Toon posts:

Spanningsdip in 5V aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte heren van het tweakers-front,

ik heb een asus A7v133 + 800MHz TBird + 256 Mb + Martox g450 bij de mycom gekocht januari jongstleden. Tot een week of 2 geleden heeft 't systeem goed gefunctioneerd ,tot dat ik "Emperor: battle 4 dune" installeerde. Bij het spelen van dit spel word mijn machine instabiel als de nete. Vastlopen, terug naar desktop, blue screen het kan niet op :'( Ik heb toen de remedie gezocht in een update van bios, via-drivers, dirextX, vga-drivers. Ik moet zeggen dat hij stabieler is, maar Emperor hoef ik niet te spelen want dan loopt hij na ongeveer 1 uur vast :? Om problemen uit te sluiten heb ik asus-probe geinstalleerd en daar zie ik 2 opvallende zaken:
temp-proc: 57 (niet 100% belast, is dit te hoog?)
voltage-5V: geeft een in de 5 uur een dip aan naar +- 0.2V (rest van voltages blijft stabiel)

Dat laatste baart mij vooral zorgen, maar wat is hier de oorzaak van? Op de momenten dat dit gebeurd zit ik alleen maar een beetje internetten. Wat moet ik doen om hier de oorzaak van te achterhalen en is dit evt de oorzaak van instabiliteit bij 3d?

alvast bedankt voor 't meedenken

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

57 graden onbelast vind ik aan de hoge kant ja, misschien tijd voor 'n grotere koeler.
Als stabiliteitstest kun je het beste gewoon 'n 3DMark-demo laten loopen, gewoon aanzetten als je gaat slapen.
Als 'ie dan 's ochtends nog vrolijk doorloopt kun je 'm wel stabiel verklaren en moet je het probleem misschien meer in het spelletje zoeken dan in je drivers/hardware.
Een echte spanningsdip in 5 volt-leiding zou 'n reboot van je machine veroorzaken, dus daar zou ik het probleem niet in zoeken (is eerder onnauwkeurige meting).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b