mijn be6-II v1 dacht ik omdat er een hpt366 controler op zit is gestopt met CPU cyclen....
Ik wilde een windowtje dichtklikken en opeens zwart beeld.
Ik had de laatste tijd al wat vaker vastlopers maar na een paar keer rebooten uit/aan zetten deed deze het wel weer.
Nu krijg ik GEEN bios piepjes, geen beeld, niets meer.
De abit postman springt of gelijk op FF, of twee halve tekentjes. FF zou moeten betekenen dat alles klaar is maar er is nog niets gebeurt.
a) CPU is niet kapot
b) geheugen is niet kapot
c) videokaart is niet kapot
Alleen op het moederbord naast de slot een zit een rij condensatoren. 4 staan er bol en 1 van deze ziet eruit alsof deze gelekt heeft.
Mijn vraag is: als er een condensator kapot is werkt dan het hele moederbord dan niet meer?
Als ik deze condensator vervang zou het moederbord dan weer werken?
Ik wilde een windowtje dichtklikken en opeens zwart beeld.
Ik had de laatste tijd al wat vaker vastlopers maar na een paar keer rebooten uit/aan zetten deed deze het wel weer.
Nu krijg ik GEEN bios piepjes, geen beeld, niets meer.
De abit postman springt of gelijk op FF, of twee halve tekentjes. FF zou moeten betekenen dat alles klaar is maar er is nog niets gebeurt.
a) CPU is niet kapot
b) geheugen is niet kapot
c) videokaart is niet kapot
Alleen op het moederbord naast de slot een zit een rij condensatoren. 4 staan er bol en 1 van deze ziet eruit alsof deze gelekt heeft.
Mijn vraag is: als er een condensator kapot is werkt dan het hele moederbord dan niet meer?
Als ik deze condensator vervang zou het moederbord dan weer werken?