busch jaeger dimmer dimt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen235
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-08-2024
Hoi ik heb een aantal dimmers van busch-Jaeger 6526u. 1 dimmer is direct aangesloten op de lamp boven de eettafel. 1 dimmer is aangesloten op 3 stopcontacten op verschillende plekken in de woonkamer, zodat we schemerlampen die aangesloten zijn op die 3 stopcontacten centraal kunnen aan/uitschakelen en dimmen.

Mijn vrouw heeft een oplaadkabel van de elektrische fiets per ongeluk in 1 van die stopcontacten gedaan, in plaats van in een 'normaal' stopcontact dat niet aangesloten was op de dimmer.

Nu werkt de dimmer niet meer: de verlichting is niet meer aan/uit te schakelen (staat continu aan) de verlichting flikkert en is niet meer dimbaar, eerder werkte dit wel goed. Heeft iemand tips of ik die dimmer kan resetten of iets dergelijks? of is enige oplossing een nieuwe dimmer?

Ik las iets over dat deze dimmer een elktronische beveiliging heeft en geen zekering in deze dimmer zit, maar ik kan niet vinden hoe ik die elektronische beveiliging kan resetten.
Als ik de led-lamp boven de eettafel wissel met de ledlamp in de schemerlamp, dan blijft het probleem op dezelfde plek, het licht dus niet aan de led-lamp zelf.

Benieuwd of iemand weet of ik die dimmer op 1 of andere manier weer normaal kan laten werken, alvast dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen235 op 07-08-2024 14:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:28

Cr3ator

1 bar is geen bar

Dat is het nadeel van deze oplossing met stopcontacten. Je dimmer is overbelast geweest en zeer waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Vervangen is waarschijnlijk de enige optie.
Bij mij in huis zat dit ook zo aangesloten. Om vergissen in de toekomst de voorkomen zou je deze stopcontacten kunnen voorzien van 'kinderbeveiliging'. Van die inzetstukjes, zodat je niet zonder extra draai-handeling een stekker er in kan steken.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926