Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
Mijn ouders hebben een camper met een smart tv. Dit is 33n versie van Android (geen Android tv) maar te oud / Alkan niet updaten / mag geen Netflix meer. Nou je zou zeggen: koop een Android TV kastje (heb zelf thuis Nokia streaming box). Echter ze staan nog wel regelmatig op plekken met 0 bereik. Of dit nou Noorwegen, Spanje of Schotland is, ze weten ze altijd te vinden :) Eén echt firdt word problem natuurlijk. Om dat deze tv Android is kan je keurig in de Netflix app een film / serie offline downloaden voor dit soort momenten. Super handig. Echter met Android TV kan dit niet.

Ik heb altijd het idee dat bij de nep Android "tv" altijd kans is op (Chinese) spyware (LTT heeft dit onderwerp ook een keer aangesneden) en dat je met de zelfde update / compabiliteit problemen zit.

Zijn er tegenwoordig (nog) kastjes te koop waar dit kan. Of toch een normaal Android TV ding en dan de reguliere app sideloaden? (wel lastiger te updaten dan).

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als alternatief zou je ook kunnen overwegen om een compacte laptop of Chromebook te kopen. Thuis volzetten, in de camper aan de tv hangen en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Je kunt ook kijken naar een wat oudere telefoon met ondersteuning voor tv-uitvoer, Samsung S-serie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt eigenlijk onder aankoopadvies, omdat je zoekt naar een kastje met x functionaliteit. Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Collega neemt altijd z'n Chromebook mee.
Thuis series er op zetten, of op externe opsly, en gaan.
Gebruik zelf m'n tablet met usb-hdmi kabel...werkt ook.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:40
Niet gewoon een chromecast? 40 euro en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 14:16
Mattie112 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:04:Ik heb altijd het idee dat bij de nep Android "tv" altijd kans is op (Chinese) spyware (LTT heeft dit onderwerp ook een keer aangesneden) en dat je met de zelfde update / compabiliteit problemen zit.
Ik heb zelf eigenlijk wel goede evaringen met een Xiamoi Mi Box. Maar ja, of dat Chinese spyware bevat....geen idee.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Mobiel en chromecast werkt dan niet. als er geen bereik is.
Je zou een laptop dan moeten pakken en direct aansluiten op de tv, dat is je enige optie als er geen bereik is.
of je moet een usb maken, en die in de tv doen als die tv dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Willen ze perse op de televisie kijken of is op de tablet ook goed? Wellicht hebben ze al een tablet liggen? Misschien een verloopkabeltje naar HDMI en gaan?

Of een travelroutertje + Chromecast + telefoon een idee?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01

Wish

ingwell

Ehm, op je telefoon/tablet alles downloaden wat je wilt via Netflix, Disney+ you name it...
Chromecast aan je tv hangen
Guest mode aanzetten (https://www.itpro.com/mob...-chromecast-without-wi-fi )
Casten vanuit de betreffende app.

Of heb je daar ook een actieve mobiele verbinding voor nodig, dat lijkt me onlogisch omdat het device -> device streaming is.

[ Voor 14% gewijzigd door Wish op 19-08-2024 13:09 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Wish schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:07:

Of heb je daar ook een actieve mobiele verbinding voor nodig, dat lijkt me onlogisch omdat het device -> device streaming is.
Volgens mij is dat nou juist het probleem want dat kan niet (volgens velen).

Zoals hierboven al meerdere malen wordt aangegeven is een Chromebook+Netflix een oplossing. Je kan die eventueel ook via HDMI aansluiten op een TV.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Pagina: 1