Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-05 08:41
Mijn vraag
Beste lezers, Ik heb een Wacom One aangeschaft om, aan te sluiten op mijn Acer Aspire standalone PC. Op de Acer One zitten twee USB-C aansluitingen. Eén om verbinding te legen en één voor stroom (indien nodig). De Wacom One doet het via de USB-C op de laptop van mijn werk, maar daar is het niet voor. Op de Acer krijg ik standaard No Signal. Op aanraden van de Coolblue expert heb ik een HDMI-Usb-C snoer gekocht om de Wacom op de HDMI poort aan te sluiten. Zelfde verdrietige resultaat. NO Signal en Windows beeldscherminstelling detecteerd geen tweede scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Acer Aspire Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb de Wacom One met usb-c kabel getest op een laptop, werkt
Ik heb een "gewoon" scherm als tweede scherm op de HDMI poort aangesloten, werkt
Ik heb de HDMI - Usb-c kabel getest, werkt

MAAR als ik een tweede (gewoon) scherm probeer aan te sluiten via een USB-C kabel OF een HDMI-Usb-C kabel (op de HDMI poort) detecteert de pc (windows) dat ook niet.

Het lijkt erop dat mijn Acer geen USB-c apparaat lust zelfs niet als het via de HDMI poort (met het verloop snoer) wordt aangesloten.

Lang verhaal, sorry. Misschien herkent iemand het probleem voor de WACOM ONE weer retour gaat naar Coolblue.

Groet, Ben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Schaaf Mijn ervaring met Wacom producten is dat je vaak even software/drivers van hun site moet downloaden/installeren/configureren.

https://www.wacom.com/en-us/support/product-support/drivers

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 09-08-2024 14:49 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Greatsword schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:48:
@Schaaf Mijn ervaring met Wacom producten is dat je vaak even software/drivers van hun site moet downloaden/installeren/configureren.
bedankt voor je reactie. Heb ik niet vermeld maar dat heb ik inderdaad gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
ik zie dat ik een keer Acer en Wacom in mijn tekst door elkaar heb gehaald. De WACOM heeft twee USB-c ingangen en de WACOM geeft No Signal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:28
Hoe staan je beeldscherminstellingen in Windows? Als je het scherm probeert te mirroren en de Wacom kan de resolutie niet aan, dan kan je soms ook zo'n resultaat krijgen.

Heb je in de specs van je Acer al opgezocht of deze de optie van een extern scherm via USB-C ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Archer_VC10 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:29:
Hoe staan je beeldscherminstellingen in Windows? Als je het scherm probeert te mirroren en de Wacom kan de resolutie niet aan, dan kan je soms ook zo'n resultaat krijgen.

Heb je in de specs van je Acer al opgezocht of deze de optie van een extern scherm via USB-C ondersteund?
Hoi bedankt voor je reactie. De beeldscherminstellingen staan zodanig dat een neiuw scherm gedetecteerd zou moeten worden. En dat gebeurt ook als een een gewoon scherm inplug. Het probleem zit 'm dus al voor het mirroren, windows ziet de Wacom niet eens. Ik denk ook dat de Acer het scherm via USB-c niet ondersteunt, maar volgens de coolblue hulp zou de Wacom het dan wel via de HDMI poort moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Dat snoer zal usb-c naar hdmi zijn. Je zou andersom nodig hebben, ik weet niet of dat überhaupt bestaat.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
guido66 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:07:
Dat snoer zal usb-c naar hdmi zijn. Je zou andersom nodig hebben, ik weet niet of dat überhaupt bestaat.
yep, hdmi voor in de PC en Usb-C voor in de wacom. Heb ik aangeschaft https://www.allekabels.nl...4cAW7OqdtKARoChTkQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
Oke als ik dit zo snel ff lees zie ik dat een normaal scherm het ook niet via usb-c doet. Je krijgt de melding no signal.

Welke pc heb je exact? Is er wel dp alt en mhl ondersteuning?
Als die het op je werk laptop namelijk wel doet verwacht ik gewoon dat je eigen pc dit niet heeft. Overigens kan het ook zijn dat je dit nog moet activeren in de BIOS.

[ Voor 13% gewijzigd door Dracoz op 09-08-2024 17:17 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Dracoz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:15:
Oke als ik dit zo snel ff lees zie ik dat een normaal scherm het ook niet via usb-c doet. Je krijgt de melding no signal.

Welke pc heb je exact? Is er wel dp alt en mhl ondersteuning?
Als die het op je werk laptop namelijk wel doet verwacht ik gewoon dat je eigen pc dit niet heeft. Overigens kan het ook zijn dat je dit nog moet activeren in de BIOS.
hoi dankjewel, nee ik denk ook dat de USB-C pport van mijn pc geen video ondersteunt, maar ik hoop nog steeds dat ik de Wacom via de (extra) HDMI poort aan de gang krijg
Acer Aspire TC-1760 https://www.bol.com/nl/nl...9f8d4120a37250ddfccbfd3be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Schaaf schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:24:
[...]

hoi dankjewel, nee ik denk ook dat de USB-C pport van mijn pc geen video ondersteunt, maar ik hoop nog steeds dat ik de Wacom via de (extra) HDMI poort aan de gang krijg
Acer Aspire TC-1760 https://www.bol.com/nl/nl...9f8d4120a37250ddfccbfd3be
Zover ik het zie ondersteund je pc indd geen dp alt mode, de usb-c aansluiting zal dan niet gebruikt kunnen worden voor beeld.

De kabel die je hebt besteld is verkeerd om zoals eerder aangegeven. Je hebt een hdmi naar usb c nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Dracoz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Zover ik het zie ondersteund je pc indd geen dp alt mode, de usb-c aansluiting zal dan niet gebruikt kunnen worden voor beeld.

De kabel die je hebt besteld is verkeerd om zoals eerder aangegeven. Je hebt een hdmi naar usb c nodig.
oke, bedankt. Ik ga me daarin verdiepen want dat verschil begrijp ik nu even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Ik heb de kabel al in huis trouwens , past in HDMI-poort van de pc en in de USB-C poort van de WACOM. wat er dan andersom moet zijn kan ik niet plaatsen, maar dat ligt heel waarschijnlijk aan mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Schaaf schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:45:
Ik heb de kabel al in huis trouwens , past in HDMI-poort van de pc en in de USB-C poort van de WACOM. wat er dan andersom moet zijn kan ik niet plaatsen, maar dat ligt heel waarschijnlijk aan mij
Zo'n kabel moet je zien als een eenrichtingsstraat, andersom gaat niet. Er moet een videosignaal van je PC naar je wacom, dus van hdmi naar usb-c

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
bedankt voor alle hulp. Dankzij jullie begrijp ik nu mijn denkfout wat de kabel betreft(een kabel is een kabel ;))

Hier staat het zelfs: Alternatieve conncetion-kabel voor oudere apparaten die USB C-voedingssupplay en videosignaal niet ondersteunen

https://www.amazon.nl/Wac...2-aanraking/dp/B0CCGJBB1C
Pagina: 1