Flikkeren scherm bij Samsung QLED QE55Q8FNA (2018)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57
Sinds een paar weken begint mijn TV te 'knipperen' nadat hij 1,5 a 2 uur heeft aangestaan. Hij doet dit bij alle bronnen, zowel live televisie alsook bv Netflix. Om de 2-3 seconden wordt het scherm bleker en daarna weer feller van kleur. Soms is er ook ergens op het scherm een vervaging en daarna weer verscherping met dezelfde frequentie.

Ik heb de TV al een keer volledig gereset, maar het probleem blijft.
Direct na het aanzetten is het prima, maar na een poos gebruik begint dit verschijnsel.

Is er iemand die weet waardoor dit veroorzaakt wordt en of het gerepareerd kan worden ?
De TV is net 6 jaar oud, en ik had dit nog niet verwacht van een TV van destijds 1800 euro.

Voorbeeld van een 'normaal beeld' en een 'verbleekt beeld':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo3VBOI5vhKHSU1oNhqFfrQ_gfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fa46oGfqB5eTKSyydOvJQ7yB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8x99kSmksYilw32NJw9plysPy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/poGeH25zQ55RiAbdqyI9qGSX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Niek123 op 09-08-2024 10:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat klinkt alsof er door warmte een slechte connectie ontstaat na enkele uren.. mogelijk heb je last van een kapotte flatcable/connectie op de board van je tv. Dat gebeurt helaas vaker. Het is de vraag of je het nog waard vindt om zoiets te laten repareren of dat je het wellicht zelf wilt proberen. Bij sommige tv’s merk je soms al dat het beeld opeens weer goed is door op de achterkant op de juiste plaats wat druk te zetten. Als ik op jouw typenummer zoek, dan is dit geen onbekend probleem..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57
Dank voor je reactie, ik heb contact gehad met Samsung support, die geven me een prijsopgave voor reparatie. Ben benieuwd naar de prijs, als het te hoog is wordt het waarschijnlijk een nieuwe. Kan altijd nog zelf met een elektrotechnisch ervaren maat checken of het zelf te fixen is.
Ik twijfel na deze ervaring of het weer een Samsung wordt of bv een LG, zeker omdat ik niet de enige lijk te zijn met dit soort issues.