Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 21:52
Ik wil namelijk een redelijke grote klacht/vordering indienen bij een groot bedrijf in nederland;

Het betreft de Nederlandse Spoorwegen.

maar ik mag ze alleen bellen / chatten of een brief schrijven.

het gaat om een abbonement wat ik via de website heb afgesloten, wat ik door problemen van hun website (cookies) niet kon annuleren.

maar ik kan ze nergens officieel mailen, ik wou graag weten hoe dit zit en of mensen hier de juiste kennis voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden

Kort door de bocht... ja :) Er staat zelfs dat het makkelijk te vinden moet zijn. Maar er zal vast ergens een loophole zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke_Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 13:51
https://community.ns.nl/e...at%2C%20Facebook%20of%20X.

Lijkt niet meer te bestaan. Een 'logge' organisatie als NS verplichten tot het weer toevoegen van zon email adres lijkt me niet te doen, dus ben bang dat je voor een korte termijn oplossing even volgens de NS regels moet spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

MicGlou schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:54:
https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden

Kort door de bocht... ja :) Er staat zelfs dat het makkelijk te vinden moet zijn. Maar er zal vast ergens een loophole zijn oid.
Als je doorklikt naar de wetsartikelen die onder het artikel staan vermeld, kom ik niet tot de conclusie dat elk bedrijf een e-mailadres moet vermelden.

De verplichting geldt bijvoorbeeld voor bedrijven die een dienst van de informatiemaatschappij verlenen (art. 3:15d BW). Dat is elke dienst die gewoonlijk tegen vergoeding, langs elektronische weg, op afstand en op individueel verzoek van de afnemer van de dienst wordt verricht zonder dat partijen gelijktijdig op dezelfde plaats aanwezig zijn (lid 3). De NS levert zulke dienstene niet.

De verplichting geldt ook bij een overeenkomst op afstand of buiten de verkoopruimte (art. 6:230m BW). Je kunt via de website van de NS een abonnement afsluiten. Dat is een overeenkomst op afstand. Op basis van deze bepaling moet de NS dus wel een e-mailadres vermelden.

Je kunt een melding doen bij de ACM (via consuwijzer), maar het kan jaren duren voordat die in beweging komen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:04
Lijkt mij dat een bedrijf bereikbaar moet zijn op eenzelfde manier zoals ze contact met jou hebben. Aangezien jij iets via de website hebt besteld, zul je via de website contact moeten hebben. Ik begrijp niet zo goed waarom jij alleen maar contact wil hebben per e-mail, het is niet dat dat direct juridisch veel meerwaarde heeft.

Maar: kan je niet via de chat het gesprek aangaan? Dan zullen ze het vast wel doorzetten naar de juiste afdeling, net zoals dat een mail naar de juiste afdeling moet worden doorgezet.

En niet kunnen annuleren via de website door cookies lijkt mij raar en ik vraag mij af of dat een probleem is van de site of van jou computer. Kan je ook niet via incognito modus dan annuleren?

Maar: leg het op de chat voor, misschien kunnen ze je wel een mail adres geven als het je erom gaat dat je afbeeldingen of een video kan toevoegen? Al vraag ik mij af of men een afbeelding of willekeurige video bij een mail wil openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Nederlandse Spoorwegen
Wij adviseren u om uw klacht via de chatmogelijkheid op de NS-website in te dienen. U kunt dan het gesprek met de NS opslaan.
https://klachtenloket-ope....nl/adressen-vervoerders/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
BazenKruistocht schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:49:
Ik wil namelijk een redelijke grote klacht/vordering indienen bij een groot bedrijf in nederland;

Het betreft de Nederlandse Spoorwegen.

maar ik mag ze alleen bellen / chatten of een brief schrijven.

het gaat om een abbonement wat ik via de website heb afgesloten, wat ik door problemen van hun website (cookies) niet kon annuleren.

maar ik kan ze nergens officieel mailen, ik wou graag weten hoe dit zit en of mensen hier de juiste kennis voor hebben.
Waarom wil je per se mailen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog niet zo lang geleden heb ik de klantenservice gebeld over een abonnement. Mijn situatie rustig uitgelegd en gevraagd hoe het opgelost kon worden. Prima afgehandeld en her teveel betaalde bedrag was binnen een aantal dagen teruggestort.

Advies, niet boos of gefrustreerd worden. Rustig bellen en je kan daarna goed gaan slapen, zonder stress.

Wat langer verhaal, Ik probeerde via de site een van de neiuwe abonnementen af te sluiten. Betaling via iDeal en daarna, geen actief abonnement. Dat had ik een aantal keer geprobeerd en ook meerdere keren betaald. Het vervelende was dat ik op de dag zelf nog geen actief abonnement had. Maar goed, uiteindelijk prima opgelost door de klantenservice met een telefoontje van een paar minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:11
De NS die een annulering niet wilt verwerken omdat je te laat zou zijn. De ironie.

Btw, in de NS voorwaarden avr is in artikel 10.1 vastgelegd via welke kanalen je een klacht kan indienen en artikel 10.2 hoe de klachtprocedure werkt. Misschien toch goed je daar aan te houden zodat je kan aantonen dat je "je recht op klagen" hebt uitgeoefend.

https://www.ns.nl/binarie...emene-voorwaarden-avr.pdf

[ Voor 160% gewijzigd door rr7r op 09-08-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind de klantenservice van de NS één van de betere die ik ken. In het verleden een aantal keren contact gehad en altijd snel en adequaat geholpen. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom TS wilt emailen terwijl er genoeg andere kanalen beschikbaar zijn en waarbij je mijns inziens prima wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12

Honesty

kattenneus!

SURFivor schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:20:
Ik vind de klantenservice van de NS één van de betere die ik ken. In het verleden een aantal keren contact gehad en altijd snel en adequaat geholpen. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom TS wilt emailen terwijl er genoeg andere kanalen beschikbaar zijn en waarbij je mijns inziens prima wordt geholpen.
Ik was vroeger ook heel tevreden, mijn vrouw is blind en reist veel met de trein en het gaat nog weleens fout met in en uitchecken, de laatste keren heb ik wel gemerkt dat het steeds moeilijker gaat. Ik denk persoonlijk dat ze het nu hebben uitbesteed ofzo, Heb al een keer met ons probleem gebeld en gechat maar twee keer met een kluitje in het riet gestuurd.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
BazenKruistocht schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:49:
Dan is een aangetekende brief (of bij deurwaardersexploot bezorgde brief) veel verstandiger dan een e-mail.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1