Verwijderd
Met een Raid controller kun je meerdere schijven als 1 schijf gebruiken (met een aantal voorwaarden).
Oke het is zo dat op een IDE kaart 2 apparaten kunnen worden aangesloten een master en een slave device
De meeste moederborden hebben tegenwoordig 2 IDE kaarten op het moederbord ingebouwed dus kan je 4 IDE devices aansluiten.
Ik weet niet wat er gebeurd als je een losse IDE kaart erbij doet.
De meeste moederborden hebben tegenwoordig 2 IDE kaarten op het moederbord ingebouwed dus kan je 4 IDE devices aansluiten.
Ik weet niet wat er gebeurd als je een losse IDE kaart erbij doet.
I believe what I want to Believe
Verwijderd
uhhh.... ooit wel eens gehoord van een extra IDE interface kaart voor in het PCI slot????.........
Koop gewoon een PROMISE U66 kaart bijv. en volia 4 xtra ide poorten voor extra HDD's en CDROM's, etc....
Koop gewoon een PROMISE U66 kaart bijv. en volia 4 xtra ide poorten voor extra HDD's en CDROM's, etc....
idd met een raidcontroller ...
hdd's op raidcontroller (hoeven volgens mij niet perse raid-arrays te zijn, maar weet niet zeker)
op je 'gewone' IDE controller kan je dan ook nog 4 devices hangen ...
hdd's op raidcontroller (hoeven volgens mij niet perse raid-arrays te zijn, maar weet niet zeker)
op je 'gewone' IDE controller kan je dan ook nog 4 devices hangen ...
edit:
extra ide kaart moet idd ook gewoon werken
extra ide kaart moet idd ook gewoon werken
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
jep, extra ide controllertje kopen en klaar is kees, werkt ook prima als je al een raid aansluiting hebt op je mobo
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Voor meer dan 4 apparaten heb je nodig:
moederbord met raid controller
en/of
Losse IDE controller
Ik heb bijvoorbeeld een MSI k7t turbo (raid uitvoering) met twee harde schijven op de raid controller en 4 cd spelers op de "gewone" ide poorten
moederbord met raid controller
en/of
Losse IDE controller
Ik heb bijvoorbeeld een MSI k7t turbo (raid uitvoering) met twee harde schijven op de raid controller en 4 cd spelers op de "gewone" ide poorten
hier hebben we wat aan, want ik zit op me max. 2 cd/ 2 Hdd
hmm, ik heb nog zo'nn IDE controller liggen van mijn 386 ( >: ) ) maaruh zou die ook kunnen werken?? Of krijg je dan conflicten ( weet het, is dom idee, maar toch
)
Verwijderd
Er is gisteren of eergisteren nog een topic geweest waarin stond dat er wellicht een irq-conflict optreedt.
Ik weet het niet exact, je zou even terug moeten lezen.
Ik weet het niet exact, je zou even terug moeten lezen.
zal ik doen
kwam ook maar op dit idee toen ik deze topic zag
kwam ook maar op dit idee toen ik deze topic zag
Pagina: 1