Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 08:27
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw speaker setje voor mijn PC. Gebruik op dit moment een Logitech Z333, waarvan de volumeregelaar het aan het begeven is. Hierdoor kraakt de muziek en gaat het te hard of te zacht. Speakers zelf werken verder prima en ben er ook tevreden over.

Wat is je budget?
Het maximale budget is €200,-. Minder is uiteraard altijd fijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil hem gebruiken om muziek mee te luisteren, films te kijken en casual te gamen. Bass vind ik wel mooi, al hoeft het niet te overheersen. Verder zoek ik iets met een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Logitech Z623 (Nieuw of via vraag / aanbod)
- Edifier r1700bt al betreft dit 2.0 waardoor ik bang ben dat de bass te min is
- Steelseries Arena 7 (Wel totaal andere prijsklasse via vraag / aanbod, maar kan indien kwaliteit echt stukken beter is)
- Nieuwe set Logitech Z333
- Nieuwe volumeregelaar???

Wat zou jullie advies voor mij en wellicht ook andere mensen zijn die iets in deze prijsklasse zoeken?
Op internet zijn de reviews zo erg verdeeld, dat ik daar geen goede conclusie uit kan trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door znight op 08-08-2024 10:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:09
Je kan proberen dat potmetertje in de volumeknop eens schoon te maken, daar komt meestal de ruis vandaan.
Zit vet in en dat pakt stof op, en vormt op een gegeven moment ruis.
Knop losschroeven, potmeter de-solderen, open maken, schoonmaken. En de boel weer in elkaar zetten :-)

Evt zoeken naar een nieuwe potmeter: https://royalcomponents.i...t&product_id=501948974383 of deze: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Verschil is hoe het huis op de print vast zit!

En helpt het niet, dan kan je altijd alsnog nieuwe speakers kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door reinier68 op 08-08-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:07
Wellicht dat je ook kan kijken naar studio speakers, bass is prima. ( verwacht geen wonderen zonder sub)
zoals pioneer dj, deze bezit ik zelf ook, en klinkt echt prima!
( toch wat beter als die logitech setjes vind ik zelf)