Ik heb een gebruikte kant en klare pc gekocht waarvan alles goed lijkt te werken behalve GPU, maar dat weet ik dus niet zeker, ik heb in ieder geval geen beeld. Alle RGB verlichting springt aan, van het moederbord, koeler, ram sticks, etc. behalve die van de gpu. Alle fans draaien, behalve die van de gpu.
Wat wel gebeurt is dat als ik de pc uitzet, de gpu coolers kort 'springen'. De PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Wat ik heb geprobeerd:
- Aangesloten met DP van GPU op monitor
- Aangesloten met HDMI van GPU op tv
- HDMI aangesloten op port van moederbord
- GPU losgekoppeld en opnieuw aangesloten
- Ram losgekoppeld en opnieuw aangesloten (1 voor 1 om uit te sluiten dat 1 defect zou kunnen zijn)
- CMOS reset dmv batterijtje eruit
Wat me opvalt is dat de fans van de GPU dus op geen enkele manier draaien. Ik heb de tweede power cord op de GPU aangesloten, dan brandt er een rood ledje op de GPU, wat volgens mij betekent dat er niet voldoende stroom op zit.
Volgens de oude eigenaar heeft de PC goed gewerkt net voor het opsturen, wellicht is er iets los gekomen tijdens transport? Alles is verder in nette staat en alle kabels lijken goed vast te zitten.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Wat wel gebeurt is dat als ik de pc uitzet, de gpu coolers kort 'springen'. De PC bestaat uit de volgende onderdelen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700X Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Elite Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Casemodding | NZXT Hue+ Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | NZXT F-Series Core RGB, Single Pack, Zwart, 120mm | € 19,- | € 38,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 53,25 | € 53,25 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 91,25 |
Wat ik heb geprobeerd:
- Aangesloten met DP van GPU op monitor
- Aangesloten met HDMI van GPU op tv
- HDMI aangesloten op port van moederbord
- GPU losgekoppeld en opnieuw aangesloten
- Ram losgekoppeld en opnieuw aangesloten (1 voor 1 om uit te sluiten dat 1 defect zou kunnen zijn)
- CMOS reset dmv batterijtje eruit
Wat me opvalt is dat de fans van de GPU dus op geen enkele manier draaien. Ik heb de tweede power cord op de GPU aangesloten, dan brandt er een rood ledje op de GPU, wat volgens mij betekent dat er niet voldoende stroom op zit.
Volgens de oude eigenaar heeft de PC goed gewerkt net voor het opsturen, wellicht is er iets los gekomen tijdens transport? Alles is verder in nette staat en alle kabels lijken goed vast te zitten.
Iemand enig idee wat ik kan doen?