Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje0
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Mijn vraag
...
Mijn Xiaomi poco x3 nfc telefoon heeft een probleem met de camera app. Deze wilt niet meer opstarten.

Foutmelding: kan geen verbinding maken met de camera.

Een externe app werkt wel gewoon. Daarmee kan ik gewoon foto's maken. De camera is dus niet defect. Het probleem zit hem in de communicatie apps
Ik kan niet meer videobellen via WhatsApp of Teams.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb de app al geforceerd afgesloten, cachier geweest en de telefoon hun fabrice herstel gegeven.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
...MIUI 14.0.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.. ik heb reeds een fabrieks herstel uitgevoerd, maar problemen blijft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:17
Heb je gezocht of dit probleem al gemeld is op internationale fora voor Xiaomi gebruikers zoals Xiaomi.eu, of op de website van Xiaomi zelf door hun gebruikers? Het kan een algemene bug zijn, maar dan zijn er meer meldingen te vinden verwacht ik. Zijn die er niet zit het echt in jou telefoon.

Heb je de telefoon een fabrieksinstellingen reset gegeven en daarna een backup teruggezet? Als het probleem een instelling is die door een update onderwater kapot is gegaan, kan de backup terugzetten ook het probleem teruggezet hebben, dus ik zou een fabrieksinstellingen reset doen zonder backup terug te zetten, en dan testen met Teams of die wel werkt. Werkt die wel, kun je een voor een de andere apps handmatig erop installeren. Betekent wel dat je bijvoorbeeld vooraf even goed moet controleren dat WhatsApp een backup heeft zodat je die separaat handmatig kunt terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomcs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit probleem heb ik eerder gehad met mijn Xiaomi, je kan met miflash/Xiaomi Flash tool de laatste fastboot rom van MIUI er over heen flashen wat dit probleem oplost, of je installeert een custom rom zoals Paranoid Android. Voor allebei moet de bootloader ontgrendeld zijn.

Factory resets or backups lossen dit inderdaad niet op, je moet een complete wipe doen van de software.

De officiële rom vind je hier : https://xmfirmwareupdater.com/miui/surya/
pak de fastboot rom voor jouw versie (waarschijnlijk EEA tenzij in China besteld)
Xiaomi Flash tool kan je op https://xiaomiflashtool.com/ downloaden.

Voor evt. custom roms kan je hier kijken (vermijd Project Elixir) : https://customrombay.org/xiaomi-surya/

[ Voor 30% gewijzigd door venomcs op 08-08-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pluisje0 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:44:
Een externe app werkt wel gewoon. Daarmee kan ik gewoon foto's maken. De camera is dus niet defect. Het probleem zit hem in de communicatie apps
Ik kan niet meer videobellen via WhatsApp of Teams.
Kan je dan ook specifiek foto's met de selfie camera maken? Want dat is natuurlijk de camera die gebruikt wordt tijdens videobellen, maar niet de standaard camera in externe fotografie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje0
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Dankjewel voor je antwoord.

Ja dat is mogelijk. Ook via Messenger werkt de front camera. Alleen via WhatsApp werkt het niet.