SD-kaart bestanden kan ik niet meer 'knippen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad om een sd-kaart met bestanden leeg te halen door de bestanden te knippen en plakken. Het schaartje kwam altijd boven duidelijk in beeld in de taakbalk van de map van het sd kaartje.
Nu blijft het vaag en kan ik niet knippen. Wel kopieeren.

Hoe krijg ik mijn schaartje weer aan het werk?

Dus ik doe een sd-card in de cardreader (u-green is het merk). Dan klik ik binnen verkenner het mapje aan van dat station (K in mijn geval) en dan zie ik onder MP_Root, 100ANV01, dat mapje klik ik aan en daar zitten mijn actioncam bestanden. Die kon ik voorheen zonder probleem knippen uit het mapje en naar een mapje verplaatsen in mijn computer. Daarmee kwam het sd-kaartje ook leeg en kon ik het weer gebruiken, nu krijg ik die bestanden niet zomaar weg. Dan kun je de sd-kaart formateren maar ik wil toch weer terug naar mijn oude manier van werken die twee weken geleden nog perfect kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 19:04
Op een sd kaart kan een schuifje zitten. Dat is een schrijfbeveiliging.
Probeer dat eens.

https://www.diskpart.com/...-but-not-locked-1984.html

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Welk bestandssysteem gebruikt de SD kaart (FAT32/NTFS/exFAT/etc)? En heb je van Ugreen nog bepaalde software, drivers of tooltjes geïnstalleerd voor de kaartlezer, of is het puur Windows? Werkt bv een USB drive nog wel zoals eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Sorry, ik vergat erbij te vermelden dat het gaat om een mini-sd-card en die heeft zo te zien geen slotje dat je kunt verschuiven. Ik doe die altijd in een adapter om in de sd-cardreader te kunnen aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
In dat geval zou ik beginnen met een schijfcontrole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 12:26

SambalBij

We're all MAD here

sugarcool6 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:13:
Sorry, ik vergat erbij te vermelden dat het gaat om een mini-sd-card en die heeft zo te zien geen slotje dat je kunt verschuiven. Ik doe die altijd in een adapter om in de sd-cardreader te kunnen aflezen.
Heeft die adapter niet een schuifje toevallig? Eentje die ik hier heb liggen namelijk wel :)
Zo ja, schuifje moet in de richting van de connector geschoven worden, anders wordt de kaart read-only.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

mini-sd-card en die heeft zo te zien geen slotje dat je kunt verschuiven.

Ik doe die altijd in een adapter om in de sd-cardreader te kunnen aflezen.
En die adapter heeft ook geen schuifje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xU2d9wywjQmKAWUbOfZAeRMfIY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/98ZZOI6hzNwMbdOqKFdMkryv.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 09-08-2024 15:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedoel je mini-SD of micro-SD? :?
sugarcool6 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:47:
Nu blijft het vaag en kan ik niet knippen. Wel kopiëren.
En met kopiëren bedoel jij dat je kunt lezen. Iets nieuws naar de SD-card schrijven zal dan ook niet lukken.

edit:
Overigens gefeliciteerd met je jubileum, je stelt al bijna 10 jaar vragen hier. :o :D

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 09-08-2024 15:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Ben zojuist naar de website van Ugreen gegaan ik zie geen support met drivers of wat.
Achteraf hij werkt wel maar ik heb lange tijd veel meldingen van Windows gehad dat het apparaat niet werd herkend terwijl die het gewoon deed.
Het is niet echt een soepel werkend systeem, ik zie geen support afdeling op hun site en de reader staat niet meer onder hun producten maar wordt op een andere site van dezelfde firma wel voor € 25,- verkocht.
Een beetje warrig allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarcool6
Ja dat bedoel ik micro-sd en ik zie nu dat schuifje, het is zwart en het leek onderdeel van het randje om de kaart heen, na verschuiven was het probleem verholpen. Nu ik mijn 4 andere kaartjes heb bekeken zie ik inderdaat wittje slotjes. Ik heb dat nooit hoeven gebruiken. De witte slotjes bleken niet zichtbaar door mijn licht gekleurde tafeloppervlak met kunstverlichting, Vandaar dat ik die nooit zach zitten.

Bedankt iedereen voor de reacties. Feit blijft dat het merk van de reader minder uitstraalt 'support' te willen geven en ik toch een aantal dingen zie op hun diverse sites dat bij mij de indruk wekt alsof de firma wel wil verkopen maar daarna wat afhaakt. Maar ik zeg dit met reserve want misschien doen ze hun best maar ik wordt vaak bij andere sites wat makkelijker naar een blokje 'support' geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sugarcool6 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:37:
[...]

Bedankt iedereen voor de reacties. Feit blijft dat het merk van de reader minder uitstraalt 'support' te willen geven en ik toch een aantal dingen zie op hun diverse sites dat bij mij de indruk wekt alsof de firma wel wil verkopen maar daarna wat afhaakt. Maar ik zeg dit met reserve want misschien doen ze hun best maar ik wordt vaak bij andere sites wat makkelijker naar een blokje 'support' geleid.
Die card readers zijn massaproductie en worden super goedkoop ingekocht maar worden met veel marge verkocht door de winkels. Voor de support kun je dus beter bij de winkel terecht. Of de gratis support die jij hier op GoT krijgt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1