Neff vaatwasser stuk, welk formaat nieuwe? Zonder smurrie!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56
Na blikseminslag zijn een behoorlijk aantal apparaten in huis gefrituurd, waaronder de vaatwasser. Het gaat om een Neff S517T80X1E/11, geplaatst in 2015. Gisteren is een monteur van Bosch geweest en die stelde vast dat reparatie net zo duur was als aanschaf van een nieuwe.

Nu had ik al ff gezocht en gezien dat de Consumentenbond de Bosch SMV6YCX00E als beste heeft getest. De monteur gaf echter aan dat dat een ‘klein’ model was, en wij nu een ‘groot’ model zouden hebben qua binnenruimte. Ik heb niet doorgevraagd, maar als ik het nu ga nazoeken kom ik er niet helemaal uit. De maten van vaatwassers zijn steeds buitenmaten, waarbij normale maten een nishoogte hebben tot 87,5cm en XL vaatwassers een nishoogte vanaf 87,5cm. Als ik de nis opmeet kom ik ongeveer op 84,5cm (gemeten vanaf de PVC-vloer tot bovenkant deur, en daar heb ik 2cm van de plank die direct boven de vaatwasser zit afgehaald). Een XL-vaatwasser gaat dan toch niet passen lijkt me? Tegelijkertijd kan ik me ook niet voorstellen dat een Bosch monteur die hier hele dagen mee bezig is, onzin uitkraamt :p Kan het zijn dat de Neff die ik nu heb een grotere binnenruimte heeft in een ‘normale’ buitenmaat? Welke (maat) vaatwasser is nu het beste?

Los van bovenstaande: op zich waren we best tevreden met deze vaatwasser. Ik ervaar wel dat hij snel veel smurrie verzameld in de rails en in de zijkanten van de korfen. Dit spoelt ook niet meer weg met een vaatwasser reiniger op 70 graden. De laatste tijd gebruikte ik daarom niet meer het eco programma, maar juist die van 65 graden. Dan is het probleem iets minder. In mijn zoektocht kwam ik al vergelijkbare klachten tegen van recentere vaatwassers van Neff/Bosch/Siemens. Zijn er apparaten die hier geen last van hebben?

Plaatjes :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_GFLI6BIxmg_TgfxrhCA2csRrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0dHHCyPnefA5lcXBqxh7zgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTHm82-cgvCwe_Z8V3O7Rp709-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIbdiUIU08CkFCRm5nEOqxKi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_-vXMwOAtIC-CJhPMl8SjSYw90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Z7EKYTFk3HLMJqp6HmOWGJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY2Gc-RpmXsTPRIDIAhLIBnSVpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmcKCU5vJnA4bSR5OLisnZhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7rgnxjOxd8NYTuq2jf93cuNyig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZPDBC3bEraYVZT1A9k0JefY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmIxbshaS0xF_FU7IHE8l52nY_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCV2Rk55XM4IG1gXR7yUgYJN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 16:30
Ik heb destijds mijn vervangende keukenapparatuur bij Keukenloods gekocht.
Die hebben echt wel hele duidelijke informatie omtrent de afmetingen (nis maten) van het diverse spul

Als ik een willekeurige vaatwasser pak, staat er:
Minimale nishoogte: 815 mm
Maximale nishoogte: 875 mm

Die zou in jouw geval al moeten passen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
Trek de plint eens los, loopt de vaatwasser daarachter misschien tot onder (lager dan) de plint door? Dat daar de pomp enz. zit.

Dan die hoogte eens meten.

Als die monteur snapt wat 'ie aan het doen is, en zo klinkt het wel, zou ik idd wel even opletten..mijn ouders hadden ooit zo'n minder hoge vaatwasser en dat maakt echt veel uit qua wat er wel en niet inpast (pannen e.d.) dus als XXL past zou ik het vooral ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
Wilke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:46:
Trek de plint eens los, loopt de vaatwasser daarachter misschien tot onder (lager dan) de plint door? Dat daar de pomp enz. zit.

Dan die hoogte eens meten.

Als die monteur snapt wat 'ie aan het doen is, en zo klinkt het wel, zou ik idd wel even opletten..mijn ouders hadden ooit zo'n minder hoge vaatwasser en dat maakt echt veel uit qua wat er wel en niet inpast (pannen e.d.) dus als XXL past zou ik het vooral ook doen.
Ben nu niet thuis, maar daar wordt toch de maximale nishoogte niet anders van? Bij alle XXL vaatwassers zie ik minimaal 87,5cm staan, en dat red ik niet vanaf de vloer. Kan zijn dat er nog een centimeter meer ruimte achter de plint zit, maar veel meer kan dat niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 16:30
Als ik jouw vaatwasser model google, krijg ik ook een minimale nishoogte van 815 mm en een maximale nishoogte van 875mm.
Dat is vanaf de grond tot de onderkant van het werkblad.
Volgens mij heb je een normale maat vaatwasser en geen XL variant.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
@GarBaGe dat leek mij ook inderdaad ook. Dan zou het nog kunnen dat ik een hele speciale heb met extra binnenruimte in dezelfde buitenmaat, maar dat is dan toch niet relevant want die is nu toch niet meer te krijgen (als ie al bestond).

@DJMaze ik zie jou regelmatig in vaatwasser topics terugkomen. Heb jij nog een ander inzicht? En wellicht info over de smurrie-verzamelaars die Bosch-groep vaatwassers toch lijken te zijn. Zijn er types of merken die dit niet hebben of is dit een gevolg van de eco-programma’s die met weinig water op lage temperatuur eindeloos wassen maar daarmee meer ranzigheid achterlaten in de machine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
Ah zo, als je vanaf de vloer aan het meten was houdt 't wel op ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:21:
De monteur gaf echter aan dat dat een ‘klein’ model was, en wij nu een ‘groot’ model zouden hebben qua binnenruimte.
Dan heeft de monteur het fout.
Jouw vaatwasser is 815mm hoog dus een standaard hoogte en geen XXL.

Ik vraag mij ook af hoe hij weet dat de reparatie duurder is.
Heeft hij de machine er uit gehaald en de onderdelen doorgemeten?
The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
@DJMaze ik zie jou regelmatig in vaatwasser topics terugkomen. Heb jij nog een ander inzicht? En wellicht info over de smurrie-verzamelaars die Bosch-groep vaatwassers toch lijken te zijn. Zijn er types of merken die dit niet hebben of is dit een gevolg van de eco-programma’s die met weinig water op lage temperatuur eindeloos wassen maar daarmee meer ranzigheid achterlaten in de machine?
Gevolg van de verplichte "eco".
Vetten lossen alleen op bij 60+ graden en de eco is niet zo heet.
Vandaar dat tegenwoordig op elke (was/vaat)machine een "machine clean" optie zit.
Kan je die 1x per maand leeg draaien.

Meestal is 65 graden 1 uur gewoon makkelijker.
En aansluiten op je warm water kan ook, hoeft de vaatwasser niet zelf het water te verwarmen.

[ Voor 48% gewijzigd door DJMaze op 07-08-2024 19:10 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
@DJMaze Ik was er zelf niet bij, maar op,de bon staat: Operating- en power module moeten zeker vervangen worden en mogelijk de hittepomp en/of zeoliet.

Ik zit nu te kijken naar deze Siemens: https://www.keukenloods.nl/sn67zx06ce.html

Die lijkt qua functies en indeling goed op de Neff volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:27
Ik heb pas een nieuwe vaatwasser gekocht.
Een Miele G 7297 SC Vi XXL
Kijk eens bij "De apparaten man" en mail ze eens voor een prijsopgave.
Nergens goedkoper, dat weet ik zeker.
Vader - zoon bedrijf.

Volgens mij past de Miele xxl gewoon in jouw keuken.
Minimale nishoogte is 84,5cm
Jij meet 84,5 vanaf je pvc vloer.
Die extra paar mm's heb je dus nog over.
Ik heb trouwens 1235€ ervoor betaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYuF63q_n-Kr0lcaqjepqthh51g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyukQDWd6zrMB2QlaLP9YAqb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door coob op 07-08-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
coob schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:03:
Ik heb pas een nieuwe vaatwasser gekocht.
Een Miele G 7297 SC Vi XXL
Kijk eens bij "De apparaten man" en mail ze eens voor een prijsopgave.
Nergens goedkoper, dat weet ik zeker.
Vader - zoon bedrijf.

Volgens mij past de Miele xxl gewoon in jouw keuken.
Minimale nishoogte is 84,5cm
Jij meet 84,5 vanaf je pvc vloer.
Die extra paar mm's heb je dus nog over.
Ik heb trouwens 1235€ ervoor betaald.

[Afbeelding]
Thx! Heb ze gemaild, kan nooit kwaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En, al reactie?
Duurt soms even bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Voor je nieuwe vaatwasser, wegblijven van eco programma's, spoelmiddel gebruiken (goedkoopste die je kunt vinden), waspoeder ipv pods (mag ook goedkoop), en je filter stuk schoonhouden. Scheelt enorm in geld, en ellende. Vaatwassers kunnen al decennia vaat schoonmaken, ook voor de mooie kleurtjes in de pods.
Spoelmiddel zorgt er voor dat het water sneller opdroogt/van je vaat gaat, wat zorgt voor minder vlekken. Als je vaatwasser vanzelf opent bij einde, nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
We hebben een waterontharder dus gebruikten al gewone poeder zonder zout en dergelijke, en een beetje glansspoelmiddel.

@coob nog niks gehoord helaas, nog ff geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
The Legend schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:05:
We hebben een waterontharder dus gebruikten al gewone poeder zonder zout en dergelijke, en een beetje glansspoelmiddel.

@coob nog niks gehoord helaas, nog ff geduld.
Ik was er achter dat bellen sneller gaat bij ze.
Heb ook een Miele oven besteld bij ze na de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
coob schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Ik was er achter dat bellen sneller gaat bij ze.
Heb ook een Miele oven besteld bij ze na de vaatwasser.
Hebben zij een vast assortiment of kunnen ze in principe ieder apparaat leveren voor zover jij weet? Ik heb namelijk specifiek een Neff oven nodig (ook stuk) want die zit naast de Neff koffiemachine (niet stuk helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
The Legend schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

Hebben zij een vast assortiment of kunnen ze in principe ieder apparaat leveren voor zover jij weet? Ik heb namelijk specifiek een Neff oven nodig (ook stuk) want die zit naast de Neff koffiemachine (niet stuk helaas).
Ik heb geen idee.
Ze hebben wel wat Neff apparatuur op de site staan.
Ik zou toch even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
@coob ik heb er gisteravond nog eens achteraan gemaild, en kreeg vanmorgen reactie dat het formulier niet was ontvangen. Vervolgens direct gereageerd en alle informatie en vragen nog eens gesteld, en nu weer wachten. Ben nu op vakantie dus niet veel zin in bellen.

P.S. Heb je aandelen? :p

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 09-08-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
The Legend schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:23:
@coob ik heb er gisteravond nog eens achteraan gemaild, en kreeg vanmorgen reactie dat het formulier niet was ontvangen. Vervolgens direct gereageerd en alle informatie en vragen nog eens gesteld, en nu weer wachten. Ben nu op vakantie dus niet veel zin in bellen.

P.S. Heb je aandelen? :p
Nee, gewoon benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:05
Als je 84,5 van vloer meet en die vaatwasser is minimaal 84,5 zou ik het niet doen. Crime om er tussen te krijgen en je kan ook niets meer stellen. Een 81,5 die je netjes kan stellen lijkt me dan een fijnere om in te bouwen..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
@coob ik heb geen reactie meer gehad op mijn mails en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ik heb nu besteld bij Keukenloods, die reageren steeds super snel. Het is de Siemens SN67ZX06CE geworden. @Cyriel85 dus toch maar een 81,5cm gekozen, plaatsen van een 84,5 zal idd een grote ellende worden en het scheelt maar 3cm in ruimte.

https://www.keukenloods.nl/sn67zx06ce.html

De combimagnetron is de Neff C29MS31Y0 geworden.

https://www.keukenloods.nl/c29ms31y0.html

[ Voor 44% gewijzigd door The Legend op 12-08-2024 13:50 ]

Pagina: 1