Camera installeren buitenkant woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 09:59
Hallo,

Sinds enige jaren heb ik een nieuwbouw woning en de nodige veiligheidsmaatregelen genomen, echter wil ik nog een camera aan de zijkant van onze hoekwoning plaatsen.

Nu ben ik geen ster in klussen en ben op zoek naar wat advies.
Het voornaamste probleem is dat ik een UTP kabel moet trekken om de camera middels POE te voeden.
Ik heb al een Unifi systeem en wil daarom binnen dat merk blijven, ondanks dat andere oplossingen zonder PoE werken.

De woning heeft genoeg ventilatiegaten maar ik weet niet of het verstandig is om daar een kabel doorheen te trekken, los van dat ik niet weet of de kabel dan in de kruipruimte uit komt.

Een kabelgoot of PVC-buisje langs de woning lijkt me geen goed idee. Theoretisch gezien kan een kwaadwillende de kabel op die manier vernietigen.

Mijn vraag is dan ook: weet iemand of de ventilatiegaten normaliter gesproken in de kruipruimte uitkomen en is het verstandig om een kabel te trekken door een van de gaten?

Andere oplossingen hoor ik uiteraard ook graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
D3F schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:02:
Mijn vraag is dan ook: weet iemand of de ventilatiegaten normaliter gesproken in de kruipruimte uitkomen en is het verstandig om een kabel te trekken door een van de gaten?
Nee, doorgaans komen ze uit in de ruimte tussen je buitenmuur en het isolatiemateriaal.

Ik denk dat je op zoek moet naar een plek waar met een lange boor naar binnen kan boren.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 11:41
Voor continue opname is een draad soort van vereist.

Bij bepaalde Tapo camera's met accu kun je een bijbehorend zonnepaneeltje installeren waardoor het geheel geen enkele draad nodig heeft.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:22

jurroen

Security en privacy geek

D3F schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:02:
Sinds enige jaren heb ik een nieuwbouw woning en de nodige veiligheidsmaatregelen genomen, echter wil ik nog een camera aan de zijkant van onze hoekwoning plaatsen.
Wat @FredvZ al aangeeft: lange boor en door de muur. Welke Protect camera heb je op het oog?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meet de dikte van muur en haal een lange SDS+ boor voor een boorhamer. 450mm, 600mm of zelfs 1000mm?

Boor van binnen naar buiten en richt met een kleine hoek naar beneden zodat eventuele regenwater naar buiten ipv binnen glijdt.

Dit is hoe een kabelboer een nieuwe aansluiting maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 07-08-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
Bedankt allemaal voor de reacties. Misschien toch maar een buisje de grond in en richting de kruipruimte dan maar. Wil het huis zo min mogelijk zichtbaar bewerken met kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
jurroen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

Wat @FredvZ al aangeeft: lange boor en door de muur. Welke Protect camera heb je op het oog?
Waarschijnlijk wordt het de Ultra Dome of Turret. Omdat hij buiten komt te hangen is de AI 360 geen optie (niet waterdicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:26
heb je de nieuwe G5 PTZ al gezien? erg leuke (betaalbare PTZ) aanvulling op verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
emielbf schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:45:
heb je de nieuwe G5 PTZ al gezien? erg leuke (betaalbare PTZ) aanvulling op verzameling.
Nee, die had ik nog niet gezien. Lijkt me een perfecte oplossing inderdaad! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
Let ook op dat bij veel PoE camera's tegenwoordig een uiterst brede pigtail hebben. Zo moest ik een gat van 22mm boren door de buitenmuur voordat ik de pigtail (waar je dan je rj45 kabel op aansluit) kwijt kon.

Zijn ook andere oplossingen voor, maar omdat je daar bij de meeste Nederlandse webshops niet op kan filteren ofzo wel handig om je bewust van te zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
D3F schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Waarschijnlijk wordt het de Ultra Dome of Turret. Omdat hij buiten komt te hangen is de AI 360 geen optie (niet waterdicht).
zou de turret doen. heb zelf de dome, deze is in de nacht onbruikbaar door andere verlichting en een plastic kap... (moet hem nog vervangen)
Freeaqingme schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:29:
Let ook op dat bij veel PoE camera's tegenwoordig een uiterst brede pigtail hebben. Zo moest ik een gat van 22mm boren door de buitenmuur voordat ik de pigtail (waar je dan je rj45 kabel op aansluit) kwijt kon.

Zijn ook andere oplossingen voor, maar omdat je daar bij de meeste Nederlandse webshops niet op kan filteren ofzo wel handig om je bewust van te zijn.
niet echt een ding bij ubiquiti.. de utp gaat direct in de camera bij 90%van de cameras.
kabeltje trekken, utp knijpen en aansluiten (jaja ik ga zeker de reactie krijgen dat je geen utp mag knijpen op een solid kabel.. ik doe het lekker toch meer dan 200 connectios op utp solid geknepen in en rond het huis 1 x een faal gehad in 6 jaar)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
jack zomer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:33:

[...]
niet echt een ding bij ubiquiti.. de utp gaat direct in de camera bij 90%van de cameras.
kabeltje trekken, utp knijpen en aansluiten (jaja ik ga zeker de reactie krijgen dat je geen utp mag knijpen op een solid kabel.. ik doe het lekker toch meer dan 200 connectios op utp solid geknepen in en rond het huis 1 x een faal gehad in 6 jaar)
Klop. Ubiquiti doet dat niet altijd (maar ook wel eens wel, dacht ik?). Maar dit topic ging breder dan alleen ubiquiti camera's. Vandaar dat ik het wel even genoemd wilde hebben.

Over Ubiquiti camera's gesproken; ik was daar eerder uiterst content mee, maar had de indruk dat ze het gebruik van een eigen DVR (zonder cloud en alles) steeds lastiger maken. Of heb ik dat ergens verkeerd geregistreerd?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
Freeaqingme schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:58:
[...]
Over Ubiquiti camera's gesproken; ik was daar eerder uiterst content mee, maar had de indruk dat ze het gebruik van een eigen DVR (zonder cloud en alles) steeds lastiger maken. Of heb ik dat ergens verkeerd geregistreerd?
In principe kun je nog prima uit de voeten met de Cloud Key+. Voor mij huidige drie camera's met 24/7 opname met retentie van 14 dagen is dat meer dan voldoende. Heb je meer ruimte nodig dan kun je gemakkelijk een nieuwe HDD of SSD erin schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:45
jack zomer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:33: niet echt een ding bij ubiquiti.. de utp gaat direct in de camera bij 90%van de cameras.
Tuurlijk mag je gewoon een RJ45 knijpen op een massieve kabel, gebruik gewoon de juiste connector en gaan met die banaan :*) .
Pagina: 1