Kan Philips Hue niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Goedemiddag,

Sinds een tijdje kan ik mijn Hue lampen niet meer bedienen via Google Home. Niet via stembediening, maar ook niet via de Home-app. Ik krijg de melding "Sorry, ik kan Philips Hue niet bereiken" of "Er is iets misgegaan". Maar de reden is mij onbekend. De apparaten staan nog wel gekoppeld aan Home en er is niets gewijzigd in mijn netwerk.

Op Internet gezocht, maar kan niets vinden dat aansluit bij mijn situatie. De oplossingen die Google zelf hier voor geeft zijn ook niet afdoende.

Iemand enige ervaring hiermee? Ik kan Hue nu alleen maar bedienen met de Philips Hue-app.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:10
En je kunt ze nog wel bedienen via de Hue app? Ik denk dat je even opnieuw de koppeling moet maken met de Home app, maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
SgtElPotato schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:20:
En je kunt ze nog wel bedienen via de Hue app? Ik denk dat je even opnieuw de koppeling moet maken met de Home app, maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?
Ja, kan nog wel met de Hue-app en inderdaad al opnieuw gekoppeld... Tevergeefs.

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:46
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Google kan nog wel de status van mijn lampen uitlezen, maar niets aanpassen.

Toevallig inmiddels een oplossing gevonden?

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier ongeveer hetzelfde met de combinatie tussen de Hue bridge en Apple HomeKit. Sinds enige tijd werkt dit ook spontaan niet meer.
Ik heb toen de verbinding tussen HomeKit en Hue verbroken om opnieuw te koppelen.
Nu moet ik eerst zijn ingelogd met een Hue account, wat ik niet van plan ben. Zolang ik nu met de Hue app zelf alles kan bedienen doe ik er maar even mee.
Zelf overweeg ik om over te stappen naar een ander systeem als een account straks echt verplicht wordt. Tenminste ik denk dat dit een volgende stap is van Hue om het hebben van een account te pushen.

Zijn jullie wel ingelogd met een Hue account en daarmee opnieuw de koppeling te maken. Of net zoals hier zonder account

[ Voor 9% gewijzigd door purge op 18-09-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Ik ben wel ingelogd met een Hue account.

Wanneer ik de lampen wil verwijderen uit de Home-app zegt ie dat alleen de beheerder dat mag doen. Maar ik ben de beheerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin93w
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 13:25
SixFo schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:08:
Ik ben wel ingelogd met een Hue account.

Wanneer ik de lampen wil verwijderen uit de Home-app zegt ie dat alleen de beheerder dat mag doen. Maar ik ben de beheerder...
Dit probleem had ik ook. Ik deel het huis met mijn vrouw en zij bleek ineens die andere beheerder te zijn, terwijl we dat nooit vis haar zo hebben ingesteld. Uiteindelijk op haar telefoon ook Hue ontkoppeld en toen verdwenen de resterende lampen. Wellicht dat dat bij jou ook werkt!

Helaas krijg ik Hue nu niet meer gekoppeld met Google Home, maar dat is een ander verhaal...
Pagina: 1