Noise Canceling koptelefoon met goede microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 12:52
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon met noise canceling en een goede microfoon. Met een goede microfoon bedoel ik vooral een microfoon die wel mijn stem oppikt, maar niet het omgevingsgeluid meestuurt.

Wat is je budget?
De koptelefoon mag tot €400 kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de koptelefoon op kantoor. De noise canceling wil ik om me te kunnen concentreren als collega's telefoongesprekken hebben of met elkaar overleggen. En omdat ik in die omgeving ook af en toe moet (video)bellen zoek ik naar een koptelefoon met een microfoon die dat omgevingsgeluid niet meestuurt. En ik gebruik de koptelefoon in combinatie met mijn iPhones en werklaptop (Windows).

Op dit moment gebruik ik een oudere Bose QuietComfort 35 (eerste generatie) en hoewel die lekker zit en prima klinkt krijg ik vaak te horen van collega's dat ze mij niet goed verstaan of afgeleid worden door het omgevingsgeluid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit zelf te kijken naar Bose QuietComfort koptelefoons en Sony heeft goede koptelefoons met noise canceling. Wat ik echter niet heb kunnen vinden is hoe goed de microfoons omgaan met omgevingsgeluid.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voornaamste vraag is dan ook of iemand inzicht kan geven in de prestaties van die koptelefoons in drukke omgevingen of welke koptelefoons daar goed in zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

Myquandro schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:50:
en Sony heeft goede koptelefoons met noise canceling. Wat ik echter niet heb kunnen vinden is hoe goed de microfoons omgaan met omgevingsgeluid.
Uit eigen ervaring met de gehele XM lijn (behalve de nieuwste) en een aantal budget ANC koptelefoons van Sony; De microfoons hangen ergens tussen ondermaats en ronduit ruk bij een normaal telefoongesprek.

Fantastische koptelefoons, maar niet om een gesprek mee te voeren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2024 09:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 22:12

dragonhaertt

@_'.'

Out of the box: losse koptelefoon en microfoon gebruiken.
Dan kan je rustig de beste/fijnste noise cancelling koptelefoon kopen en koop je los een microfoon er bij.

Mijn ervaring is dat headsets (combi speaker+microfoon) lang niet zo goed ontwikkeld zijn als losse systemen.
Als microfoon zou je bijvoorbeeld een ModMic kunnen gebruiken

Bose headsets worden overigens ook in helikopters gebruikt als headset. Zowel de noise cancelling van de koptelefoon als van de microfoon werken daar super. Nadeel is dat je de microfoon érg dicht bij je mond moet doen om de threshold te activeren.
Ik kan een keer navragen welk type dat precies is die gebruikt wordt, maar ik ben bang dat het één van de duurste modellen is.
(ik gok dit model)

[ Voor 9% gewijzigd door dragonhaertt op 08-08-2024 08:57 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:51
Je zit in de goede richting met bose quietcomfort en de sony wh1000xm-serie. Ik zou aanraden om op youtube rond te kijken voor een aantal reviews van de recente modellen. De functionaliteit die je zoekt komt bij de betere reviewers aan bod en ze laten je dan soms zelfs vergelijkend materiaal horen tussen koptelefoons in rumoerige omgevingen. Zowel qua noise-cancelling als microfoon. Ik heb begrepen dat de microfoon een verbeterpunt is geweest van recentere modellen. De sony xm5 die ik gebruik doet het hier al een stuk beter dan mn vorige xm3.

[ Voor 17% gewijzigd door meneermeneer op 08-08-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
dragonhaertt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:56:
Bose headsets worden overigens ook in helikopters gebruikt als headset. Zowel de noise cancelling van de koptelefoon als van de microfoon werken daar super. Nadeel is dat je de microfoon érg dicht bij je mond moet doen om de threshold te activeren.
Bose noise cancelling headsets zijn origineel ontworpen voor luidruchtige omgevingen zoals in vliegtuigen en helikopters. Zij hebben op die markt de Bose A20 en A30 modellen, maar de aansluiting daarvan is niet (rechtstreeks) geschikt voor reguliere audio en de prijs is vrij hoog. De noise cancelling van die headsets is ook toegespitst op luchtvaart, dus verwacht niet hetzelfde effect in een andere situatie. Wat ook meespeelt: de 'threshold' die je omschrijft heeft niets met de headset of microfoon te maken maar met de intercom in het vliegtuig/helikopter die omgevingsgeluid weghaalt door de microfoon uit te schakelen wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt. Dat ga je dus niet krijgen als je die headset op je computer aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43
Je zoekt in de verkeerde richting voor kantooromgevingen. Kijk bij Jabra, bijvoorbeeld de Evolve2 85.

Daar zitten de mics in een armpje. Inklappen en hij ziet er min of meer uit als een Sony, uitklappen je collega's zijn heel blij met je mic kwaliteit.

https://www.jabra.com/fi-...a-evolve/jabra-evolve2-85

Het punt met consumentenheadsets is dat de microfoon niet voor je mond hangt en daardoor altijd inferieur van kwaliteit is omdat de omgeving veel moeilijker weg te filteren is.

De XM5 van Sony bijv, die hier wordt aangeraden, legt het compleet af tegen de Jabra kwa mic kwaliteit en achtergrondonderdrukking.

[ Voor 88% gewijzigd door XelaRetak op 08-08-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Meerdere van mijn collega's hebben die Jabra en je hoort altijd omgevingsgeluid keihard als diegene aan het woord is in een call.

Ik heb zelf een paar Bose setjes en die doen het iets beter, maar niet heel veel beter. De over-ear doet het slechter dan de in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Frieda schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:59:
Meerdere van mijn collega's hebben die Jabra en je hoort altijd omgevingsgeluid keihard als diegene aan het woord is in een call.

Ik heb zelf een paar Bose setjes en die doen het iets beter, maar niet heel veel beter. De over-ear doet het slechter dan de in-ears.
Interesant. Ik ben op zoek naar een nieuwe set. Nu een wat oudere Jabra Evolve. Maar ik hoor juist nooit klachten over achtergrondgeluid. (omdat de kussens los beginnen te laten)

Ik dacht dus ook aan de Evolve 2-85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Interesant. Ik ben op zoek naar een nieuwe set. Nu een wat oudere Jabra Evolve. Maar ik hoor juist nooit klachten over achtergrondgeluid. (omdat de kussens los beginnen te laten)

Ik dacht dus ook aan de Evolve 2-85
dat oudere model heeft het inderdaad totaal niet :) een collega heeft zelf z'n oorkussens gerepareerd. weet niet hoe handig je bent met een naaimachine maar het schijnt te kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Oh bijzonder. Dan is reparatie een optie idd
Pagina: 1