Aansluiten analoge tijdschakelaar CCT16364

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr66
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Goedendag,

Ik heb een groepen kast voor buiten met daarin een din rail, nu wil ik daar 2 analoge ttijdschakelaar van schneider in installeren (zie titel).
Nu kom ik een end, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Vanuit de meter kast in de hal gaat een grondkabel naar voren en op de gevel is dus de buiten groepenkast.
de voeding komt dus uit de groepen kast in de hal, naast de voedingskabel heb ik een tweede grondkabel die naar de tuinverlichting gaat, hoe moet ik de schakelaar nu aansluiten zodat de tuinverlichting aan gaat op de ingestelde tijd?

Bvd,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 15:18
Als de "buiten-groepenkast" 230V continue spanning heeft en er daarnaast ook nog een extra voedingskabel uit de groepenkast van woning naar de tuinverlichting loopt dan heb je twee opties:

1. Schakelklok in de buiten-groepenkast monteren, tweede kabel voor de tuinverliching opgraven, afkappen van de voeding uit de woning en vervolgens op de schakelklok in de buiten-groepenkast zetten.

2. Schakelklok in de groepenkast van de woning monteren en hierop de tweede kabel naar de tuinverlichting aansluiten. De meest makkelijke oplossing in mijn beleving, zonder extra graafwerk.

Houd de hoeveelheid 230V zaken zo veel mogelijk binnen, want vocht, insecten, zon, etc. hebben veel invloed en zijn vaak de oorzaak van (aardlek)storingen. In mijn beleving is 12 volt tuinverlichting zoals In-Lite of HUE de minst storingsgevoelige buitenverlichting omdat er een transformator tussen zit en geen aardlekstoring kent.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 16:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFkrgC5xVOtYTiR9x3xFZHVflMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GBIPo0txTelBohA6WxW0rBjF.png?f=user_large

Zoals het plaatje aangeeft. Bruin komt op de L aansluiting als ook op aansluiting "2". De schakeldraad (lampendraad, Fase van de verlichting) van de grondkabel naar de tuin gaat op 1, Daarnaast nog blauw aansluiten op de N.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr66
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Allebei hartstikke bedankt, hier kan ik echt wat mee