Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-08-2024
Ben ik gedwongen een nieuwe telefoon te kopen omdat mijn telefoon uit 2017 niet meer werkt met vele apps. En zelfs internet werkt niet meer. Kan nog wel een hotspot instellen om zo via een nog oudere telefoon via wifi wel internet te hebben.

Goed, heb een Nokia C32 gekocht voor €99. Dat is het geld nou ook weer niet. Maar nou heb ik een mooi filmpje gemaakt en kan het niet uploaden naar de computer. Ik krijg nergens een melding om de telefoon te koppelen zoals bij mijn oude Asus telefoon. Kan het filmje wel uploaden op Youtube, maar dat is niet de manier.

De kwaliteit van de audio is bar slecht. YouTube: KT-88 tube amplifier
Met mijn oude Asus ging het gewoon goed als ik een filmpje als dit opnam. Dit is een versterker van 40kg en kan verzekeren dat het echt wel een beetje beter klinkt dan dit gepruts. Als ik niet fatsoenlijk kan filmen heeft deze telefoon ook helemaal geen zin.

Is er iemand die wat duidelijkheid kan scheppen?

Groetjes Leon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 22:03
Te goedkoop gekocht denk ik zo. Samsung A35 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Dat kan zijn, maar mijn Asus was gewoon goed. Waarom verplichten de apps me om iets nieuws te kopen? Het is niet allemaal slecht want deze telefoon is wel beduidend sneller. Maar waarom is de audio bij opname zo slecht? Dit is een video van hoe het hoort te klinken met mijn oude asus op mijn account op mijn computer; YouTube: Single-Ended KT88 Tube Amplifier Part 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
Leon-Leon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:18:Ik krijg nergens een melding om de telefoon te koppelen zoals bij mijn oude Asus telefoon.
Koppelen, via USB bedoel je neem ik aan?
Je zou bij de instellingen/notificaties de USB mode moeten kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Hoi Doman, ja koppelen via usb. Niks werkt. Ben door de instellingen gegaan en kan niks vinden. Maar dit zou gewoon out of the box moeten werken toch? Ik denk dat de meegeleverde kabel geen data kan overdragen. Moet ik nu een aparte kabel bestellen voor dit? Of kan dit ook draadloos? Sorry, ben echt niet thuis met dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Met mijn Asus telefoon is het ook zo dat niet elke kabel werkt. Dit vind ik zo erg. De telefoon werkt nog perfect maar de software maakt dat het niet meer werkt. Ik heb een buizenradio uit 1955 en die speelt nog gewoon na al die jaren. Heb je een telefoon uit 2017 en die kan je na 7 jaar gewoon weggooien. Dat steekt me een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
ja wacht even dit is toch gewoon een microfoon probleempje? Hoe klinkt het als je via koptelefoon op de telefoon naar de video luistert? Als je perongeluk je vinger op één van de microfoons houdt, er zit een hoesje over of de microfoon en of audio opname is gewoon basic voor spraak (ingesteld) wordt het natuurlijk ook niet mooier.

Heb je bij de opname wel alles op full HD en volledige kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
@jnr daar heb je wel een punt. Ik heb geen hoesjes of zo, maar het zou kunnen zijn dat ik het slechte geluid zelf veroorzaak door een vinger of zo voor de microfoon te houden. Bedankt voor dit inzicht! Ga het morgen eens goed uitzoeken want dit zou best eens het probleem kunnen zijn. Lijkt me sterk dat een nieuwe telefoon, hoe budget ook, zo slecht zal zijn terwijl de telefoon in het algemeen gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
@jnr, het geluid is zo opgenomen dus maakt geen verschil het anders af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Leon-Leon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:52:
Hoi Doman, ja koppelen via usb. Niks werkt. Ben door de instellingen gegaan en kan niks vinden. Maar dit zou gewoon out of the box moeten werken toch?
Nou nee, bij nieuwe android versies staat de USB verbinding standaard altijd op laden als beveiligingsmaatregel.

How to Change the Default Android USB Connection to File Transfer Mode, Picture Transfer Mode, etc.
Leon-Leon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:52:
Ik denk dat de meegeleverde kabel geen data kan overdragen. Moet ik nu een aparte kabel bestellen voor dit? Of kan dit ook draadloos? Sorry, ben echt niet thuis met dit alles.
Een USB-C kabel zou standaard ALTIJD ook data-transfer moeten doen.
Maar als het een schimmige no-name charge only USB-C kabel is zou het kunnen.
En bestellen?, er is toch wel iemand die er eentje heeft om te testen of anders elke telecom/action toko?
Leon-Leon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:32:
Dit is een video van hoe het hoort te klinken met mijn oude asus op mijn account op mijn computer; YouTube: Single-Ended KT88 Tube Amplifier Part 2
Dat klinkt inderdaad wel lekker prima ja. :D
Leon-Leon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:01:
Met mijn Asus telefoon is het ook zo dat niet elke kabel werkt. Dit vind ik zo erg. De telefoon werkt nog perfect maar de software maakt dat het niet meer werkt. Ik heb een buizenradio uit 1955 en die speelt nog gewoon na al die jaren. Heb je een telefoon uit 2017 en die kan je na 7 jaar gewoon weggooien. Dat steekt me een beetje.
Ja , als het een charge-only micro-USB kabel is kan dat wel kloppen.
Dat komt nogal vaak voor bij dat type kabels.
Zolang de USB connector nog goed is moet dat gewoon werken natuurlijk.
Ik heb hier ook nog een prima werkende Galaxy J7 (2016) naast wat andere telefoons. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Doman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:43:
Een USB-C kabel zou standaard ALTIJD ook data-transfer moeten doen.
Ok, dat is blijkbaar toch niet zo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Dit heeft het probleem inderdaad opgelost. Bedankt The Doman!
Maar hoe moet ik dit alles zomaar weten? Ik ben al wat ouder en denk een nieuwe telefoon te kopen die gewoon werkt.

Ben in ieder geval goed geholpen door jullie. Bedankt. Ben blij met de Nokia C32. Batterij staat nog op 73% terwijl ik er al veel mee gedaan heb afgelopen 24 uur. Het voelt wat zwaar maar dat gaat wel wennen. Het is te glad want is al 2 keer van mijn laptop afgegleden en op de grond gevallen. Maar daar heb je hoesjes voor of huisvlijt om dat te voorkomen. Het heeft geen lampje voor het laden, wat ik echt een minpunt vind. Mijn Asus was niet altijd aan het laden terwijl de stekker er in zat. Dat zal versletenheid en vuil zijn waar ik nu nog geen last van heb. Maar een visuele controle zou wel wenselijk zijn.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
Leon-Leon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:32:
Dat kan zijn, maar mijn Asus was gewoon goed. Waarom verplichten de apps me om iets nieuws te kopen?
Omdat in software met de tijd steeds meer beveiligingslekken bekend worden. Je telefoon wordt op een gegeven moment een voordeur zonder slot. Daarnaast krijgt elke android versie weer net andere features voor ontwikkelaars en moeten ze per grote android versie een app versie 'compileren'. Dat kost tijd en dus geld. Op een gegeven moment vind dat men niet de moeite meer. In geval van bankieren apps vind men het ook onverstandig.

Maximum is volgens mij momenteel 5 jaar in geval van de duurdere samsung modellen qua updates. Of je moet een zogenaamde custom rom gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2024 01:41 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Dat is Duidelijk, maar wel zonde van de apparaten die nog gewoon goed werken. Waarom kan ik mijn oude Asus niet upgraden? Nou is €99 voor een nieuwe telefoon niet zo heel veel. Maar mijn oude werkte nog zo goed. Het voelt als verspilling. Waarom kan ik geen internet krijgen op mijn Asus via het netwerk. Maar als ik via hetzelfde netwerk kies om een hotspot in te stellen dan kan ik wel een wifi verbinding doorgeven aan een nog oudere telefoon. En dan werkt internet dus wel. Ik snap dat soort dingen niet. En zal me er ook buiten houden. Kan nu hopelijk weer 4 jaar vooruit.Tot over 4 jaar dat er weer iets niet werkt met mijn dan nieuwe telefoon 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

sdk1985 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 01:40:
[...]

Maximum is volgens mij momenteel 5 jaar in geval van de duurdere samsung modellen qua updates. Of je moet een zogenaamde custom rom gebruiken.
Samsung 7 jaar zelfs, 7 generatie OS updates en 7 jaar security updates.

Neemt niet weg dat er apps zullen worden gemaakt of geupdate die bepaalde hardware of protocollen vereisen en dus half of niet functioneren zelfde voor bijvoorbeeld 4G dat zal niet eeuwig blijven althans in landen zoals hier, ik gok binnen 10 jaar niet meer en dat is ruim genomen.

@Leon-Leon ik snap je frustratie maar we leven eenmaal in een tijd waarbij we snel nieuwe dingen ontwikkelen en oude dingen nou eenmaal niet rendabel zijn op een gegeven moment.
Of dat nou eerlijk is of niet. We maken gelukkig stappen voor meer sustainability zoals nu met 5 of 7 jaar updates, het is zeker niet naar wens van de fabrikanten en moesten enigsinds gemotiveerd worden om dit te doen.

Fabrikant als Samsung/Apple heeft er meer baat bij je 2/3 jaar een nieuwe telefoon te verkopen en dit verdienmodel hebben we ook zelf toegelaten de generatie uit jaren 80/90 Gemiddeld doet een Nederlander namelijk 3 jaar met een telefoon (ik doe hier ook aan mee)

Een echte future proof telefoon bestaan gewoon weg niet er zit een einde aan of die nou ondersteuning is of de levensduur door verbruik.

Je kunt kijken naar ene Fairphone een van hun doelen is een telefoon zolang mogelijk leven te geven door dat je onderdelen kunt vervangen, maar goed dit vraagt een beste investering en is niet het nieuwste van het nieuwste op hardware gebied, maar wel functioneel.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
Leon-Leon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 01:54:
Dat is Duidelijk, maar wel zonde van de apparaten die nog gewoon goed werken. Waarom kan ik mijn oude Asus niet upgraden? Nou is €99 voor een nieuwe telefoon niet zo heel veel. Maar mijn oude werkte nog zo goed. Het voelt als verspilling.
Vermoedelijk omdat Asus niet het geld had om 7 jaar later nog mensen aan het werk te zetten om de boel bij te werken. Zeker bij goedkopere telefoons pakken ze hooguit een paar 10tjes winst.

Je kunt overigens mogelijk best langer upgraden; zie lineage os bijvoorbeeld in dit artikel review: Custom roms voor Android - Hoe zijn installatie en gebruik anno nu?.

Verder snap ik je punt. Ik ken ook mensen met een Motorola die na 1-2 jaar al geen updates meer kregen. Beetje zonde als het toestel zelf nog prima werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2024 03:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01
sdk1985 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 03:38:
[...]

Vermoedelijk omdat Asus niet het geld had om 7 jaar later nog mensen aan het werk te zetten om de boel bij te werken. Zeker bij goedkopere telefoons pakken ze hooguit een paar 10tjes winst.
Bij de goedkopere telefoons speelt vaak ook nog mee dat oudere chips worden gebruikt en de driver ondersteuning gewoon stopt bij een bepaalde Android versie. Dan wordt het ook lastig om een upgrade te doen naar een nieuwere versie van Android.
Daarnaast stelt Google ook de minimum requirements van Android steeds iets bij, waardoor de telefoon gewoon veel te graag zou worden. Dat zag je in het verleden bij Apple ook vaak. Nieuwe versie van iOS draaide toen gewoon veel trager op de oudere telefoons (tegenwoordig heb je dat probleem minder omdat er gewoon aan iOS veel minder grote updates zitten dan Apple doet voorkomen).

In de prijs van de telefoon zit daarnaast inderdaad ook de ontwikkeling meegenomen. Langere ondersteuning op de goedkoopste telefoons zie je dan ook minder snel, omdat daar gewoon niet zo veel development ingecalculeerd zit in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Dit is de reactie van Nokia per e-mail. Het geeft me veel vertrouwen in de klantensercice, waar het bij veel bedrijven aan schort.

HMD Support <support.global@hmdglobal.com>
vr 9 aug, 16:38 (1 dag geleden)
aan mij

Beste *** *** ****,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met HMD Support en wij bieden u onze excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.

Het klinkt alsof het probleem dat je ervaart met je Nokia C32 te wijten kan zijn aan de ingebouwde audioverwerking of filtering van de telefoon, die is ontworpen om de microfoon te beschermen en de geluidskwaliteit in typische scenario's te verbeteren. Bij het opnemen van harde geluiden, zoals die van een zware buizenversterker, kunnen de automatische versterkingsregeling (AGC), ruisonderdrukking of compressiefuncties van de telefoon ingrijpen om het geluidsniveau te verlagen, wat leidt tot de "onaanvaardbare" geluidskwaliteit die je hoort.

### Mogelijke oorzaken en oplossingen:

1. **Automatische versterkingsregeling (AGC):**
- AGC past automatisch het opnamevolume aan op basis van het ingangsniveau. Bij harde geluiden kan het zijn dat de versterking te veel wordt verminderd, waardoor het geluid wordt vervormd.
- Helaas is deze functie op de meeste smartphones, waaronder de Nokia C32, meestal niet instelbaar door de gebruiker. Je kunt AGC niet direct uitschakelen zonder het apparaat te rooten of specifieke apps te gebruiken waarmee je geavanceerde controle hebt over audio-instellingen.

2. **Ruisonderdrukking en compressie:**
- Ruisonderdrukkings- en compressiealgoritmen kunnen de audio vervormen door te proberen wat het ziet als ruis of buitensporig volume te minimaliseren.
- Nogmaals, deze instellingen kunnen meestal niet worden aangepast op standaard Android-telefoons zonder speciale apps of zonder te rooten.

### Mogelijke oplossingen:

1. **Gebruik een externe microfoon:**
- Het kan helpen om een externe microfoon aan te sluiten die hogere geluidsdrukniveaus (SPL) aankan. Sommige externe microfoons hebben een eigen versterkingsregeling en kunnen de interne audioverwerking van de telefoon omzeilen.

2. **Gebruik een camera-app van derden:**
- Sommige camera-apps van derden bieden meer controle over de instellingen voor audio-opnames. Zoek naar apps waarmee je ruisonderdrukking of AGC kunt uitschakelen, of die zijn geoptimaliseerd voor het opnemen van hoge SPL.

3. **Afstand en plaatsing:**
- Probeer, indien mogelijk, de afstand tussen je versterker en de telefoon te vergroten. Soms kan het verlagen van het ingangsniveau door de telefoon verder weg te plaatsen helpen om een betere geluidskwaliteit te behouden.

4. **Handmatig opnemen:**
- Als je het volume van de versterker kunt aanpassen tijdens het opnemen, probeer het dan iets te verlagen om te zien of dit de opnamekwaliteit verbetert zonder agressieve geluidsverwerking te activeren.

### Conclusie:
Het probleem is waarschijnlijk te wijten aan automatische audioverwerking die in de telefoon is ingebouwd, en het direct uitschakelen van deze functies is misschien niet mogelijk zonder specifieke apps of geavanceerde technieken. Experimenteren met een externe microfoon of het gebruik van een app van derden met meer audioregeling is misschien wel de beste manier om de opnamekwaliteit te verbeteren.

Ik hoop dat deze informatie nuttig voor je was. Als je nog meer vragen hebt, neem dan gerust contact met me op!

Ik help je graag verder!

Nog een fijne dag verder!

Met vriendelijke groeten,
Vanessa
HMD Ondersteuning

HMD Support is het geautoriseerde klantenservicekanaal voor alle apparaten van de merken HMD en Nokia (telefoons en tablets) van HMD Global Oy.

Je kunt ons dagelijks bereiken via chat, Engelse ondersteuning is 24/7 beschikbaar.
©️ 2024 HMD Global Alle rechten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-Leon
Dit lijkt op AI, maar toch is het wat ik zoek als antwoord op mijn vraag.
Pagina: 1