Google TV streamer vs Shield TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 14:27
Beste Tweakers,

Dit jaar heb ik een 55" LG G4 OLED televisie gekocht. Momenteel gebruiken we onze Chromecast HD nog, maar ik wil graag overstappen op een nieuwere mediaspeler, zodat ik de mogelijkheid heb om 4K af te spelen.

We gebruiken de televisie voornamelijk om TV, films en series te kijken *knip*. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om ATMOS support te hebben, omdat ik een soundbar met ATMOS heb. Ook speel ik zo nu en dan games via GeForce Now. Dit laatste gaat ook niet heel soepel op mijn huidige mediaspeler..

Gisteren heeft Google haar TV Streamer aangekondigd, maar ben ik nogal teleurgesteld over de chip die ze gaan gebruiken. Deze is maar 22% sneller dan de vorige chip. Het lijkt er dus op dat de Nvidia Shield de snellere chip blijft houden. Echter is deze al een aantal jaren oud. Daarnaast krijgt deze ook geen updates meer.

Welke speler zouden jullie mij adviseren?
Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 07-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

TPM > BGK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
Kun je de mediaspeler van de tv zelf niet gebruiken? Ik gebruik alle streaming apps op mijn C3 en dat werkt echt prima. Ik merk geen verschil met mijn nvidia shield, los dat de C3 wél Dolby Vision ondersteunt en mijn Shield 2017 niet. De G4 ondersteunt ook gewoon atmos. Met een G4 heb je eigenlijk geen reden om een extern device te kopen, tenzij je echt zwaar beeldmateriaal (UHD bluray materiaal) naar je tv wil streamen wat de processor van de G4 niet aan zou kunnen. Geen idee of de hardware van de tv's daar tegenwoordig krachtig genoeg voor zijn. Wat mij betreft doet de werking en interface van de huidige WebOS ook niet onder voor Android TV.

Of gebruik je IPTV om illegaal naar streams te kijken wat niet wordt ondersteunt door je tv?

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2024 10:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Hulleman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:16:
Kun je de mediaspeler van de tv zelf niet gebruiken? Ik gebruik alle streaming apps op mijn C3 en dat werkt echt prima. Ik merk geen verschil met mijn nvidia shield, los dat de C3 wél Dolby Vision ondersteunt en mijn Shield 2017 niet. De G4 ondersteunt ook gewoon atmos. Met een G4 heb je eigenlijk geen reden om een extern device te kopen, tenzij je echt zwaar beeldmateriaal (UHD bluray materiaal) naar je tv wil streamen wat de processor van de G4 niet aan zou kunnen. Geen idee of de hardware van de tv's daar tegenwoordig krachtig genoeg voor zijn. Wat mij betreft doet de werking en interface van de huidige WebOS ook niet onder voor Android TV.

Of gebruik je IPTV om illegaal naar streams te kijken wat niet wordt ondersteunt door je tv?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zou GeForce Now goed werken op een C4? Daarnaast maak ik inderdaad gebruik van IPTV stream die goed werkt op TiViMate, een Android app >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Je topic is verplaatst naar een ander forumdeel, wat beter aansluit op je vraag.

Je hoeft overigens ook niet elke reactie te pinnen ;) Alleen posts die je heel waardevol vindt, kan je pinnen (maar hoeft niet).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:28

lasharor

7 december 2004

Waar komt je content vandaan? Is dit Netflix etc? Dan zou ik uberhaubt geen externe speler gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topic was in Televisies, projectors & mediaspelers (TPM) geplaatst maar dit soort topics horen in Beeld en geluid koopadvies (BGK). Het was puur te laten weten dat het topic verplaatst is.

De edit in TS is omdat IPTV een grijs gebied is. Op deze manier hoeft die discussie niet op gang te komen.
Hulleman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:16:
Kun je de mediaspeler van de tv zelf niet gebruiken?
Doet de interne LG player tegenwoordig HD Audio? Geen eis van TS maar nieuwsgierigheid mijn kant aangezien ik daar met mijn G1 wel tegenaan liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:43
Tsja, zo te lezen ben je meer iemand die Google/Android apparatuur gebruikt, maar heb je ooit een Apple TV overwogen? Ik ben al jaren een tevreden gebruiker. Ook als je IPTV gebruikt, zijn daar goede apps voor inmiddels. Sinds kort wordt ook VPN ondersteund.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 13:31
Geforce Now werkt op de OLED G4 in ieder geval gewoon op 4K dus daarvoor heb je niks nodig.

https://www.lg.com/us/sup...tible-tvs--20152438861512

[ Voor 35% gewijzigd door XelaRetak op 07-08-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FeaR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:05:
Doet de interne LG player tegenwoordig HD Audio? Geen eis van TS maar nieuwsgierigheid mijn kant aangezien ik daar met mijn G1 wel tegenaan liep.
De C3 ondersteunt o.a. Dolby True HD en DTS Master Audio via eARC (zie 'passthrough'). Ik moet zeggen dat ik momenteel alleen nog via streaming apps kijk die die HD audio formaten niet ondersteunen. Dus ik heb dat niet getest, maar als de ondersteuning er is, zul je zeggen dat het moet werken. Ook op de nieuwere/hogere modellen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jordyvd schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:01:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zou GeForce Now goed werken op een C4? Daarnaast maak ik inderdaad gebruik van IPTV stream die goed werkt op TiViMate, een Android app >:)
Ik zou het gewoon eens proberen of GeForce now op de G4 (of is het een C4?) goed wil draaien. Als het je puur om TiViMate te doen is zul je denk ik naar een externe speler moeten kijken, omdat die app volgens mij niet te installeren is op een LG tv.

Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe apple tv die uit gaat komen dit jaar en de reviews afwachten wat dat apparaat te bieden heeft. De nvidia shield is ook een goede keuze, maar toch al weer 4 jaar oud en toch wel prijzig. De nieuwe apple tv zal aanzienlijk goedkoper moeten zijn. Tot die tijd de interne speler van je tv gebruiken icm de Chromecast HD die je nog hebt. Overigens ondersteunt de G4 ook gewoon chromecast.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hulleman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
De C3 ondersteunt o.a. Dolby True HD en DTS Master Audio via eARC (zie 'passthrough').
Passthrough != ondersteuning van de interne player ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Bedankt voor alle reacties! Ik ben inderdaad erg Android/Google georiënteerd maar als Apple het beter kan, zal ik me er eens in verdiepen.

Ik ben benieuwd hoe mijn TV GeForce Now draait. Mijn Chromecast met Google TV vind ik zelf een beetje laggy (ofja.. het geluid loopt iets achter op het beeld en dat vind ik vrij irritant)😉
Pagina: 1