Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08 19:21
Vette pech. Was gisteren bezig om wat HDD te wisselen.
Zet de schakelaar op de voeding uit, en daarna weer aan...niets.. Fan draait niet
Gaat om een Asus Z170 p mobo.
Heb alle randapp. losgekoppeld.
Alle SATA connectors losgehaald.
Dus alleen de voeding voor de CPU en de connector op het mobo is aangesloten.

Voeding vervangen, maar dat was dus niet het probleem.
Zit een gloednieuwe corsair voeding in die vandaag is binnengekomen.
Ik zie alleen een klein groen ledje branden bij de connector pinen van de aan/uit knop vlak naast de sata aansluiting.

Het lijkt erop dat het MOBO het heeft begeven.

Ik heb ook niet even andere CPU/ram/mobo om om te wisselen.

Voordat ik naar de computer zaak ga, wat denken jullie?
1 cpu defect
2 ram modules defect
3 MOBO defect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubberbutt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIyJrDaeoBREKZXs55ZFgiklq9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQqWtOLGr3vZoe8sJ9RUrcVA.jpg?f=fotoalbum_large

Even verder gaan zoeken. Mobo er uit geschroefd, en alleen de atx 12v en mobo connector aangesloten. 2 pinnetjes v/d powerswitch even kortstondig aangeraakt, en de fan v/d CPU begon weer te draaien.
Lijkt dus alleen een defect aan/uit knopje op fronpaneel te zijn. Ga morgen het spul weer terug inbouwen.

Pfff ik was al bang dat MOBO defect zou zij. Is pas 2 jaar oud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Z170 van 2 jaar oud? Dat is van 2015/2016! Heeft die wel heel lang op de plank gelegen.

Waarom test je niet of je beeld krijgt buiten de behuizing? CPU zal vast en zeker een iGPU hebben. Monitor aansluiten op het moederbord en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Z170 is inderdaad van 2015, als je deze pc 2j geleden nieuw hebt gebouwd ben je of naïef of opgelicht ;)

Je mag/kan hiermee niet eens Windows 11 installeren met officiële support, toch zonde.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
Nah, dan zal hij wel ouder zijn. Ik heb de bon niet meer. En ik heb er Windows Server 2019 Essentials op draaien.

Heb idd monitor aangesloten en werkt. Spul weer ingebouwd. Beetje onduidelijk wat het is geweest. Misschien een slecht contactje van dat zwarte plastic dingetje dat je over die koperen pin moet schuiven, of de schakelaar zelf . Maar ja ik kan wss de top van de Zalman GS 1000 case niet openhalen.
Heb daarvoor ook al op de website van Zalman gekeken. diverse manuals, maar nergens hoe je de top cover erafhaald.

Nou ja hij doet weer, daar gaat het om