Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige NAS is inmiddels aan vervanging toe. Ik heb onderstaande samengesteld. Het moet een combinatie worden van thuisserver en NAS (home assistant, plex, smb/nfs shares, transmission, etc). Ik wil er ook lang mee vooruit kunnen (de huidige NAS is 10 jaar oud, dus als 't even kan weer 10 jaar). De SSD zal de OS disk gaan worden, en de 2 HDD's gaan in 'n (software) RAID-1 opstelling. Qua opslag wil ik minimaal 16TB (maar dus wel RAID-1).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit met wat ik nu aan componenten heb al aardig aan de max van m'n budget. Als 't wat goedkoper kan zonder veel performance in te leveren dan zou dat mooi zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag niet (veel) groter zijn dan die ik nu heb gekozen, aangezien het systeem in de meterkast komt te hangen. Hij hoeft niet superstil te zijn, maar bij voorkeur niet hoorbaar als de meterkast dicht zit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het samenstellen van een systeem is voor mij alweer even geleden. Past het allemaal bij elkaar, en zijn het logische keuzes? Zou het nog goedkoper kunnen?
Mijn huidige NAS is inmiddels aan vervanging toe. Ik heb onderstaande samengesteld. Het moet een combinatie worden van thuisserver en NAS (home assistant, plex, smb/nfs shares, transmission, etc). Ik wil er ook lang mee vooruit kunnen (de huidige NAS is 10 jaar oud, dus als 't even kan weer 10 jaar). De SSD zal de OS disk gaan worden, en de 2 HDD's gaan in 'n (software) RAID-1 opstelling. Qua opslag wil ik minimaal 16TB (maar dus wel RAID-1).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit met wat ik nu aan componenten heb al aardig aan de max van m'n budget. Als 't wat goedkoper kan zonder veel performance in te leveren dan zou dat mooi zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-13400 Boxed | € 214,99 | € 214,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B760I AORUS PRO | € 194,69 | € 194,69 |
2 | Interne harde schijven | Seagate Exos X18 (SATA, Standard model), 16TB | € 250,- | € 500,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 87,98 | € 87,98 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 90,70 | € 90,70 |
1 | SSD's | WD Black SN770 1TB | € 71,95 | € 71,95 |
Totaal | € 1.280,21 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag niet (veel) groter zijn dan die ik nu heb gekozen, aangezien het systeem in de meterkast komt te hangen. Hij hoeft niet superstil te zijn, maar bij voorkeur niet hoorbaar als de meterkast dicht zit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het samenstellen van een systeem is voor mij alweer even geleden. Past het allemaal bij elkaar, en zijn het logische keuzes? Zou het nog goedkoper kunnen?