Hallo luitjes,
Na 5-6 jaar is het wellicht tijd voor een upgrade. Ik heb tussentijds mijn GPU geupgrade van een 1060 naar een 2070. Hieronder is ook mijn huidige PC te zien. Toevallig is vandaag mijn glass panel van de case gesneuveld wat zeker een boost was om te gaan kijken naar een upgrade.
Via een giveaway heb ik Patriot Xtreme 5 32GB DDR5 2x16 7600MT/s geheugen gewonnen dus die mag er zeker in.
Ik heb 2 monitoren, een simpele LG en een Asus TUF VG24VQ. Ik sta evt. ook open voor het aanschaffen van een nieuwe/betere monitor indien dat van groot belang is.
In theorie is mijn PC nu nog "goed genoeg" voor wat ik er nu mee doe. Dit ook met in de gedachte dat ik sommige dingen zou willen spelen wat hij momenteel niet aankan.
Het is ook niet het geval dat ik hem volgende week in huis moet hebben, dus mochten er nieuwe releases komen of updates kan ik daar gerust op wachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken, gaming & TTRPG maps maken
- Verschillende games, sommige speel ik bewust nu niet doordat mijn huidige PC het niet goed aankan (nieuwe ARK als voorbeeld).
- Warzone zou soepeler kunnen
- Andere games zoals Xdefiant, league of legends runnen gewoon als gewenst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 met strak plafond van 1000 indien echt waard.
Gezien geheugen al "afgevinkt is" en wellicht GPU nog mee kan?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Patriot Xtreme 5 32GB DDR5 2x16 7600MT/s
GPU: 2070 super (niet noodzakelijk, ik begrijp dat dit een grote bottleneck kan zijn op korte termijn)
Zou tof zijn als mijn huidige SSD/HDD mee kunnen... scheelt weer installatie en documenten overzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wellicht een nieuwe monitor om optimaal gebruik te kunnen maken van de nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben nu wel te spreken over Ryzen, maar eigenlijk geen voorkeur.
Tevens hoorde ik iemand iets zeggen over Nvidia kaarten beter voor ARK en dat soort games (iets technisch)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag gewoon normale ATX build zijn, wel wat usb poorten nodig. LG screen is HDMI en Asus DVI (mocht ik nieuwe monitor aanschaffen zal LG weggaan en asus naar 2e scherm schuiven)
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Oprechte eerlijkheid wat handig en verstandig is.
"koop gewoon een nieuwe case ipv nieuwe pc"
"wacht hierop.."
"prima build maar ik zou .. omdat .. "
ps. Wat zou mijn huidige PC nog op kunnen leveren? Ik hoef geen hoofdprijs ervoor maar ik heb er nog dagelijks plezier van dus wellicht kan ik wat besparen op de aanschaf van een nieuwe en een startende gamer of budgetgamer er blij mee maken.
De BBG 1440p van mei (Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc) is prima imo, net iets minder zou kunnen voor mijn doeleinde gok ik?
Huidige PC
Na 5-6 jaar is het wellicht tijd voor een upgrade. Ik heb tussentijds mijn GPU geupgrade van een 1060 naar een 2070. Hieronder is ook mijn huidige PC te zien. Toevallig is vandaag mijn glass panel van de case gesneuveld wat zeker een boost was om te gaan kijken naar een upgrade.
Via een giveaway heb ik Patriot Xtreme 5 32GB DDR5 2x16 7600MT/s geheugen gewonnen dus die mag er zeker in.
Ik heb 2 monitoren, een simpele LG en een Asus TUF VG24VQ. Ik sta evt. ook open voor het aanschaffen van een nieuwe/betere monitor indien dat van groot belang is.
In theorie is mijn PC nu nog "goed genoeg" voor wat ik er nu mee doe. Dit ook met in de gedachte dat ik sommige dingen zou willen spelen wat hij momenteel niet aankan.
Het is ook niet het geval dat ik hem volgende week in huis moet hebben, dus mochten er nieuwe releases komen of updates kan ik daar gerust op wachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken, gaming & TTRPG maps maken
- Verschillende games, sommige speel ik bewust nu niet doordat mijn huidige PC het niet goed aankan (nieuwe ARK als voorbeeld).
- Warzone zou soepeler kunnen
- Andere games zoals Xdefiant, league of legends runnen gewoon als gewenst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 met strak plafond van 1000 indien echt waard.
Gezien geheugen al "afgevinkt is" en wellicht GPU nog mee kan?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Patriot Xtreme 5 32GB DDR5 2x16 7600MT/s
GPU: 2070 super (niet noodzakelijk, ik begrijp dat dit een grote bottleneck kan zijn op korte termijn)
Zou tof zijn als mijn huidige SSD/HDD mee kunnen... scheelt weer installatie en documenten overzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wellicht een nieuwe monitor om optimaal gebruik te kunnen maken van de nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben nu wel te spreken over Ryzen, maar eigenlijk geen voorkeur.
Tevens hoorde ik iemand iets zeggen over Nvidia kaarten beter voor ARK en dat soort games (iets technisch)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag gewoon normale ATX build zijn, wel wat usb poorten nodig. LG screen is HDMI en Asus DVI (mocht ik nieuwe monitor aanschaffen zal LG weggaan en asus naar 2e scherm schuiven)
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Oprechte eerlijkheid wat handig en verstandig is.
"koop gewoon een nieuwe case ipv nieuwe pc"
"wacht hierop.."
"prima build maar ik zou .. omdat .. "
ps. Wat zou mijn huidige PC nog op kunnen leveren? Ik hoef geen hoofdprijs ervoor maar ik heb er nog dagelijks plezier van dus wellicht kan ik wat besparen op de aanschaf van een nieuwe en een startende gamer of budgetgamer er blij mee maken.
De BBG 1440p van mei (Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc) is prima imo, net iets minder zou kunnen voor mijn doeleinde gok ik?
Huidige PC
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 75,26 | € 75,26 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 34,48 | € 34,48 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 46,27 | € 46,27 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 255,91 |