PS5 controller kapot na reparatie...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoW1975
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Hoi,

mijn zoon speelt graag en veel op zijn PS5, dus slijten de sticks. Nou ben ik redelijk handig (famous last words) dus heb ik een setje hall-effect sticks gehaald (deze) en ze conform het filmpje dat erin staat de sticks uitgewisseld. En ze doen het! Even gekalibreerd (ook conform filmpje) en zoon kan weer gamen. Oh, wat ben ik fantastisch!

Maar toch niet helemaal. Sinds de uitwisseling gisteravond trilt de controller niet meer en is er geen geluid meer. Ik heb hem weer geopend en alles nagekeken; ik hoopte op een los draadje (lintje) ergens, of zo. Maar nee. Alles ziet er, al zeg ik het zelf, goed uit.

Enig idee waar ik zou kunnen gaan zoeken, voordat ik een nieuwe controller bestel?
Dank,

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:32
HugoW1975 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:13:
Enig idee waar ik zou kunnen gaan zoeken, voordat ik een nieuwe controller bestel?
Hier staan suggesties zoals de controller resetten? unmuten?
Google: ps5 controller not vibrating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat je de speaker juist hebt gemonteerd?

https://nl.ifixit.com/Gui...eplacement/142064?lang=en

En de kabels van de trilmotors juist hebt terug gesoldeerd.

https://nl.ifixit.com/Gui...eplacement/142485?lang=en

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoW1975
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Dank voor de input. Ik krijg kennelijk geen mail als er geantwoord is, ik kijk nu pas.

Ik had uiteraard ook gegoogled, unmuten hebben we inderdaad geprobeerd. Hij geeft ook aan op het scherm dat hij mute en unmute, alles lijkt te werken. Alleen trilt hij niet, en hij is stil. Ik heb hem nogmaals open gemaakt en alle draden en linten gecontroleerd, alles zit goed.

Ik denk dat het toch ergens in de settings moet zitten, met mute en zo, want zowel geen geluid als niet trillen en dat als enige klachten is wel heel toevallig als het niet met muten te maken zou hebben. Alleen raar dat het gebeurt als gevolg van het wisselen van joysticks. Ik puzzel nog even verder, ideeën blijven welkom.

Hugo