EPSON XP-2205

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiet
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo,

Ik had vroeger een XP-442 van EPSON, maar sinds kort een XP-2205.
Printen en kopiëren lukt op XP-2205, maar scannen niet.
Ik krijg de optie niet en wanneer ik het programma 'Epson Scan 2' open, krijg ik mijn XP-2205 niet te zien, maar wel mijn oude XP-442 die overal (blijkbaar niet) verwijderd is.

Scannen lukt dus niet, iemand een idee wat ik fout doe en wat ik moet doen?

Macgebruiker met Sonoma 14.5 besturingssysteem.

Ik verwijderde de printer al eens uit de lijst en plaatste hem nadien terug, maar dat heeft me niet geholpen

piet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Je zal even de Epson software moeten verwijderen en daarna de software specifiek voor de nieuwe printer installeren. Alleen de printer uit je lijstje verwijderen zal niet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Deze opmerking gaat je nu niet echt helpen...
Maar ik ben zo klaar met al die gare printersoftware... van verschillende merken... al decennia lang...
Ik kies altijd een printer die zelfstandig moet kunnen kopieren, scannen en emailen.
Zonder dat ik hier een computer aan heb hangen.
Dan heb ik geen afhankelijkheid van die gare software en heb ik alleen een simpele printer driver nodig op mijn PC om te printen.
Dat laatste gaat eigenlijk altijd wel goed.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
Heb je al onder Instellingen - Printers & Scanners gekeken wat hier in de lijst staat? Maak die eens helemaal leeg (als dat kan). Herstart je Mac en installeer dan de Epson software en drivers opnieuw. Als het goed is zie je hierna in deze zelfde lijst alleen je nieuwe Epson. Probeer het dan nog eens.