Vandaag probeer ik een eigen systeem te bouwen. Hij is gebouwd inmiddels, maar ik krijg geen video beeld te zien over de HDMI poort en er komen geen geluiden (een koptelefoon aangesloten op front en bankpaneel). Wat wel doet zijn alle ventilatoren, de power led gaat ook aan, maar daarnaast zie ik geen enkele teken van leven.
De nieuwe onderdelen zijn:
Dit is aangevuld met een bijna net zo nieuw M.2 schijf op het A kanaal:
en een wat oudere M.2 schijf op het B kanaal:
en een net zo'n oude 2.5" SSD schijf op SATA:
van het laatste weet ik het type niet 100% zeker, het is zeker een Samsung 2TB 2.5" SSD schijf.
Ik heb een geaard stopcontact geprobeerd, dat maakt geen verschil. Er zit geen grafische kaart erin, zou niet nodig zijn volgens specificaties voor het type CPU dat erin zit. Ik probeer dus gebruik te maken van de interne GPU.
Geheugen zat eerst in de verkeerde slots, een correctie hiervan maakte verder geen verschil.
Wat kan het zijn?
De nieuwe onderdelen zijn:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M DS3H |
1 | Behuizingen | ASUS Prime AP201 Zwart |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram |
Dit is aangevuld met een bijna net zo nieuw M.2 schijf op het A kanaal:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB |
en een wat oudere M.2 schijf op het B kanaal:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | SSD's | Samsung 960 Pro 512GB |
en een net zo'n oude 2.5" SSD schijf op SATA:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | SSD's | Samsung 870 Evo (MZ-77E2T0B/EU) 2TB |
van het laatste weet ik het type niet 100% zeker, het is zeker een Samsung 2TB 2.5" SSD schijf.
Ik heb een geaard stopcontact geprobeerd, dat maakt geen verschil. Er zit geen grafische kaart erin, zou niet nodig zijn volgens specificaties voor het type CPU dat erin zit. Ik probeer dus gebruik te maken van de interne GPU.
Geheugen zat eerst in de verkeerde slots, een correctie hiervan maakte verder geen verschil.
Wat kan het zijn?