Waar kan ik hulp vinden bij SMD solderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vraag
Helaas is mijn Garmin Edge 530 defect gegaan. De Garmin geeft geen beeld meer. Ik wilde dus de LCD vervangen. Bij deze reparatiepoging is de LCD-connector losgeraakt van het moederbord. Ik zoek nu dus naar iemand die dit voor mij kan fixen en eventueel ook direct het nieuwe LCD kan plaatsen.

Weet iemand een bedrijf die dit voor mij kan fixen of kan iemand mij tips geven hoe ik een dergelijk bedrijf kan vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Garmin Edge 530

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op google. Helaas kan ik daar niks vinden, of ik gebruik niet de juiste zoekcriteria. Mogelijk zou Northridgefix me hier mee kunnen helpen. Ik zoek echter iemand die wat dichterbij zit, want anders wordt opsturen wel erg prijzig. Ik heb al reeds een advertentie op V&A geplaatst, al heb ik daar weinig vertrouwen in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou even bij een studievereniging van een faculteit hbo electro gaan buurten oid ;) of iss hier op tweakers of circuitsonline vragen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 20:49

SA007

Moderator Tweaking
Als je hulp zoekt om je garmin zelf te repareren zit je hier goed, als je iemand zoekt om het voor je te doen moet je wel bij V&A zijn.
Je hebt je advertentie overigens verkeerd geplaatst, hij staat onder navigatiesystemen, terwijl er een subgroep is voor dit soort vragen:
categorie: Elektronica & tweaking

Qua lokaal hulp zoeken, je kan bij een lokale maker of hackerspace of repaircafe langsgaan, of kijken of ze je bij een telefoonreparatiewinkel kunnen helpen (een navi is qua hardware vrijwel precies een telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier lijkt me https://tweakers.net/aanbod/ wellicht voor geschikt.

EDIT:
Ik zie nu dat je dat al hebt gedaan. d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
SA007 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:31:
Als je hulp zoekt om je garmin zelf te repareren zit je hier goed, als je iemand zoekt om het voor je te doen moet je wel bij V&A zijn.
Je hebt je advertentie overigens verkeerd geplaatst, hij staat onder navigatiesystemen, terwijl er een subgroep is voor dit soort vragen:
categorie: Elektronica & tweaking

Qua lokaal hulp zoeken, je kan bij een lokale maker of hackerspace of repaircafe langsgaan, of kijken of ze je bij een telefoonreparatiewinkel kunnen helpen (een navi is qua hardware vrijwel precies een telefoon).
Ik wil het niet zelf proberen eigenlijk. Het is mij nu wel duidelijk dat ik niet zo geschikt ben hiervoor. Als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling om te vragen om reparatieadressen. Wat mij betreft mag het topic dus gesloten worden.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 07-08-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het forum is meer voor als je zelf dingen wilt proberen/leren, als je dingen niet zelf wilt doen, kun je dat het beste vragen via een 'gezocht' advertentie in Vraag & Aanbod. Ook zijn er daar ook advertenties die juist zaken aanbieden. Wellicht kun je op die manier dus ook iemand vinden die voor jou wilt gaan solderen om jouw fietscomputer te repareren. Al is het wellicht goedkoper en sneller om een nieuwe te kopen, hoe goed bedoeld de intenties van reparatie ook zijn.

Zie bijvoorbeeld
v&a aangeboden: Stop e-Waste: Laat je Elektronica Repareren!
of
v&a aangeboden: Videokaart/ video card reparatie, Nvidia RTX 20,30, 40 serie,...

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05:45
Ik kan dat wel voor je doen, stuur me maar een persoonlijk berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Hagdos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:28:
Ik kan dat wel voor je doen, stuur me maar een persoonlijk berichtje.
Dankjewel voor het aanbod, maar ik heb al iemand gevonden. Zal de advertentie ook even offline halen.
CH4OS schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:49:
Het forum is meer voor als je zelf dingen wilt proberen/leren, als je dingen niet zelf wilt doen, kun je dat het beste vragen via een 'gezocht' advertentie in Vraag & Aanbod. Ook zijn er daar ook advertenties die juist zaken aanbieden. Wellicht kun je op die manier dus ook iemand vinden die voor jou wilt gaan solderen om jouw fietscomputer te repareren. Al is het wellicht goedkoper en sneller om een nieuwe te kopen, hoe goed bedoeld de intenties van reparatie ook zijn.

Zie bijvoorbeeld
v&a aangeboden: Stop e-Waste: Laat je Elektronica Repareren!
of
v&a aangeboden: Videokaart/ video card reparatie, Nvidia RTX 20,30, 40 serie,...
Dankjewel. Dit helpt enorm. Ik had ook nog toevallig een OP6 liggen, die ik nu kan laten repareren. Voor de Garmin had ik al iemand gevonden via mijn advertentie.
Pagina: 1