Intercom binnenpost aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert1991
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-02 14:03
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over een specifieke case:

Een klant heeft 2 intercom binnenposten die continue open staan naar een intercom ergens op een terrein. Op zich werkt dit prima, behalve dat het geluid van de interne speaker van de binnenpost te zacht is. Op de binnenpost zit een line out, die volgens de specificaties gebruikt kan worden voor een Induction Loop (Het betreft een 2N Indoor Talk). Nu zou volgens de leverancier hier op ook een versterker kunnen worden aangesloten, met daaraan weer een losse speaker.

Nu ben ik niet echt thuis in deze materie, dus vandaar deze vraag. Bij de specificaties van de Induction Loop Output staat het volgende: 600 mV RMS

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de keuze van een versterker?

Alvast bedankt.

Maarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet er ook teruggepraat kunnen worden vanaf de zelfde intercoms waar je een speaker aan wilt hangen? Zo ja dan heb je met een harder geluid vrij veel kans op rondzingen.

Die induction loop output is eigenlijk voor wat we in NL een ringleiding noemen, voor slechthorenden.

Dus vertel, wat is exact je use case?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert1991
Bedankt voor je reactie.

Ik theorie is het zo dat die verbindingen continue open staan, maar de microfoon op de binnenpost staat standaard dicht.

Bij de intercom buiten staat de microfoon wel altijd open, zodat ze binnen altijd kunnen horen wat er buiten gebeurd (i.v.m. veiligheid).
Ze kunnen vanaf binnen wel terugpraten als de ze microfoon tijdelijk open zetten. Dit zal vrijwel nooit op beide binnenposten tegelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
600mV is wat elke audio versterker lekker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert1991
Zou het dan ook mogelijk zijn om op 1 versterker de 2 inputs (beide binnenposten) te laten gaan over 1 speaker? Zo ja, wat zou dan een geschikt type versterker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Het handigste is een simpele audiomixer en daarop actieve speakers zoals computerspeakers aansluiten. Dan kun je per intercom het volume regelen.

Zoiets bijvoorbeeld: https://www.bax-shop.nl/a...pacte-mixer-met-bluetooth
Pagina: 1