Jongeren vakantie/uitgaansprogramma vroeger op SBS6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Username3457829
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-08 11:37
Ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten vragen, want ChatGPT kan me er ook niet bij helpen. Ik ben dus opzoek naar de naam van dat programma van vroeger op SBS zo rond eind jaren 90/begin 2000. Jongeren van rond de 17-21 jaar oud werden gevolgd tijdens het uitgaan op hun vakantiebestemmingen in Salou, Blanes, Lloret, Mallorca, Ibiza, Cherso etc. waar ze dus ladderzat werden elke avond. Volgens mij was er ook de Sneekweek ofzo die ook een keer voorbij kwam.
Het leek op dat programma van Mental Theo op TMF en was eigenlijk een soort van voorloper van Oh-Oh Cherso, alleen dan voornamelijk tikkeltje jonger publiek die gevolgd werd...meestal dan denk ik,

[ Voor 6% gewijzigd door Username3457829 op 08-08-2024 14:33 ]

Beste antwoord (via Username3457829 op 08-08-2024 14:39)

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:57
Door 't lint ?

YouTube: Door t Lint 07

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• sh4dow
Door 't lint ?

YouTube: Door t Lint 07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Username3457829
Hahaha heerlijk. Briljant dat iemand het zo snel weet. Was al zo lang bezig en niemand wist de naam nog.. Dank Shadow.

Wat een programma was dat. Altijd rond de zomer veel te laat rond 11u nog kijken terwijl ik allang moest slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Yep, ik keek het zelf vroeger ook :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:17
Username3457829 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:41:
Hahaha heerlijk. Briljant dat iemand het zo snel weet. Was al zo lang bezig en niemand wist de naam nog.. Dank Shadow.

Wat een programma was dat. Altijd rond de zomer veel te laat rond 11u nog kijken terwijl ik allang moest slapen.
Kan ik mij voorstellen, maar hoe kijk je er nu op terug?

Ik schaam mij echt wel eens om Nederlander te zijn als ik hoor hoe onze puberale landgenoten zich in het buitenland gedragen. Natuurlijk gaan er voor 1 misdrager 1000 zonder problemen op vakantie, maar toch...

Lees ik bijvoorbeeld laatst https://www.telegraaf.nl/...obeerden-snel-te-vluchten
Echt; beschamend dat jongeren zich zo gedragen. Ik snap niet waarom men het zo ver kan laten komen, wordt het niet eens tijd om dagelijks kroegen te gaan beboeten die alcohol schenken aan mensen die dronken zijn? Ik bedoel: als de overheid dat gaat doen dan lopen ze toch binnen in het weekend? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Username3457829
President schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Kan ik mij voorstellen, maar hoe kijk je er nu op terug?

Ik schaam mij echt wel eens om Nederlander te zijn als ik hoor hoe onze puberale landgenoten zich in het buitenland gedragen. Natuurlijk gaan er voor 1 misdrager 1000 zonder problemen op vakantie, maar toch...

Lees ik bijvoorbeeld laatst https://www.telegraaf.nl/...obeerden-snel-te-vluchten
Echt; beschamend dat jongeren zich zo gedragen. Ik snap niet waarom men het zo ver kan laten komen, wordt het niet eens tijd om dagelijks kroegen te gaan beboeten die alcohol schenken aan mensen die dronken zijn? Ik bedoel: als de overheid dat gaat doen dan lopen ze toch binnen in het weekend? :+
Ja ik ben het daar ook mee eens. Toch las ik laatst wel een goede comment daarover en dat was dat Duitsers zich schamen voor Duitsers op vakantie en Belgen zich voor Belgen, Engelsen zich voor Engelsen, en Zweden zich voor Zweden, enzovoorts. We bevinden ons altijd in een bepaalde bubbel, we krijgen alleen via de media het nieuws van onze eigen landgenoten mee wanneer ze zich weer eens misdragen hebben in het buitenland en daar zijn we dus altijd het meest kritisch over. Zo denken de meeste mensen, een stukje zelfreflectie dus. En ja, helaas aan de andere kant ontberen sommige (bevolkings)groepen zelfreflectie en zullen nooit met een kritische blik naar henzelf of naar dat van hun landgenoten kijken.

Ik ben zelf (helaas) nooit naar zo'n bestemming geweest. Destijds toen het programma op TV was, was ik te jong en later interesseerde me dat niet eens echt meer. Dat hele alcohol en hoe mensen zich gedroegen. Maar nu vele jaren later heb ik wel een beetje het idee dat ik toch wat gemist heb. Ik keek er dus vroeger altijd wel veel bewondering en fascinatie naar en natuurlijk was het ook puur vermaak. (Al had ik Oh-oh Cherso later niet echt meer gezien, alleen de eerste twee afleveringen).
Dat is dus ook de reden dat ik hier op kwam, deze vraag. Ik ging dus een tijdje geleden op YT zoeken naar dat programma, maar vervolgens belandde ik bij dat programma van Mental Theo en toen later kwam ik weer uit bij wat random vlogjes van random jongeren van de afgelopen jaren, omdat natuurlijk tegenwoordig alles en iedereen en z'n moeder vlogt. Maar het viel me dus eigenlijk op dat er (ook) een hoop doodnormale en zelfs nerdigere, en dus niet alleen de "stoere en populaire", jongeren naar dat soort bestemmingen gaan (Cherso). Ik had dus van dat programma van toen echt een beetje het beeld dat er alleen type halve zolen heen gingen om zich klem te zuipen elke avond.

Ik had vroeger zo rond mijn 20e ook zo'n ex die in het "echte" leven best slim (beetje nerdy en VWO deed) was en gewoon doodnormaal was, maar zodra ze uitging in NL of toen ze op haar vakantiebestemming was (nochtans niet eens een doorgaans bekende populaire jongerenbestemming) veranderde ze in een typische goedkope zuipsnol (waar ik dus nooit bij was). Die relatie heeft dus niet heel lang standgehouden (niet alleen daar om btw), maar ze was qua persoon totaal niet meer de persoon die ze was toen ik haar leerde kennen.

Zulke brave en nerderige type meiden, die dus ook in die vlogs te zien waren, veranderen na een bezoek aan dat soort bestemmingen ook snel van karakter, met name op die leeftijd, omdat ze ineens zelfs met hun looks (!) aandacht krijgen van alles en nogwat. Dat heeft echt heel veel effect op hun gedrag.
Pagina: 1