Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc waarmee ik op 1440p en 144Hz kan gamen. Ik ga voornamelijk Call of Duty en Battlefield er op spelen. Ik produceer ook muziek dus ik wil een pc die Ableton goed aan kan, gezien het programma vooral veel van de CPU vraagt zit ik te twijfelen tussen AMD of Intel. Enig advies hierin zou fijn zijn!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1600 uitkomen (foutje in topic naam
), ik heb wel wat speling maar ik denk dat rond dat bedrag een goede pc te bouwen valt die kan wat ik wil en nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf. Mijn huidige pc is volledig aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de componenten voor de pc. (Zie lijst)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een stille pc en een die goed koel kan blijven met zware taken zoals muziek productie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat advies willen of ik in de goede richting zit kwa componenten en waar eventueel geld te besparen valt, ik wil graag een waterkoeling maar weet ook niet welke nou top is voor het budget wat ik heb? Dus als je een aanrader hebt laat het weten! Ik zelf ben fan van Corsair en wil dus ook sowieso in een Corsair kast gaan bouwen. Ook zit ik te twijfelen over de grafische kaart, ik geef niks om NVIDIA of Radeon maar merk dat Radeon in prijs/kwaliteit verhouding goed zit op 1440p en de games die ik ga spelen. Vandaar ook de keus voor de 7800 XT, of ik met een 7700 XT uit de voeten kom, of wellicht een upgrade naar de GRE? hoor ik ook graag! Ook of er eventueel extra fans gekocht moeten worden voor de case om er meer airflow uit te halen en wat jullie advies daarin is.
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc waarmee ik op 1440p en 144Hz kan gamen. Ik ga voornamelijk Call of Duty en Battlefield er op spelen. Ik produceer ook muziek dus ik wil een pc die Ableton goed aan kan, gezien het programma vooral veel van de CPU vraagt zit ik te twijfelen tussen AMD of Intel. Enig advies hierin zou fijn zijn!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1600 uitkomen (foutje in topic naam
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf. Mijn huidige pc is volledig aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de componenten voor de pc. (Zie lijst)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een stille pc en een die goed koel kan blijven met zware taken zoals muziek productie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat advies willen of ik in de goede richting zit kwa componenten en waar eventueel geld te besparen valt, ik wil graag een waterkoeling maar weet ook niet welke nou top is voor het budget wat ik heb? Dus als je een aanrader hebt laat het weten! Ik zelf ben fan van Corsair en wil dus ook sowieso in een Corsair kast gaan bouwen. Ook zit ik te twijfelen over de grafische kaart, ik geef niks om NVIDIA of Radeon maar merk dat Radeon in prijs/kwaliteit verhouding goed zit op 1440p en de games die ik ga spelen. Vandaar ook de keus voor de 7800 XT, of ik met een 7700 XT uit de voeten kom, of wellicht een upgrade naar de GRE? hoor ik ook graag! Ook of er eventueel extra fans gekocht moeten worden voor de case om er meer airflow uit te halen en wat jullie advies daarin is.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 529,- | € 529,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,99 | € 91,99 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 132,99 | € 132,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.657,73 |