Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanatax
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07 11:12
Mijn smartphone staat bol door een opgezwollen batterij.

Simkaart heb ik uit het toestel gehaald.

Ik zou de telefoon willen binnendragen in een inzamelpunt, nu ik er verder niets meer mee kan doen.

Zijn mijn gegevens veilig als ik de telefoon achterlaat in een inzamelpunt? Ik heb er bankapps, foto's enzovoorts opstaan.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat niet meer door de opgezwollen batterij. Ik lees dat het sterk afgeraden is om de telefoon nog langer te gebruiken of op te laden, dus dat doe ik niet meer.

Naar een hersteller ermee? Of gewoon achterlaten in het inzamelpunt? Wat te doen hiermee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:12
Hoe erg is het als die gegevens op internet komen?

Dan weet je meteen of je het naar het inzamelpunt kan brengen

Zijn het enkel wat contactgegevens, no worries, daar zit teveel moeite in om je mobiel eerst te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:11

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Veiligste is de batterij eruit laten halen die weggooien in de recyclebak en het moederbord in stukje hakken. Bij een punt zo afgeven heb je nul zicht op wat er mee gebeurd.

Als nog een redelijk toestel is wil een reparateur die ook wel hebben en vraag je om de PCB moederbord om zelf te vernietigen en de rest mogen ze hebben scherm, chassis.

[ Voor 37% gewijzigd door 42dpi op 06-08-2024 22:23 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je telefoon die niet meer veilig is omdat de accu gewoonweg gevaarlijk is, ergens inleveren klinkt wat vreemd. 'Inzamelpunt' klinkt mij namelijk als een hoekje in de supermarkt of Blokker zonder professioneel toezicht. Misschien heb ik het verkeerd, maar dat is wel een no go lijkt me.

Je telefoon niet op voorhand wissen lijkt me ook niet handig in privé-opzicht eerlijk gezegd, je weet nooit wat iemand er nog mee kan.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om welk toestel gaat het? Als er niet echt iets is om de batterij gemakkelijk te vervangen, betekend niet dat het niet te repareren is. Kan maar zo zijn dat met een plat kabeltje de batterij vast zit aan het moederbord, dan kan dat ook gewoon los hoor en de batterij vervangen worden. De bolle batterij lever je dan in een afvalbak voor batterijen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je hem terug wilt zetten naar fabrieksinstellingen, zou je hem dan niet 1x op kunnen starten? Wel buiten waarbij er geen brandbare spullen in de buurt zijn, mocht de telefoon in de fik vliegen.

Wellicht kun je hem ook wissen via je google account;
https://www.google.com/android/find

Zonder leegmaken zou ik hem niet inleveren.

[ Voor 48% gewijzigd door Gismo1979 op 06-08-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanatax
CH4OS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:27:
Om welk toestel gaat het? Als er niet echt iets is om de batterij gemakkelijk te vervangen, betekend niet dat het niet te repareren is. Kan maar zo zijn dat met een plat kabeltje de batterij vast zit aan het moederbord, dan kan dat ook gewoon los hoor en de batterij vervangen worden. De bolle batterij lever je dan in een afvalbak voor batterijen in.
Het is een Google Pixel 4a. De batterij werkte daarvoor al niet meer. Ik heb hem nog twee keer kunnen herstarten maar dat ging enkel wanneer hij aangesloten was op netstroom. De laatste keer dat ik het gebruikt heb is intussen een week geleden, maar nu merk ik plots dat die bol staat.

De volumeknoppen werken ook niet meer. Ik wil er van af, en een nieuw toestel kopen. Geen zin meer om dure reparaties uit te voeren. Voor mij is het belangrijk dat mijn gegevens veilig zijn. Vooral de bankingapps, en mindere mate de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij je website van je bank moet je de machtiging van de bankapp voor die telefoon ook kunnen intrekken. Dan moet de bankapp opnieuw geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanatax
Gismo1979 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:46:
Als je hem terug wilt zetten naar fabrieksinstellingen, zou je hem dan niet 1x op kunnen starten? Wel buiten waarbij er geen brandbare spullen in de buurt zijn, mocht de telefoon in de fik vliegen.

Wellicht kun je hem ook wissen via je google account;
https://www.google.com/android/find

Zonder leegmaken zou ik hem niet inleveren.
Ik durf het eerlijk gezegd niet meer. Ik moet hem sowieso aan netstroom aansluiten, anders krijg ik hem niet in gang.

Bedankt voor de link, jammer genoeg worden de gegevens pas gewist wordt wanneer het apparaat online is.

Bankingapps zal ik morgen eens kijken hoe ik dat kan intrekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Sanatax op 06-08-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03
CLB schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:24:
Je telefoon die niet meer veilig is omdat de accu gewoonweg gevaarlijk is, ergens inleveren klinkt wat vreemd. 'Inzamelpunt' klinkt mij namelijk als een hoekje in de supermarkt of Blokker zonder professioneel toezicht. Misschien heb ik het verkeerd, maar dat is wel een no go lijkt me.
Blijkbaar mag dat gewoon in de Wecycle bak: https://www.legebatterije...ezwollen-batterij-wat-nu/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanatax
Ik woon in België, ik lees hier op Bebat dat de opgezwollen batterij naar een 'servicecenter' gebracht kan worden, en dat vandaar de batterij bij Bebat terechtkomt. Geen idee of dat gratis is.
https://www.bebat.be/nl/b...stel%20beschadigd%20raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Als je geen data er meer vanaf hoeft te halen, batterij eruit en een pin door het mobo heen slaan.

En anders buiten een verlengsnoer neerleggen, daar de adapter in doen en zorgen dat je een bak met zand hebt staan.
Dan aansluiten, kan snel je ding doen en mocht ie wel beginnen te roken haal je de stekker eruit en druk je m in de bak met zand en laat je m lekker zn gang gaan met affakkelen.

Telefoonaccu's zijn relatief klein, dus met een 48 uur is ie wel afgefakkeld....

Een thermal runaway stop je niet meer, dus laat m dan wel echt een tijdje liggen in die bak met zand want anders begint ie zomaar weer als er weer zuurstof bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sanatax schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:49:
[...]

Het is een Google Pixel 4a. De batterij werkte daarvoor al niet meer. Ik heb hem nog twee keer kunnen herstarten maar dat ging enkel wanneer hij aangesloten was op netstroom. De laatste keer dat ik het gebruikt heb is intussen een week geleden, maar nu merk ik plots dat die bol staat.

De volumeknoppen werken ook niet meer. Ik wil er van af, en een nieuw toestel kopen. Geen zin meer om dure reparaties uit te voeren. Voor mij is het belangrijk dat mijn gegevens veilig zijn. Vooral de bankingapps, en mindere mate de foto's.
Bij de bankingapps o.a. kun je als het goed is de sessies / inlogs e.d. gewoon via een ander apparaat laten stoppen, dan weet je zeker dat daarmee niets gebeuren kan.
Pagina: 1