HP EliteDesk 800 G2 geen power-on

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 21:23
Hallo allemaal,

ik heb twee [vrijwel identieke] HP EliteDesk 800 G2 mini-pcs. Een lijkt spontaan de geest gegeven te hebben. Hij ging plots uit en komt sindsdien niet meer aan.

Hardware
HP EliteDesk 800 G2

Probleem
Bij het aansluiten van de externe voeding gaat direct één LED op het moederbord branden: CR3. Deze blijft continu aan todat te voeding ontkoppeld is. Powerknop ondebreekt deze LED niet. Het indrukken van de powerknop heeft geen enkel effect. Geen ventilator, geen piepje.

Op de identieke werkende unit observeer ik het volgende: Bij het aansluiten van de voeding gaat CR3 zeer kort aan, vervolgens blijft een andere LED, CR1, continu branden. Helaas heb ik in de maintenance manual niet kunnen ontekken wat deze LEDs betekenen.

Ik kan bij een visuele inspectie geen verbrandde SMDs of opgebolde condensatoren ontdekken, maar vergeef mij als ik er één gemist heb.

Wat ik geprobeerd heb
  • Voeding uitgewisseld
  • Powerknop 30 seoncden ingedrukt houden met en zonder voeding[/i[
  • SSD losgekoppeld
  • Aparte Display Port losgekoppeld
  • RAM verwijderd (op de werkende unit geeft ram verwijderen direct een piep, ik sluit slecht RAM dus uit)
  • CR2 batterij verwijderd (de werkende unit start prima zonder CR2 batterij, dus ik sluit ook dit uit)
  • CPU uitgewisseld
  • Starten zonder CPU
  • Thermische sensor losgekoppeld (de werkende unit start hiermee prima, ik sluit een defecte thermische sensor dus ook uit).
  • Powerknop doorgementen; lijkt netjes omlaag te trekken bij indrukken
Ik ben dus op zoek naar vervolg stappen.

Kan iemand mij verder op weg helpen wat de CR1 en CR3 LEDs betekenen? Het lijkt mij dat dit een verdere aanwijzing zou kunnen zijn voor vervolg.

[ Voor 3% gewijzigd door CB32 op 08-08-2024 11:44 . Reden: powerknop doormeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
Gezien alles wat je al gedaan hebt, lijkt het probleem wellicht in het moederbord?
Dat zou mijn gok zijn.
Ik weet niet op je HP een universeel moederbord gebruikt, zoals ITX of M-ATX of dat dit een gevalletje ewaste wordt.
Wat wil je bereiken?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Ideaal kijken of het nog levens vatbaar is. Werk hier in Uganda bij een NGO dus altijd eerst kijken óf er nog wat mogelijk is voor ik iets "nieuws" koop. (wat waarschijnlijk weer hier van de tweede hands markt af komt)

Ik ben mij er van bewust dat de kans >70% is dat het moederbord defect is en dat reperatie dus vrijwel zinloos is. Maar ik dacht, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
In het verleden heb ik wel eens de 30 seconden methode gebruikt.

Stroom op de laptop, power button 30 seconden indrukken.
Hiermee kwam in sommige gevallen de laptop wer tot leven

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
MarchelHoek schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:42:
In het verleden heb ik wel eens de 30 seconden methode gebruikt.

Stroom op de laptop, power button 30 seconden indrukken.
Hiermee kwam in sommige gevallen de laptop wer tot leven
Helaas ook al geprobeerd. Met en zonder voeding (zal het toevoegen in topic start). Gaat trouwens om een mini-pc (desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Ik zat nog even te denken. Er zat een el-cheapo wifi adapter in die wel eens super heet werd en er af en toe spontaan mee stopte. Zou het kunnen dat die kortsluiting heeft gemaakt en één of andere zekering heeft door laten branden? Ik wil die zelfde USB natuurlijk niet even in een ander device stoppen om dat te testen. Is doormeten een optie?
Pagina: 1