Gesloten koptelefoon voor luisteren naar muziek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-08 16:06
Ik zoek een?
Gesloten koptelefoon voor luisteren naar muziek, om aan te sluiten op mijn PC. Hij moet ook lekker comfortabel zitten.

Wat is je budget?
Max. €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een Sennheiser HD6xx en die is prima, maar als open koptelefoon hoor ik alles om mij heen. Bovendien is het een referentiekoptelefoon, en als metalluisteraar zou ik graag iets willen dat wat meer gericht is op het luisteren naar muziek, met meer bas en treble. Ik luister mijn muziek via Tidal of FLACs en mijn PC heeft een amp, dus daar zit geen bottleneck.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben de DT 770 Pro (250 Ohm) nu aan het proberen en vind hem erg oncomfortabel zitten. Ook vind ik de treble schel en niet prettig om te horen. Wél moet ik zeggen dat ik de instrumenten in muziek beter kan onderscheiden dan met de HD6xx, dus dat zou ik graag in een vervanger zien.

De PlayStation PULSE Elite klinkt op zich wel interessant met z'n planar magnetic drivers, maar ik heb geen flauw idee of-ie voor muziek goed klinkt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Verder niks, ben benieuwd naar advies!

[ Voor 8% gewijzigd door supertanno op 08-08-2024 01:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 22:00
ik (als mede Metal luisteraar) gebruik persoonlijk de Audio Technica ATH-m50x (net een 10tje boven budget) en is in mijn ervaring een zeer comfortabele koptelefoon voor muziek, ik doe er zelf bijna alles mee op mijn PC van gamen tot het (amateur) opnemen en masteren van zelf gemaakte muziek.

de goedkopere M40x is ook een goeie optie voor als het 10tje toch net teveel is maar hier heb ik zelf helaas geen ervaring mee.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!