Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Beste tweakeraars,

Ik heb een kwestie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wij wonen in ons huis (huur) sinds juli 2022. De waterdruk was ruim een jaar lang prima en we konden heerlijk douchen. Sinds begin augustus 2023 is de waterdruk in het hele huis wisselend. Dit verschilt niet per moment van de dag zoals je misschien zou verwachten maar er zit wel een patroon in. 2,5 week lang is de druk minder en dan weer 4 a 5 dagen goed.
Tijdens die 4 a 5 dagen smaakt het water helder en gaat douchen prima. De straal is hard en ik kom met een squeaky schone huid en druppend nat haar uit de douche. Daarna slaat het ineens om en smaakt het water anders met daarna een droge mond. Bij gebrek aan betere beschrijving zou ik zeggen melkerig. Het maakt niet uit hoe lang ik onder de douche sta maar mijn haar wordt niet goed nat en na het douchen voelt het alsof er een laagje op mijn haar en huid achterblijft. De straal voelt wel hard aan maar het water stuift meer. Ik word er ook zweterig van omdat ik warmte minder goed kwijt kan. Als iemand anders doucht kan ik horen dat er lucht door de leidingen gaat. Op de dagen dat het wel goed is, hoor ik dit niet.
Eigenlijk altijd is het op zondag beter en dan maandag t/m donderdag goed. Op vrijdag in het weer slechter en dan dus tot twee weken later weer op zondag.
De buren hebben er geen last van en na meerdere keren bellen is er afgelopen dinsdag een storingsmonteur van Vitens geweest. Die heeft de hoofdkraan vervangen en we hoopten dat het daarmee opgelost was. We merken wel verschil onder de douche want de straal voelt harder. Maar zorgt een kraan voor zo'n duidelijk patroon? De storingsmonteur zei dat het kan maar het leek me al sterk. En inderdaad, vandaag is het weer vrijdag en ik kom alweer plakkerig uit de douche.
We hebben al de druk op de ketel verhoogd, meerdere douchekoppen (zonder waterbesparing) geprobeerd, de kraan (Grohe termostaatkraan) er helemaal afgehaald en ontkalkt en de leidingen ontlucht.
Maar nogmaals, het patroon blijft bestaan dus daar hebben we geen invloed op.
Voor de duidelijkheid, we merken het bij alle kranen en al het water (koud) maar ik heb er vooral bij het douchen last van.

Het is mij één groot raadsel waarom we een jaar lang nul problemen hadden en nu sinds een jaar deze ellende. Onze badkamer is piepklein dus helaas is een bad neerzetten geen optie.
Aangezien de druk eerder prima was wilde ik eigenlijk graag een regendouche installeren en misschien een waterontharder (hard water gebied). Dit kan nu helaas ook niet. Weer een extra reden waarom ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.

Alvast bedankt.
Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://www.pwn.nl/veelge.../wat-de-waterdruk-van-pwn

Waterleidingbedrijf contact mee opnemen, lijkt op een pompstation met kuren... / niet goed ingeregeld.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
FP93 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:04:
Beste tweakeraars,

Ik heb een kwestie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wij wonen in ons huis (huur) sinds juli 2022. De waterdruk was ruim een jaar lang prima en we konden heerlijk douchen. Sinds begin augustus 2023 is de waterdruk in het hele huis wisselend. Dit verschilt niet per moment van de dag zoals je misschien zou verwachten maar er zit wel een patroon in. 2,5 week lang is de druk minder en dan weer 4 a 5 dagen goed.
Vorig jaar had ik daar ook last van. Dat bleek een gesprongen waterleiding te zijn, in de kruipruimte van de buren (voor mijn meter, dus was ook voor mij niet zichtbaar in het waterverbruik). Afhankelijk van het waterverbruik in de rest van de straat en het tijdstip was douchen soms een zeikstraaltje, maar af en toe ook normaal.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...