Inspiratie gezocht voor Mannen weekend!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
Na een aantal jaren verschillende steden bezocht te hebben is het weer tijd voor een nieuw Mannenweekend! Even in het kort wat we al gedaan hebben:

Frankfurt, Hamburg, Liverpool, Manchester, Gent, Nederlandse steden.

Waar wij op zoek zijn naar zijn is een stad met de volgende kenmerkend:
- goede sfeer
- goed stappen (geen techno etc als Berlijn, maar meer gezellig).
- ruimte voor een leuke en geen standaard activiteit
- verblijf iets anders als het standaard (vorige jaar een loft in Gent en alles in het wint en rode lichten)
- niet alleen maar mannen kroegen en/of tenten.
- enigszins goedkoop
- lekker plezier maken en bier drinken zonder gezeur.
- vrouwen in het algemeen voor onze vrijgezellen mannen?

Manchester bijvoorbeeld was niet te doen: daar was het al lastig om met 2 mannen een club of bar binnen te komen. Zelfde geld voor Liverpool.

Gent goed bier. Leuke bars en 7+ stappen. Qua architectuur een hele mooie stad.

Hamburg gave stad met alles erop en eraan! Verder geen spannende en/of afwijkende activiteiten.

Nu had ik al een kleine selectie gemaakt qua steden, namelijk het volgende;

Valencia
Al eens eerder geweest met de vriendin. Mooie stad en klimaat waar overdag ook genoeg te doen is lijkt mij. Eventueel chillen op het strand. Verder geen bijzondere activiteiten. Stappen geen idee
Hoe dat daar is? Ook niet de goedkoopste optie gok ik zo.

Budapest
Onbekend voor mij, maar ik hoor er goede verhalen over. Goedkoop, goed stappen, leuke activiteiten als schieten en/of baden. Hoe s de sfeer daar?

Praag
Enigszins hetzelfde als Budapest in mijn ogen. Iets duurder als Budapest? Verschil met Budapest? Sfeer?

Keulen
Dichtbij. Kost weinig tijd er te komen. Volgens mij goed nachtleven. Ook meer als techno? Duurder dan de rest ofcourse... sfeer?

Mis ik nog iets?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:35
Ik ben zelf met 3 vrienden naar o.a. Praag, Krakau en Sofia geweest. Van die 3 (Praag noem je zelf al) vonden wij Krakau echt heel gaaf. Leuke (ondergrondse) kroegjes/barretjes, leuke straatjes, mooie architectuur. Qua prijs was het ook erg goed te doen en de sfeer was top. Zijn ook een dag naar Auschwitz geweest, dat maakte het tripje helemaal indrukwekkend. We hebben het geregeld nog over deze stedentrip.

Sofia viel ons wat tegen.. wel hele mooie architectuur en veel kerkjes etc. Mooie natuur ook er omheen. Maar het uitgaan en de stad zelf vonden we wat minder. Was overigens wel érg goedkoop!

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn1990 op 08-08-2024 06:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:23
Edinburgh of Reykjavik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12
Hier ook goede ervaringen met Praag en Krakau (Auschwitz erg indrukwekkend idd), daar vind je alles wat je zoekt.

Andere steden waar we zijn geweest Dublin (wel erg commercieel, echte Ierse kroegen lastig te vinden maar je kunt wel een rondleiding doen bij Guiness of Jameson (whiskey)) en Belgrado (waar je naar een schietbunker kunt om te schieten met o.a. AK-47/shotgun als uitstapje en genoeg gelegenheid hebt om te stappen)

Mocht je in Nederland willen blijven, in Breda heb je een Airbnb boven de kroegen, dat is qua stappen ideaal en als uitje zou je bijv naar Frontaal kunnen gaan of ijskarten.

Utrecht - meer dan genoeg om te stappen, als uitje zou je bijv de virtuele race experience kunnen doen

[ Voor 43% gewijzigd door Gynnad op 08-08-2024 07:02 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Enkele steden waar wij met een vriendenweekend zijn geweest.

Riga: Leuke stad, stappen was van wat ik me nog kan herinneren voornamelijk in de wat grotere clubs buiten de stad. Wel een gezellig centrum met kroegen maar ging volgens mij toen allemaal redelijk vroeg dicht.
Je kunt (of kon) hier ook nog naar een oude Sovjet bunker om te schieten met oa een AK-47 als cultureel uitstapje :+

Porto: iets degelijker en cultureler. Hier zijn de wat meer van het lange tafelen en gezelligheid. Kunt ook nog naar het strand als het weer het toelaat.

Belgrado: Heerlijk alternatief, de stad is niet mooi maar ik vond de sfeer echt heel goed. Heel veel kroegen/lounge bars op de meest gekke plekken.

Skopje: Begin dit jaar geweest. Hier zijn ze helemaal niet van het stappen maar hier ga je rond 8 uur naar een restaurant om uitgebreid te eten. Dan gaat rond een uur of 10 de muziek aan en voor je het weet staat het halve restaurant op de tafels te dansen. Hier is wel alles om 1 uur afgelopen, dan zijn er nog een paar grote clubs waar je heen kunt, dat hebben wij echter nooit gered :+

Nadeel van Belgrado en Skopje: daar wordt echt nog overal gerookt, ook binnen...

Voordeel, op Porto na, zijn de steden allemaal spot goedkoop. Eten en drinken kost er bijna niks en als je geluk hebt een vlucht ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Faeshaas op 08-08-2024 07:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vond Boedapest erg leuk. Overdag een mooie stad met bezienswaardigheden en geschiedenis en 's avonds lekker wat Ruin Bars bij langs en afsluiten met een rondje karaoke. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb 9 jaar in Praag gewoond, net weer een paar jaar terug. Ben ook meerdere keren in Budapest geweest. Persoonlijk vind ik Praag wat schoner en georganiseerder overkomen.

Praag heeft een relatief kleine binnenstad voor een metropool. Dus erg makkelijk en snel kun je overal heen wandelen. OV ook 24/7 goed geregeld en goedkoop.

Kan je daar zeker een bezoek aan de cross club tippen, echt iets bijzonders is dat. Zowel leuk voor een hapje/drankje als uitgaan, afhankelijk van wat er die avond te doen is. Je hebt ook nog een soort "pakhuis" club genaamd Karlovy Lazne met 5 verdiepingen, allemaal andere stijl muziek. Wel toeristischer, maar ook leuk. En wil je aan het strand chillen overdag dan raad ik Zlute Lazne aan. Ook 's avonds vaak genoeg te doen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Riga! Super mooi, leuke mensen, genoeg te doen en lekker goedkoop :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Beste mannenweekend wat wij hebben gehad was in Newcastle. Van lekker ontbijten in een pub met legendarische locals tot 's avonds de kroeg/club in. Nergens last gehad dat we niet binnenkwamen (we gingen wel met max 5 man naar een deur).

Verder is Edinburgh erg leuk. Mooie oude stad met veel uitgaansgelegenheden.

De andere kant op vonden wij Dubrovnik ook erg leuk. Daar hadden we een groot huis met zwembad en bbq. Je kunt er goed stappen en ook een pondje nemen richting een eiland waar ze GoT hebben opgenomen. Hele mooie omgeving en alles ook lekker relaxed.

Berlijn is trouwens erg tof en het is helemaal niet nodig om naar een techno club te gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48
Wij doen dit ook ieder jaar, Boedapest & Praag zijn al benoemd absoluut aanraders.

Daarnaast is Barcelona ook super; Niet te duur, leuk strand voor overdag, meerdere bezienswaardigheden, voor de vleesetende man uitstekend diner tegen betaalbare prijs, rooftop bars voor de middag, diverse bars voor de avond en grote clubs voor de late avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 07:54
Ik heb ooit een lang weekend Pilzen + Praag gedaan.
Daarbij vonden wij Pilzen veel leuker dan Praag.
Pilzen is veel kleiner, maar heeft wel een paar kroegen en een discotheek.

Daarnaast komen de eerste pilsjes vanuit dat stadje, je kan de brouwerij bezoeken.
Er is, voor het echte mannenweekend, ook een stripclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48

Aganim

I have a cunning plan..

RVE_NL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:52:
Daarnaast is Barcelona ook super; Niet te duur, leuk strand voor overdag, meerdere bezienswaardigheden,
Wel even rekening houden dat je voor veel bezienswaardigheden (soms ruim) van te voren al online kaartjes moet reserveren en je dan nog weleens aan tijdsloten gebonden bent. Zelfs iets als Park Güell kwam je niet in zonder reservering. Ik ben er twee jaar geleden medio oktober geweest, ik vond het persoonlijk geen heel relaxte ervaring. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik daar voor een conferentie was, waar we aansluitend nog een dag de stad in zouden gaan. Als je er langer bent en van te voren al een beetje kan plannen/reserveren wat je wilt zien zal het vast beter te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:57
Al meerdere keren naar Budapest gegaan (kennis van mij woont er).

Leuke stad, kan je relatief goedkoop eten / drinken / verblijven want nutsvoorzieningen, energie, lonen zijn daar aanzienlijk lager. Het is zeker geen shopping stadje want kledij / elektronica is er even duur als België/Nederland.
Maar als weekendje weg / mannenweekend kan ik het zeker aanraden. Als stad zijn er ook vele plaatsen om wat te doen (architecturaal best mooie stad, toffe baden waar ze bekend om zijn maar die kunnen wel druk zijn tijdens de toeritische momenten). Buiten de stad is er echter weinig te doen dus ik zou er zeker geen 2 weken van maken.

De jongere generatie kan er wel typisch Engels (taal is dus vaak geen probleem) en je hebt er vele eet en drink gelegenheden. Ook weinig last met openingsuren want alles is altijd praktisch non stop open. Openbaar vervoer is er ook zeer goed uitgerust (gebruik app BudapestGO voor je openbaar vervoer en betaal dan elektronisch) en rijdt ook nog tot zeer laat in de avond. Taxi hoeft op zich niet (al is de taxi er niet zeer duur en wel het overwegen waard als je met meerdere bent)
Ze hebben weliswaar een andere munt, maar daar moet je je niet druk om maken. Ik betaal er altijd gewoon met mijn kredietkaart van mijn bank die 1,6% conversiekosten heeft. Heb nog geen enkele handelaar gezien dat er geen kaarten toelaat, dus ik zou zeker geen geld gaan omzetten naar de lokale munt (exchange bureau's kunnen zeer duur zijn, zeker aan de luchthaven). Je hebt natuurlijk de typische "toerist traps" zoals "nooit de exchange rate van de handelaar aanvaarden".

Ik zou wel aanraden (omdat het een warm land is) om toch wat op het weer te letten als jullie het niet zo graag te warm hebben. Temperaturen tijdens de zomer van 30°+ zijn best normaal.
Ik ga er typisch naartoe in september zodat de temperaturen best nog goed zijn en het scheelt ook wat in prijzen van vluchten / verblijf.

Mijn laatste keer dat ik er was zo'n anderhalf jaar geleden voor een trouw. Vlucht genomen (vanuit Charleroi airport met Wizzair) en dan Airbnb geboekt. Als je op het goede moment kan boeken (en gewoon handbagage hebt) kan dit zeer goedkoop (ben ooit voor €15 heen en terug kunnen vliegen, laatste keer was aan €25 heen en terug). Had ook een zeer toffe airbnb voor €60 voor 2 nachten.

[ Voor 8% gewijzigd door SMGGM op 08-08-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In overleg weer geopend.

[ Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2024 10:18 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Martijn1990 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 06:18:
Ik ben zelf met 3 vrienden naar o.a. Praag, Krakau en Sofia geweest. Van die 3 (Praag noem je zelf al) vonden wij Krakau echt heel gaaf. Leuke (ondergrondse) kroegjes/barretjes, leuke straatjes, mooie architectuur. Qua prijs was het ook erg goed te doen en de sfeer was top. Zijn ook een dag naar Auschwitz geweest, dat maakte het tripje helemaal indrukwekkend. We hebben het geregeld nog over deze stedentrip.

Sofia viel ons wat tegen.. wel hele mooie architectuur en veel kerkjes etc. Mooie natuur ook er omheen. Maar het uitgaan en de stad zelf vonden we wat minder. Was overigens wel érg goedkoop!
Bedankt voor je terugkoppeling! Altijd lastig om op voorhand te zeggen wat leuk is en wat niet leuk is. Krakau. Echter daar is al iemand geweest vanuit de vriendengroep. Dus ook Auswittz, wat mij ook gaaf leek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Edinburgh zie ik ook wel her en der voorbij komen. Wat betreft hier de keuze om te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:26:
Ik heb 9 jaar in Praag gewoond, net weer een paar jaar terug. Ben ook meerdere keren in Budapest geweest. Persoonlijk vind ik Praag wat schoner en georganiseerder overkomen.

Praag heeft een relatief kleine binnenstad voor een metropool. Dus erg makkelijk en snel kun je overal heen wandelen. OV ook 24/7 goed geregeld en goedkoop.

Kan je daar zeker een bezoek aan de cross club tippen, echt iets bijzonders is dat. Zowel leuk voor een hapje/drankje als uitgaan, afhankelijk van wat er die avond te doen is. Je hebt ook nog een soort "pakhuis" club genaamd Karlovy Lazne met 5 verdiepingen, allemaal andere stijl muziek. Wel toeristischer, maar ook leuk. En wil je aan het strand chillen overdag dan raad ik Zlute Lazne aan. Ook 's avonds vaak genoeg te doen.
Thanks! Hoe is het qua sfeer tussen beide steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
RVE_NL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:52:
Wij doen dit ook ieder jaar, Boedapest & Praag zijn al benoemd absoluut aanraders.

Daarnaast is Barcelona ook super; Niet te duur, leuk strand voor overdag, meerdere bezienswaardigheden, voor de vleesetende man uitstekend diner tegen betaalbare prijs, rooftop bars voor de middag, diverse bars voor de avond en grote clubs voor de late avond.
voorkeur voor een bepaalde stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
SMGGM schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:08:
Al meerdere keren naar Budapest gegaan (kennis van mij woont er).

Leuke stad, kan je relatief goedkoop eten / drinken / verblijven want nutsvoorzieningen, energie, lonen zijn daar aanzienlijk lager. Het is zeker geen shopping stadje want kledij / elektronica is er even duur als België/Nederland.
Maar als weekendje weg / mannenweekend kan ik het zeker aanraden. Als stad zijn er ook vele plaatsen om wat te doen (architecturaal best mooie stad, toffe baden waar ze bekend om zijn maar die kunnen wel druk zijn tijdens de toeritische momenten). Buiten de stad is er echter weinig te doen dus ik zou er zeker geen 2 weken van maken.

De jongere generatie kan er wel typisch Engels (taal is dus vaak geen probleem) en je hebt er vele eet en drink gelegenheden. Ook weinig last met openingsuren want alles is altijd praktisch non stop open. Openbaar vervoer is er ook zeer goed uitgerust (gebruik app BudapestGO voor je openbaar vervoer en betaal dan elektronisch) en rijdt ook nog tot zeer laat in de avond. Taxi hoeft op zich niet (al is de taxi er niet zeer duur en wel het overwegen waard als je met meerdere bent)
Ze hebben weliswaar een andere munt, maar daar moet je je niet druk om maken. Ik betaal er altijd gewoon met mijn kredietkaart van mijn bank die 1,6% conversiekosten heeft. Heb nog geen enkele handelaar gezien dat er geen kaarten toelaat, dus ik zou zeker geen geld gaan omzetten naar de lokale munt (exchange bureau's kunnen zeer duur zijn, zeker aan de luchthaven). Je hebt natuurlijk de typische "toerist traps" zoals "nooit de exchange rate van de handelaar aanvaarden".

Ik zou wel aanraden (omdat het een warm land is) om toch wat op het weer te letten als jullie het niet zo graag te warm hebben. Temperaturen tijdens de zomer van 30°+ zijn best normaal.
Ik ga er typisch naartoe in september zodat de temperaturen best nog goed zijn en het scheelt ook wat in prijzen van vluchten / verblijf.

Mijn laatste keer dat ik er was zo'n anderhalf jaar geleden voor een trouw. Vlucht genomen (vanuit Charleroi airport met Wizzair) en dan Airbnb geboekt. Als je op het goede moment kan boeken (en gewoon handbagage hebt) kan dit zeer goedkoop (ben ooit voor €15 heen en terug kunnen vliegen, laatste keer was aan €25 heen en terug). Had ook een zeer toffe airbnb voor €60 voor 2 nachten.
eind oktober gaan we.

Nog bekend met andere steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Toevallig ook iemand bekend met Keulen daarentegen? Of totaal niet te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Je zegt qua kosten "enigszins goedkoop". Wat betekent dat concreet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Robkazoe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:17:
Je zegt qua kosten "enigszins goedkoop". Wat betekent dat concreet?
Vliegen max € 200,- / 250,-
verblijf max 100 per nacht.
+ activiteit.

Wat daar op gemaakt wordt, dan niet inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27
Misschien is Stuttgart tijdens de Cannstatter Wasen een idee (dit jaar van 27 september tot 13 Oktober) Lekker met de “boys” een paar Maß bier wegkantelen in één van de biertenten, veel Mädels im dirndl en een topsfeer gegarandeerd. Niet spotgoedkoop maar ook niet overdreven duur. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is en wat de interesses zijn. Als het meer van het type “nerd” zijn kun je als extra activiteit een bezoek aan bijv. het Porsche museum of een fabriekstour door de Mercedes fabriek. En prima met de trein te bereiken voor niet al te veel geld als je op tijd boekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:02
Riga, Tallinn, dat zijn echt 2 aanraders voor je criteria, en nog niet zo druk kwa "mannentoerisme" als poolse steden bijvoorbeeld.

Dan heb je wat minder last van je-mag-niet-naar-binnen. Vanuit Riga een uitstapje naar de stranden van Jurmala is ook heel leuk :)

[ Voor 35% gewijzigd door XelaRetak op 08-08-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
Budapest... erg leuke stad; overdag de cultuur opsnuiven, 's avonds heel veel leuke en diverse stapmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:57
Ik ben zelf van België, dus ik zou ook Gent kunnen suggereren.

Gent is een toffe en jonge stad (ook met veel studenten dus met veel bars) en ook veel te doen. Voordeel van België tov bv Budapest is dat er buiten de stad ook veel te doen is en veel is gewoon bereikbaar met het openbaar vervoer. Natuurlijk is ons bier van heel hoge standaard ;)
Dat is waar Budapest slecht in scoort, het is finaal een armer land en duidelijk zichtbaar zodra je de stad zelf verlaat (aan de stad zelf is het een pak minder te zien). Ook in de stad zal je (zoals in elke stad als toerist) wat moeten opletten voor oplichting (voor de vrijgezellen die meegaan, toch opletten voor iets te vriendelijke vrouwen die je leiden naar dure bars om "eventjes iets te drinken") en de typische toerist traps (wisselkantoren, taxi, de typisch toeristen winkeltjes en andere populaire vormen van oplichting).

Maar om te vergelijken met Gent. Gent is natuurlijk niet zo goedkoop. Overnachten in Gent voor €100/nacht is op de grens terwijl een nachtje Budapest gemakkelijk de helft is als je goed kan boeken (ook wat betreft eten, drinken, lokaal transport en activiteiten). Gent kan je wel nog bereiken met auto of openbaar vervoer, dus transport moet je wel mee in rekening brengen als het financieel wilt gaan vergelijken.
Kan je echter goedkoop vliegtuigtickets scoren, dan zal eten, drinken, activiteit en overnachting in Gent gemakkelijk dubbel zo duur zijn als in Budapest en is het vliegtuig mogelijk wel terug te verdienen.

Gent zou ik niet met de wagen binnen rijden. Ook in Budapest is een wagen huren echt niet aan te raden (openbaar vervoer is daar veel sneller en er is zelfs een shuttlebus die gaat van luchthaven naar de stad let wel op dat je daar een speciaal ticket voor moet hebben, is iets duurder dat het klassieke ticket app BudapestGO stel je best vooraf al in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Autonoesis schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:16:
Misschien is Stuttgart tijdens de Cannstatter Wasen een idee (dit jaar van 27 september tot 13 Oktober) Lekker met de “boys” een paar Maß bier wegkantelen in één van de biertenten, veel Mädels im dirndl en een topsfeer gegarandeerd. Niet spotgoedkoop maar ook niet overdreven duur. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is en wat de interesses zijn. Als het meer van het type “nerd” zijn kun je als extra activiteit een bezoek aan bijv. het Porsche museum of een fabriekstour door de Mercedes fabriek. En prima met de trein te bereiken voor niet al te veel geld als je op tijd boekt.
We gaan het weekend van 25 oktober.. iig bedankt voor de tips !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:43
Athene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik zou Gdansk overwegen. Eten, drinken, drank en hotel zijn relatief goedkoop. Gdansk is aan het strand, heeft mooie parken, ligt aan het bos

Vlakbij is Sopot (een paar minuten in een Über of het ov) daar is een rijk uitgaansleven. In Gdansk heb je genoeg kroegen/bars.

Veel historie en musea, de tweede wereldoorlog is daar begonnen.

Een boot met kapitein huren voor een avond varen en drinken is ook relatief betaalbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Update94 op 08-08-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Istanboel ? Net geweest echt prachtig. En eten en drinken niet absurd duur.

Retour vlucht rechtstreeks vanaf Schiphol naar Istanbul Sabiha Gokcen ( via bv

Skyscanner ) lukt al voor circa €190

[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 08-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:44
Autonoesis schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:16:
Mocht het ooit wel binnen je reis dagen liggen: Even rekening mee houden dat je voor bierfest doorgaans vooraf een tafel moet reserveren inclusief verplichte consumpties. Weekend dagen zijn de tenten anders vaak vol. En dan kom je niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
SMGGM schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:35:
Ik ben zelf van België, dus ik zou ook Gent kunnen suggereren.

Gent is een toffe en jonge stad (ook met veel studenten dus met veel bars) en ook veel te doen. Voordeel van België tov bv Budapest is dat er buiten de stad ook veel te doen is en veel is gewoon bereikbaar met het openbaar vervoer. Natuurlijk is ons bier van heel hoge standaard ;)
Dat is waar Budapest slecht in scoort, het is finaal een armer land en duidelijk zichtbaar zodra je de stad zelf verlaat (aan de stad zelf is het een pak minder te zien). Ook in de stad zal je (zoals in elke stad als toerist) wat moeten opletten voor oplichting (voor de vrijgezellen die meegaan, toch opletten voor iets te vriendelijke vrouwen die je leiden naar dure bars om "eventjes iets te drinken") en de typische toerist traps (wisselkantoren, taxi, de typisch toeristen winkeltjes en andere populaire vormen van oplichting).

Maar om te vergelijken met Gent. Gent is natuurlijk niet zo goedkoop. Overnachten in Gent voor €100/nacht is op de grens terwijl een nachtje Budapest gemakkelijk de helft is als je goed kan boeken (ook wat betreft eten, drinken, lokaal transport en activiteiten). Gent kan je wel nog bereiken met auto of openbaar vervoer, dus transport moet je wel mee in rekening brengen als het financieel wilt gaan vergelijken.
Kan je echter goedkoop vliegtuigtickets scoren, dan zal eten, drinken, activiteit en overnachting in Gent gemakkelijk dubbel zo duur zijn als in Budapest en is het vliegtuig mogelijk wel terug te verdienen.

Gent zou ik niet met de wagen binnen rijden. Ook in Budapest is een wagen huren echt niet aan te raden (openbaar vervoer is daar veel sneller en er is zelfs een shuttlebus die gaat van luchthaven naar de stad let wel op dat je daar een speciaal ticket voor moet hebben, is iets duurder dat het klassieke ticket app BudapestGO stel je best vooraf al in).
Gent zijn wij vorig jaar geweest. Prima stad en goed vermaakt! Thanks voor je voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Iemand wel eens in Berlijn geweest. Hoe is het daar verder qua stappen bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke_Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 09:52
Berlijn genoeg te beleven. Je hebt mainstream clubs met van allerlei soorten muziek, maar hier komen wel veel toeristen op af. Je zei dat je niet van de techno bent, dat is jammer want dat zijn wel de mooiste clubs in Berlijn. Wel lastig om binnen te komen als (groep) mannen, maar ligt er ook beetje aan hoe je er bij loopt.

(over het algemeen, hoe toeristischer/out of place je er uit ziet hoe minder kans dat je binnen komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:23
Tino. Beunk schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Edinburgh zie ik ook wel her en der voorbij komen. Wat betreft hier de keuze om te kiezen?
Toffe sfeer, leuke mensen, veel leuke activiteiten (zeker als je van Britse comedy houdt). Bier is lekker, mooie gothische stad. Gewoon een leuke plek om te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

Tino. Beunk schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Thanks! Hoe is het qua sfeer tussen beide steden?
Persoonlijk vind ik Praag wat gezelliger, gemoedelijker. Echt een stad waar je je makkelijk op je gemak voelt. Budapest vind ik wat chaotischer.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-06 15:57
Dusseldorf mooie stad Altstad en Altbier is heerlijk, goed uitgaan en leuke restaurants met lekker Duits eten./

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
iig NIET naar Aken gaan, tenzij je alleen maar mannen wil zien tijdens het stappen. Vrouwen lijken daar niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
lecram24 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:39:
Dusseldorf mooie stad Altstad en Altbier is heerlijk, goed uitgaan en leuke restaurants met lekker Duits eten./
Thanks... Ook wel eens Keulen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Keulen is een hele gezellige stad, en de horeca prijzen zijn er volgens mij zoals in de rest van Duitsland (goedkoop vergeleken met Nederland dus). Ik heb er familie en kom er al van jongs af aan.

Aanrader is ook zeker om bijvoorbeeld lekker in een Brauhaus te gaan eten en daar te blijven hangen. Zelf vond ik bijvoorbeeld Pffäfgen prima! Let wel op, dat het in die gelegenheden "leeg is vol" is. Als je glas leeg is, wordt er gewoon een nieuwe neergezet, tenzij je je bierviltje erop legt.
Je moet wel de humor van de bediening (de mannelijke bediening wordtsteevast "Köbes" genoemd in Keulen) een beetje snappen. Mijn collega die vroeg of ze Rosé hadden, kreeg als antwoord dat ze in een Brauhaus was en dat ze blij mocht zijn dat ze rode, zoete witte en droge witte wijn hadden _O-

Genoeg te doen en te zien ook. Als je de Altstadt induikt, vind je vast wel een uitgaansgelegenheid die je past.

Overigens, in Berlijn ook, daar is echt wel meer te vinden dan alleen Techno... Wel duurder dan Keulen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:13
Mannen weekend, altijd leuk.
Ik vertrek donderdag naar München icm Beiers bier feest in de Allgauer regio.

Veel tips zijn al gegeven. Steden die wij gedaan hebben. Praag, Krakau (mijn persoonlijke favoriet), Warschau, Leipzig, Riga EN Brno.

Brno is een kleine stad in Oost Tsjechië.
Het was zo leuk dat we hier 2 keer mannen weekend gedaan hebben en sommige groepsgenoten zelf 3 keer.

We vlogen op Wenen en namen de trein ( 1,5uur)

Het is denk ik even groot als Delft. Je loopt in 1 dag de stad door. Paar leuke kerken/ bezienswaardigheden. Echt een studentenstad met veel barretjes en pleintjes. Wij konden er lekker stappen. Veel locals dus een Tsjechische dame is wel aan de haak te slaan.

De stad was ooit onderdeel van het Oostrijk-hongaarse rijk maar buiten wijken vierkante blokkendozen.

Ook hier kan je als uitje schieten met alles wat los en vast zit (ak, glock, shotgun).
Met de tram kan je naar een leuk meer met een strandje.

Prijzen zijn Oost Europees laag en enkele jaren geleden voor minder dan 100e in een 5 sterren hotel geslapen.
Pagina: 1