Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteJitsu
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vrouw is al een tijd actief op Facebook en had netjes 2FA (twee-factor-authenticatie) ingesteld. Helaas heeft ze de telefoon waarmee ze dat heeft ingesteld niet meer :-( en heeft ze ook geen herstelopties ingesteld. Ze heeft nog een andere (oude) telefoon waarop ze Facebook nog wel via de app kan benaderen, maar ook in haar Facebook-app kan ze niets instellen zonder verificatiecode. Heeft iemand een idee hoe ze dit kan oplossen?

Beste antwoord (via ByteJitsu op 07-08-2024 17:32)

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:56
Het hele punt van de tweede factor instellen, is dat je beide nodig hebt. Zodra er een manier is om 1 van de twee te omzeilen heb je geen 2FA meer, maar weer 1FA (maar dan met meer gedoe).

Als er manieren waren om de Authenticator te omzeilen, hadden ze het netzogoed niet kunnen implementeren.

Is ze overgestapt van Bij Android <--> iPhone? In dat geval zou je nog kunnen proberen eenzelfde toestel te scoren als het eerst was, dat weer met het Google/Apple te activeren. Ik ging van mn Android naar mn Android en al mn 2FA ging keurig mee (app: Authy).

Complimentje?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, ze zal dan de herstelcodes die ze moest opslaan bij het instellen van 2FA moeten invoeren. Als ze die ook niet heeft dan zit ze helaas vast, want je moet het ene of het andere hebben. Dat is ook het doel van extra beveiliging, met een omweg/uitweg is het per definitie niet veilig meer.

Facebook zelf is nagenoeg onbereikbaar, dus daar geef ik je weinig kans op gehoor en reactie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteJitsu
Het is erg frustrerend dat het bijna onmogelijk is om in contact te komen met Facebook. Ik las ergens online dat er een hulpformulier bestaat voor dit soort problemen. Helaas krijg je na het invullen van dat formulier geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 13:24
Waarom gebruikt ze dan niet gewoon de herstelcodes die ze bij het instellen van 2FA heeft gekregen zoals @nelizmastr aan geeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Andros schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:28:
Waarom gebruikt ze dan niet gewoon de herstelcodes die ze bij het instellen van 2FA heeft gekregen zoals @nelizmastr aan geeft?
Om deze reden waarschijnlijk:
en heeft ze ook geen herstelopties ingesteld.
Dan is het eigenlijk: Eigen schuld, dikke bult.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:56
Het hele punt van de tweede factor instellen, is dat je beide nodig hebt. Zodra er een manier is om 1 van de twee te omzeilen heb je geen 2FA meer, maar weer 1FA (maar dan met meer gedoe).

Als er manieren waren om de Authenticator te omzeilen, hadden ze het netzogoed niet kunnen implementeren.

Is ze overgestapt van Bij Android <--> iPhone? In dat geval zou je nog kunnen proberen eenzelfde toestel te scoren als het eerst was, dat weer met het Google/Apple te activeren. Ik ging van mn Android naar mn Android en al mn 2FA ging keurig mee (app: Authy).

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteJitsu
Martijn.C.V schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:49:

Ik begrijp dat de essentie van 2FA is dat je beide factoren nodig hebt, en inmiddels begrijpt mijn vrouw dat ook :) . Ik was nog benieuwd of iemand nog tips had. Inmiddels heeft ze haar oude Facebook-pagina opgegeven en is ze een nieuwe pagina begonnen. Bedankt voor de reacties! Ik zal de laatste tip nog proberen, want dat is het proberen waard. Ze is idd overgestapt
Pagina: 1