Televisie gaat niet meer aan, blijft op standby

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17
Mijn vraag
Mijn televisie gaat niet meer aan na een software update. De TV blijft op standby staan (rode lampje brandt wel). De softwareupdate die gedraaid is ging via internet, dus niet via USB.
Model Philips 55PUS6401/12

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV draait op android, software die de tv draaide voor de update was QM163E.0.26.68.0. Releasedatum 7-11-2019. Er stond een update uit 2022 klaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Batterijen afstandsbediening wisselen
Andere afstandsbediening proberen (ik heb nog een philips tv op android)
Opstarten via CEC (chromecast 4k)
Dag de stroom er af
Nieuwe voedingskabel
Ander stopcontact
Powerbutton achterop indrukken (ook opzij/omhoog)
Stroom er af voor >15 minuten, Powerbutton achterop tv ingedrukt houden, stroom er af, powerbutton >30sec ingedrukt houden
USB stick in tv met firmware (autorun_QM163E_U_0.26.70.1.upg)
USB stick in tv met WipeDataTool.upg
Philips gemaild, geen reactie

Wat ik ook doe, de tv staat op standby, rode lampje knippert ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
*knip* de vraag is duidelijk genoeg, dit is gewoon trollen

[ Voor 74% gewijzigd door Gonadan op 15-08-2024 09:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:58
Ik neem aan dat TS graag weer TV kijkt :+

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 15-08-2024 09:20 . Reden: citaat verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

Zou de vorige firmware downloaden bij https://www.philips.nl/c-...us-ultra-hd/ondersteuning

En kijken of je deze er overheen kan installeren

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 13-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Speedmaster schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:17:
Zou de firmware downloaden bij https://www.philips.nl/c-...us-ultra-hd/ondersteuning

En kijken of je deze zelf kan installeren
TS geeft aan dit uitgevoerd te hebben zonder succes.

Ik denk dat het toch even afwachten is wat Philips hierop te zeggen heeft. Wanneer heb je die e-mail verstuurd?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17
Mail is 2 weken geleden verstuurd. Ik ga maar weer een nieuwe zoeken. Maar ik vrees moederbord vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Waarom die upgrade? Werkte de TV niet meer?

En anders een les voor de volgende keer: "If it ain’t broken, don’t fix it".

Sorry, kan je verder ook niet helpen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34
JukeboxBill schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:33:
Waarom die upgrade? Werkte de TV niet meer?

En anders een les voor de volgende keer: "If it ain’t broken, don’t fix it".

Sorry, kan je verder ook niet helpen.
Is juist best belangrijk op een Android TV welke aan internet hangt. Dit is waarschijnlijk een hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
pennywiser schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Is juist best belangrijk op een Android TV welke aan internet hangt. Dit is waarschijnlijk een hardware defect.
Dat betwijfel ik, want de fout is ontstaan na de update, tenzij de update de hardware fout heeft veroorzaakt. Maar dat is onwaarschijnlijk.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniels
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-09 15:09
JukeboxBill schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:43:
[...]

Dat betwijfel ik, want de fout is ontstaan na de update, tenzij de update de hardware fout heeft veroorzaakt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Ik heb zoiets aan de hand gehad met mijn iPad. Na een update niet meer aan te krijgen en volgens de support kwam dat omdat er een defect zat in de hardware (ik weet even niet meer waar precies) en de nieuwe update ging dat stukje hardware nu wel gebruiken, waar de vorige versie dat niet deed.

Ik kreeg toen netjes een vervanger, dus als de TV nog onder garantie valt zou ik dat zeker proberen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

Klink als gebrickt , kan zomaar dat de opslag ergens kapot is en de update nu geschreven is naar de defecte bits en daardoor niet wil starten. Aangezien de ‘nood’ methode om een update te doen ook niet werkt misschien zelfs de bootloader.

Gezien de leeftijd van dit model is die vast al uit garantie dus ik zou gaan kijken naar een nieuwer model.

-------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Occam's razor zegt dat dit geen hardware defect is. Er is een update gedaan en het ding doet het niet meer dan is de eenvoudige conclusie dat de update gezorgd heeft dat het ding het niet meer doet.

Je mag verwachten dat wanneer een fabrikant een software update uit brengt voor je specifieke model, onafhankelijk van de leeftijd van dat model, dat gewoon werkt. Daarmee is dit dus een non-conformiteit. Dat heeft niets met garantie te maken: De leverancier moet dit gewoon gratis oplossen, los van de leeftijd van dit apparaat.

Dan nog het stukje recht hebben en recht krijgen. Ik gok dat de winkel hier niets zal gaan doen, ondanks hun plicht om dit op te lossen. De enige optie die dan nog rest is naar de fabrikant gaan maar die hebben geen plicht dit kostenloos op te lossen. Wellicht dat ze wel iets kunnen betekenen.

Ik zou dit niet zomaar opgeven. Mail sturen is uiteraard niet de oplossing; ga eens bellen. Ze hebben vast een support nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:01
Update is via internet gedaan. Als dit via Wifi was, dan kan je eens proberen de TV met een netwerk kabel met het internet te verbinden. Vervolgens 1 minuut de stroom er af en weer aanzetten. Zo te zien is er iets met de software update mis gegaan en kan dit niet opgelost worden omdat de TV geen software van het internet kan downloaden (Wifi instellingen corrupt).
Pagina: 1