Beko koelkast heeft mankementen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 12:12
Hallo Tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat advies. Ik heb een Beko G92611NE koelkast en ondervind momenteel drie problemen. Het meest urgente probleem is met het rechter vriesvak.

1. Rechter vriesvak koelt niet goed:

Het vriesvak aan de rechterkant koelt niet meer zoals het hoort. Na wat onderzoek heb ik gemerkt dat de ventilator niet draait. Ik vermoed dat de ventilator defect is en mogelijk vervangen moet worden. Voordat ik echter investeer in een nieuwe ventilator, zou ik graag advies willen hebben of dit het wel is. het linker vriesvak vriest wel goed namelijk

Daarbij de vraag of dit het juiste onderdeel is? Link

2.
Mijn koelkast heeft helaas een nare geur ontwikkeld. Op de FixPart-website zag ik dat ze een reukfilter aanbieden. Heeft iemand ervaring met het vervangen van dit filter? Hoe kan ik deze het beste vervangen? Link naar artikel

3.
Ik heb een probleem met het middenstuk van mijn koelkast. Het sluit niet meer goed en zwaait steeds open. Dit komt doordat de deurstijl in het midden niet meer goed werkt. de bovenste houder voor veer is kapot. de Nu heb ik twee opties:

Een nieuwe deurstijl bestellen voor €65.
Zelf een kleine aanpassing doen door een gat te maken en een extra veer te plaatsen.
Wat is in dit geval de beste oplossing volgens jullie?

En zoals gewoonlijk.Is dit het juiste onderdeel? LINK

Ik heb veel foto's gemaakt van de koelkast die jullie allemaal via deze LINK zouden kunnen bekijken.

Jullie advies word gewaardeerd.

TheDutchRitual

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nohm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-04 16:07
1. Je zou even kunnen kijken of de verdamper wel gewoon goed koud wordt, maar als je al zeker weet dat de ventilator niet draait zal is de kans redelijk dat dat de oorzaak is.
Onderdeelnummer: 4391660285

2. Filter zou achter het kleine klepje onderin de achterwand van het koelgedeelte moeten zitten.
Onderdeelnummer: 4228060400

3. Deurstijl is het beste om in zijn geheel te vervangen, andere oplossingen zullen waarschijnlijk tijdelijk functioneren. Mocht je toch willen experimenteren en het veertje kwijt zijn, die is los leverbaar.
Onderdeelnummer: 4385140100 (deurstijl)
Onderdeelnummer: 4862320300 (veertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
nohm schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:17:
1. Je zou even kunnen kijken of de verdamper wel gewoon goed koud wordt, maar als je al zeker weet dat de ventilator niet draait zal is de kans redelijk dat dat de oorzaak is.
Onderdeelnummer: 4391660285
Bedankt voor je hulp!

Ik zal even de koelkast aandoen en kijken of de verdamper aan gaat!
Gaat die gewoon aan dan kan ik er inderdaad er op uit gaan dat het aan de ventilator zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Na wat onderzoek er achter gekomen dat de ventilator niet stuk was. een kabel zat er gewoon niet goed in.

Daarna kwam ik er achter dat het rechter vries kabinie een FLEX zone is. Het kan als extra koeling gebruikt worden of als tweede vriezer. Hij stond ingesteld als een koeler.

Puntje bij paaltje sheelt me dit dus heel erg veel geld. @nohm bedankt voor je hulp ik ga een deurstijl bestellen met een veertje en reukfilter.

@mod hij kan gesloten worden!