videokaart er in steek geen verbinding naar muis en toetsenbord en beeld. Zonder videokaart muis en toetsenbord wel maar natuurlijk steeds geen beeld
Reageert je keyboard CAPS led dan misschien nog?
Zo ja dan zou je systeem wel gepost hebben maar inderdaad geen video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Een volledige CMOS reset misschien ook nog eens proberen?
Dus stekker eruit, CMOS batterij eruit en dan ook Bios jumper reset doen.

Reddit r/ASRock: X670E Steel Legend - CPU LED Indicator
ZatarraNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:09:
Had ik niet verwacht, maar met stekker eruit, CMOS batterij eruit en met Bios jumper reset: Ik kan weer in de bios. Nu het geheugen maar even grondig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
The_Doman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:29:
Een volledige CMOS reset misschien ook nog eens proberen?
Dus stekker eruit, CMOS batterij eruit en dan ook Bios jumper reset doen.

Reddit r/ASRock: X670E Steel Legend - CPU LED Indicator

[...]
Ja het toetsenbord en muis geven licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
Kevino7 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Ja het toetsenbord en muis geven licht maar ik ik heb zo geen jumper cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Kevino7 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:35:
Ja het toetsenbord en muis geven licht
Je bedoelt de LED verlichting van je keyboard ?
The_Doman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:03:
Die led verlichting kan onafhankelijk van je PC reageren.
Het gaat om de CAPS led, als je PC/board nog werkt moet je keyboard CAPS led daarop reageren.
Je kan ook een bootable (Windows) USB nog gebruiken (ook met LED indicator) of het systeem daarop reageert/opstart?
Je kan de CMOS/Bios reset pinnen gewoon (tijdelijk!) kortsluiten met iets van metaal, schroevendraaier enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevino7
The_Doman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

Je bedoelt de LED verlichting van je keyboard ?

[...]

[...]

Je kan de CMOS/Bios reset pinnen gewoon (tijdelijk!) kortsluiten met iets van metaal, schroevendraaier enz.
Alle onderdelen getest vermoedelijk is het het mobo
Pagina: 1