Goedendag, naam is Chris. Vorige week was ik op zoek naar een gaming-pc voor mijn broertje, hij heeft ondertussen een steamdeck op het oog. Ik heb 7 dagen lang me ingelezen en informatie vergaard over budget-builds. Eerst am4, toen intel, terug naar am4, kort nog gekeken naar HP/Lenovo workstations met graphics cards...
En gisteren heb ik besloten dat ik voor mijzelf een am5 of LGA1700 build wil samenstellen.
Budget is iets oprekbaar, maar ik probeer rond de 700/750 uit te komen. Ik heb een lijstje samengesteld met prijzen van NBB.com en Megekko, dat lijstje komt al uit op 650euro. En daar heb ik nog geen videokaart tussen staan. Wat toch wel problematisch is. Ik zou toch wel graag een 200/250 euro videokaart tweedehands willen kopen. Dus ik probeer te besparen op de huidige build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PS5/laptop vervangen, 1440p AAA gamen. Ghost of tsushima/Call of duty/apex legends/cyberpunk2077. Ik wil ook graag de pc kunnen aansluiten op mijn TV via HDMI om bijv. films te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer een maximum van 750 aan te houden, maar het is oprekbaar als dat echt nodig is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440p monitor, PS5 controller+ steelseries headset, en ik heb een oude Logitech/muis set nog liggen. Ik ben voor dit topic op zoek naar feedback/advies op echt alleen de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje samengesteld dat al op 585,69 euro staat, daar heb ik alleen de videokaart niet tussen staan. Dit is omdat ik nog op zoek ben naar tweedehands. Wat ik kan besparen op het lijstje, kan naar een videokaart.
Klopt het dat de 7600 boxed bij NBB met een goede cpu-koeler komt?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Vertel mij alsjeblieft welke cpu/mobo/ram combo beste bang for buck resultaat levert in combinatie met een tweedehands 200/250eu videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen. Stoere pc, niet te veel lampjes, niet een kleurexplosie.
Ga je overklokken?
Ik ben daarin geïnteresseerd. Nog nooit gedaan, liefste heb ik het niet nodig. Maar misschien is dat leuk om te leren? Ik weet het echt niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik probeer kennis van de tweakers te gebruiken om mij te helpen. Denk aan: 1. Je kan nog wat geld besparen op X-Y-Z door A-B-C te overwegen.
2. Deze videokaart is goed te vinden op .... voor je budget.
of 3. Hey, je komt 9biljoen te kort voor wat je probeert, ga, is sparen
Met vriendelijke groeten van mij.
En gisteren heb ik besloten dat ik voor mijzelf een am5 of LGA1700 build wil samenstellen.
Budget is iets oprekbaar, maar ik probeer rond de 700/750 uit te komen. Ik heb een lijstje samengesteld met prijzen van NBB.com en Megekko, dat lijstje komt al uit op 650euro. En daar heb ik nog geen videokaart tussen staan. Wat toch wel problematisch is. Ik zou toch wel graag een 200/250 euro videokaart tweedehands willen kopen. Dus ik probeer te besparen op de huidige build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PS5/laptop vervangen, 1440p AAA gamen. Ghost of tsushima/Call of duty/apex legends/cyberpunk2077. Ik wil ook graag de pc kunnen aansluiten op mijn TV via HDMI om bijv. films te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer een maximum van 750 aan te houden, maar het is oprekbaar als dat echt nodig is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440p monitor, PS5 controller+ steelseries headset, en ik heb een oude Logitech/muis set nog liggen. Ik ben voor dit topic op zoek naar feedback/advies op echt alleen de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje samengesteld dat al op 585,69 euro staat, daar heb ik alleen de videokaart niet tussen staan. Dit is omdat ik nog op zoek ben naar tweedehands. Wat ik kan besparen op het lijstje, kan naar een videokaart.
Klopt het dat de 7600 boxed bij NBB met een goede cpu-koeler komt?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 181,99 | € 181,99 |
1 | Moederborden | MSI PRO B650M-P | € 114,- | € 114,- |
1 | Behuizingen | DeepCool CC560 V2 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBE-32 | € 107,91 | € 107,91 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GM 550 watt | € 59,90 | € 59,90 |
1 | SSD's | Crucial P3 Plus 1TB (Acronis-editie) | € 71,99 | € 71,99 |
Totaal | € 585,69 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Vertel mij alsjeblieft welke cpu/mobo/ram combo beste bang for buck resultaat levert in combinatie met een tweedehands 200/250eu videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen. Stoere pc, niet te veel lampjes, niet een kleurexplosie.
Ga je overklokken?
Ik ben daarin geïnteresseerd. Nog nooit gedaan, liefste heb ik het niet nodig. Maar misschien is dat leuk om te leren? Ik weet het echt niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik probeer kennis van de tweakers te gebruiken om mij te helpen. Denk aan: 1. Je kan nog wat geld besparen op X-Y-Z door A-B-C te overwegen.
2. Deze videokaart is goed te vinden op .... voor je budget.
of 3. Hey, je komt 9biljoen te kort voor wat je probeert, ga, is sparen
Met vriendelijke groeten van mij.
[ Voor 26% gewijzigd door ChrisL op 09-08-2024 13:47 . Reden: Wenslijst gebruikt van Tweakers+ Vraag over koeler van 7600cpu ]