Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Ik heb een nieuwe redmagic 9s pro. Wanneer ik het scherm unlock via de vinger sensor verandert de kleur licht. Heel apart. Is dit een fout van de telefoon ? Ik heb er een video van gemaakt, want uitleggen gaat moeilijk. Iemand enig idee wat het kan zijn.

https://jmp.sh/s/gEsmYOqIcE2Xn7WEDoow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
De animatie van de vingerafdrukscanner zorgt er blijkbaar voor dat de achtergrondafbeelding tijdelijk even mindere kwaliteit wordt (dit effect zie je vaak als de bitdiepte minder wordt). Mogelijk om de animatie soepel te laten verlopen.

Naast dat het er 1 seconde even iets minder mooi uitziet, is dit verder geen probleem, toch? Je kan het waarschijnlijk 'oplossen' door een afbeelding te gebruiken die minder gradaties in kleuren heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Toestellen kunnen een optische of een ultrasonische sensor gebruiken voor de fingerprint onder het scherm.
Bij een optische sensor is er een camera onder het scherm die een foto maakt en vergelijkt om te kijken of er een match is. Daar is licht voor nodig, het activeren van het licht is wat je ziet gebeuren.

Heb je het met een andere achtergrond ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Veel telefoons forceren 100% helderheid en/of een beperktere kleurdiepte om de vingerafdruk accuraat te scannen, zal wel zoiets zijn.

Is normaal dus, geen fout, hoef je je niet druk om te maken. Een andere achtergrond met minder kleurverloop zal dat effect minder sterk laten zien, vooral volle, donkere kleuren die vloeiend overlopen zoals een nachtelijke hemel vallen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Super heren, fijn om te weten dat het niet aan mijn mobiel ligt. We kunnen gewoon weer door! Bedankt.