Cloudflare-challengeproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:03
Ik heb de laatste paar maanden steeds vaker dat ik niet door Cloudflare-challenges kom. Dat zijn van die challenges als je een site wilt bezoeken of als je er wilt inloggen (verschilt per site). Het maakt niet uit welke browser ik gebruik en of ik advertentieblokkering wel of niet inschakel. Het internet wordt zo helaas wel erg moeizaam om te gebruiken, als diverse sites gewoon niet meer te bezoeken of met je account te gebruiken zijn.

Zou iemand me kunnen helpen om een oplossing te vinden?

Browser: verschillende, waaronder Firefox en Chrome
ISP: Odido (thuisinternet)
Firewall: uitgeschakeld (gebruik ik gewoon niet, hooguit die van het modem met de standaardinstellingen, maar niet die van mijn OS)

[ Voor 20% gewijzigd door TheVivaldi op 09-08-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij had het met code injection te maken die ik invoegde in een site. Door dat enkel op de gewenste URL te doen (in plaats van ook op de inlogpagina), vond cloudflare het weer goed en liep door.

Mogelijk dat je ergens iets hebt dat code injection doet? Of iets anders op je netwerk hebt draaien dat je IP-adres een slechte reputatie gegeven heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 09-08-2024 16:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Waar zou ik moeten kijken voor code injection?

Ik heb niks op mijn netwerk draaien, behalve NextDNS voor advertentieblokkering. Maar zoals ik al zei maakt uitschakelen daarvan geen verschil en ik kan bijvoorbeeld ook niet meer inloggen op DeepL, waar ik voor betaal, dus het is niet alsof ik ze een slechte reputatie bezorg.
Verder doe ik niet aan torrenten of weet ik wat, dus niets waarvan ik de link met een slechte reputatie zou kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01
Probeer eens de opera browser. Die heeft een ingebouwde vpn client. Dan kan je in ieder geval uitsluiten of het aan je ip adres ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@sir_huxley Da's een goeie tip - ga ik proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, denk er wel even aan dat Opera tegenwoordig "China owned" is. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:52
Probeer ook de Privacy Pass extensie te gebruiken: https://privacypass.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Room42 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:26:
Ja, denk er wel even aan dat Opera tegenwoordig "China owned" is. ;)
Niet meer: alle aandelen zijn teruggekocht uit China. Maar al was dat zo geweest, dan nog zou ik het alleen voor testdoeleinden gebruiken, om te zien of het inderdaad aan mijn ip-adres ligt. Ik ga me er vandaag of morgen even op storten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
oohh schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:29:
Probeer ook de Privacy Pass extensie te gebruiken: https://privacypass.github.io/
Hmm, ik had wel al een gebruikersscript geprobeerd, maar dat loste het probleem helaas niet op. Ik zal deze extensie eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 12-08-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Opera moet ik nog even installeren, maar ik kan alvast melden dat die Privacy Pass het helaas niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik heb nog even geen tijd voor Opera, maar ik heb het ondertussen wel geprobeerd met een persoonlijke hotspot vanaf mijn iPhone naar mijn pc toe en ook dan lukt het niet om door de challenges heen te komen. Dus of het aan mijn ip-adres ligt, vraag ik me af, als blijkbaar mijn mobiele ip-adres ook getroffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:31

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

De enhanced tracking protection van firefox kan er ook voor zorgen dat je niet door captcha's komt.
Die kun je door op het schildje voor de url te klikken voor de pagina uitschakelen. Als je na een refresh vervolgens wel kunt inloggen weet je waar het in zit.

Ik heb deze op strict en dat geeft soms problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Patrock op 12-08-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Patrock schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:54:
De enhanced tracking protection van firefox kan er ook voor zorgen dat je niet door captcha's komt.
Die kun je door op het schildje voor de url te klikken voor de pagina uitschakelen. Als je na een refresh vervolgens wel kunt inloggen weet je waar het in zit.

Ik heb deze op strict en dat geeft soms problemen.
Bij mij stond hij op Custom. Nu op Standard gezet, maar dat maakt helaas geen verschil. Was wel een goede tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dank je. Zojuist geprobeerd, maar alweer helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:38
Je gaf aan NextDNS uitgeschakeld te hebben, maar heb je toen ook een andere DNS ingesteld? En DNS op je PC ook geflushed? Als die in je cache staan denk ik dat het weinig helpt als je even snel probeert. Anders wellicht even tijdelijk de cloudflare DNS (1.1.1.1) als test proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:50:
Ik heb nog even geen tijd voor Opera, maar ik heb het ondertussen wel geprobeerd met een persoonlijke hotspot vanaf mijn iPhone naar mijn pc toe en ook dan lukt het niet om door de challenges heen te komen. Dus of het aan mijn ip-adres ligt, vraag ik me af, als blijkbaar mijn mobiele ip-adres ook getroffen is.
Toen je deze probeerde, gebruikte je toen jouw browser, al dan niet via een privacy window? Mogelijk gebruikt CloudFlare cookies en/of andere manieren om te achterhalen wie je bent. Wellicht scheelt dat.

Kijk ook even of de volgende pagina's wellicht behulpzaam kunnen zijn:
https://community.cloudflare.com/
https://support.cloudflare.com/hc/en-us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zonder ook maar iets gedaan te hebben lijkt het vooralsnog ineens weer te werken. Geen idee wat er nu dan anders is. Hebben ze me van de zwarte lijst gegooid of zo? Nuja, ik houd het wel in de gaten. Bedankt iedereen voor het meedenken! :)
Pagina: 1