Afdichtingsrubbers moderne houten kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 13:54
Ik ben mij in het verdiepen in kozijnen en met name het verschil tussen houten en kunststof kozijnen.

Moderne kunststof (en aluminium?) kozijnen hebben mooie afdichtingsrubbers waardoor alles netjes soepel afsluit en ook zonder hout op hout geluiden wat ik bij mijn 30 jaar oude houten kozijnen wel heb, daar ervaar je veel meer het 'botsende' hout op hout geluid.

Is deze rubberen afsluiting bij moderne houten kozijnen al verbeterd, of is dit eigenlijk alleen te vinden in kunststof/ aluminium kozijnen?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via morlune op 09-08-2024 14:47)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Geldt ook voor deuren, in mijn vorige huis (recente nieuwbouw) had ik een mooie hardhouten voordeur met afdichtingsrubbers, en nu een jaren 70 huis met een slechte deur (op nominatie om vervangen te worden), ook daar heb ik retrofit rubbers geplaatst. Maakt een hoop uit.

|>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 16:09
Mijn huis (bouwjaar 2000) heeft zowel houten als kunstof kozijnen. Allen hebben rubberen afsluitingen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 13:54
Dankje voor de reactie, geld dit ook voor de deuren? Bv mijn houten voordeur heeft geen rubberen afdichting terwijl de kunststof voordeuren die ik heb gezien, dat wel hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Geldt ook voor deuren, in mijn vorige huis (recente nieuwbouw) had ik een mooie hardhouten voordeur met afdichtingsrubbers, en nu een jaren 70 huis met een slechte deur (op nominatie om vervangen te worden), ook daar heb ik retrofit rubbers geplaatst. Maakt een hoop uit.

|>