Ik zoek een ...
... upgrade voor m'n huidige systeem (gebouwd in 2020).
Ben op zich prima tevreden, maar heb wel flink last van blazende fans in m'n videokaart - eigenlijk al vanaf het begin daar last van.
Als ik bepaalde games speel die net iets meer grafische power vragen (zoals bijv Hunt: Showdown), dan gaan de fans van m'n videokaart flink hard tekeer. Zelfs zo erg dat ik het in de kamer ernaast nog gewoon hoor. Maar ook zelfs bij redelijk idle draaien hoor ik het blazen al. De videokaart gaat van niks naar full-blaas-power.
Heb al meerdere dingen geprobeerd, drivers, instellingen, kast schoonmaken, BIOS updaten tot zelfs de videokaart underclocken (is voor mij al bijna teveel gedoe).
En dan hoor ik bijv van m'n broer die een nieuwe PC heeft laten bouwen, dat hij alles vloeiend kan draaien, zonder maar enig geluid te horen etc.
Dus ik zoek nu eigenlijk naar een eenvoudige upgrade, zodat ik gewoon zonder gerommel en lawaai kan gamen.
Wat is je budget?
Ongeveer 500-600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb momenteel een AMD en op zich prima tevreden mee - maar ben niet heel merkvast, dus als het een NVIDIA zou moeten zijn, ook prima.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hieronder de specs wat ik 4 jaar geleden heb samengesteld.
CPU: AMD Ryzen 5 3600 met Be quiet! Dark Rock 4 koeling
RAM: Ballistix Gaming
GPU: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Case: be quiet! Pure Base 500 Black - Midtower
Mobo: MSI B450M Mortar Max
SSD: Crucial P1 - Solid state drive
Voeding: Be quiet! STRAIGHT POWER 11 550W
M'n grootste vraag is dus of ik simpelweg de Radeon RX 5700 kan vervangen voor de Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 (heb deze uit de laatste Best Buy Guide gehaald).
... upgrade voor m'n huidige systeem (gebouwd in 2020).
Ben op zich prima tevreden, maar heb wel flink last van blazende fans in m'n videokaart - eigenlijk al vanaf het begin daar last van.
Als ik bepaalde games speel die net iets meer grafische power vragen (zoals bijv Hunt: Showdown), dan gaan de fans van m'n videokaart flink hard tekeer. Zelfs zo erg dat ik het in de kamer ernaast nog gewoon hoor. Maar ook zelfs bij redelijk idle draaien hoor ik het blazen al. De videokaart gaat van niks naar full-blaas-power.
Heb al meerdere dingen geprobeerd, drivers, instellingen, kast schoonmaken, BIOS updaten tot zelfs de videokaart underclocken (is voor mij al bijna teveel gedoe).
En dan hoor ik bijv van m'n broer die een nieuwe PC heeft laten bouwen, dat hij alles vloeiend kan draaien, zonder maar enig geluid te horen etc.
Dus ik zoek nu eigenlijk naar een eenvoudige upgrade, zodat ik gewoon zonder gerommel en lawaai kan gamen.
Wat is je budget?
Ongeveer 500-600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb momenteel een AMD en op zich prima tevreden mee - maar ben niet heel merkvast, dus als het een NVIDIA zou moeten zijn, ook prima.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hieronder de specs wat ik 4 jaar geleden heb samengesteld.
CPU: AMD Ryzen 5 3600 met Be quiet! Dark Rock 4 koeling
RAM: Ballistix Gaming
GPU: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Case: be quiet! Pure Base 500 Black - Midtower
Mobo: MSI B450M Mortar Max
SSD: Crucial P1 - Solid state drive
Voeding: Be quiet! STRAIGHT POWER 11 550W
M'n grootste vraag is dus of ik simpelweg de Radeon RX 5700 kan vervangen voor de Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 (heb deze uit de laatste Best Buy Guide gehaald).
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X