:strip_exif()/f/image/lHRMWXOegoGxQsab5UffSPog.jpg?f=fotoalbum_large)
Achtergrond: klushuis. Van jaren '20 pompstationhuis naar energieneutraal. De saga.
In de winter hebben we maandenlang een KLETSNAT huis gehad, omdat we de vloer uitgegraven hebben tbv schuimbeton, waarna het schuimbeton leggen mis is gegaan, waardoor het schuimbeton er met een tussenpoos van 2 maanden 2 keer in is gelegd. Daar kwam enorm veel vocht bij vrij en we konden niet stoken, want geen vloerverwarming door dit gezeik.
Een tijd terug viel ons 2 paddenstoelen die aan de buitenmuur vastzaten op.
:strip_exif()/f/image/HQ68gjtMXrmVanMQRx2wazmE.jpg?f=fotoalbum_large)
Na de initiële paniek, hebben we besloten dit te negeren, want ze kwamen niet terug en het leek geen klassieke huiszwam te gaan. Daarnaast hebben we sindsdien flink gestookt en geventileerd en zou de bizarre situatie van afgelopen winter zich niet meer voordoen.
Vandaag zien we bovenstaande foto, die duidelijk wel de boxen van een huiszwam aantikt.
We zijn doodmoe van anderhalf jaar verbouwen en dit is echt een enorme tegenvaller. Morgen ga ik experts bellen, maar ik vroeg me af wat de ervaringen van Tweakers zijn op dit front. Op dit moment voelt het huis in de fik steken namelijk als de beste optie.
Wie heeft dit meegemaakt?