USB poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-05 08:41
Mijn vraag
Ik heb mijzelf in een hoek geverfd. Ik heb een standalone pc die bij het opstarten van Windows om een wachtwoord vraagt. Omdat een usb-c poort het niet doet heb ik het USB-root stuurprogramma verwijderd omdat ik dacht dat bij het opstarten Windows sowieso naar een nieuw stuurprogramma zou zoeken. Bij het opstarten kwam ik er achter dat mijn keyboard en muis het natuurlijk niet doen. Nu kan ik het wachtwoord niet intypen en start windows niet op. Heel dom. Ik hoop dat iemand een manier weet om weer in mijn pc te komen. Alvast dank voor het meedenekn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, Acer pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een monitor aangesloten met usb poorten, maar die werken niet

Beste antwoord (via Schaaf op 06-08-2024 20:08)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Eigenlijk zou Windows drivers vanzelf opnieuw moeten installeren op de achtergrond, daar hoef je volgens mij niet voor in te loggen. Heb je een poosje gewacht?

/edit: En heb je alle USB poorten achterop de computer geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 06-08-2024 17:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 20:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Al eens in safemode gestart? Die zou met een generic driver moeten starten. Anders optie is met de installatie media de rescue starten en dan naar een vorige status gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
hoi dank voor je reactie. Hoe kan ik in de safemode starten zonder keyboard en muis?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Eigenlijk zou Windows drivers vanzelf opnieuw moeten installeren op de achtergrond, daar hoef je volgens mij niet voor in te loggen. Heb je een poosje gewacht?

/edit: En heb je alle USB poorten achterop de computer geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 06-08-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

franssie

Save the albatross

Standalone als in zonder netwerk?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Dank voor jullie suggesties.
ja zonder netwerk, en ja ik zit al een paar uur naar een mooie bergfoto te kijken zonder dat muis of keyboard het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
ook even van usb poorten gewisseld maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maak een bootable Windows USB stick met de Windows installatie bestanden (op een andere computer), boot daarvan en doe een repairinstallatie.

Heb je wel backups van je gegevens?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Dank, ik denk dat dat 'm wordt. Denk je dat ik gegevens kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Schaaf welk moederbord heb je? Als je dat nog kan achterhalen. Anders wordt het denk ik toch de harde schijf eruit halen en in een andere pc stoppen, al zou ik zelf niet weten hoe je dan de drivers op de juiste plek krijgt. Of toch even aan het netwerk hangen, maar er zal een reden zijn dat je zonder netwerk werkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaaf
Ik heb even wat om over na denken. Kom er op terug als ik een oplossing heb gevonden (of juist niet) dank voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:02:
Maak een bootable Windows USB stick met de Windows installatie bestanden (op een andere computer), boot daarvan en doe een repairinstallatie.

Heb je wel backups van je gegevens?
Het proberen waard, maar de pc start wel op... Denk dat Windows niet gaat zoeken naar usb media en daar instellen zonder toetsenbord is lastig. En een touch screen werkt ook via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Schaaf heb je Windows pro? Dan zou je met een lokaal netwerk zonder internet kunnen proberen via remote desktop in te loggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
Probeer ook nog een andere muis/keyboard als deze beschikbaar zijn?
En in je bios is er misschien een optie voor legacy support voor muis/keyboard at boot?

Beste dan ook de USB2 poorten gebruiken indien beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Grappig probleem. Ik zit op een smartphone maar 2 ideetjes:

1. Windows accessibility, narrator oid, onscreen keyboard. Dan zit je nog met invoer, kan dat met spraak? Geen idee.

2. Rubber ducky (of arduino clone) welke een gewenste key sequence uitvoert?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

franssie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:09:
Het proberen waard, maar de pc start wel op... Denk dat Windows niet gaat zoeken naar usb media en daar instellen zonder toetsenbord is lastig. En een touch screen werkt ook via usb.
In de BiOS gaat dat vaak nog wel? Het is de driver voor Windows die zoek is. Veelal staat het tegenwoordig automagisch eerst op USB kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 21:13
Safemode zou best kunnen werken omdat tijdens het booten van windows deze nog de standaard 'bios' input uitleest. F8 indrukken op het moment dat het windows logo komt dacht ik.

Anders even op een andere pc een bootable usb maken en dan ubuntu of rescuedisk oid erop zetten:
https://www.system-rescue.org/

Daarna even googlen hoe je het beste het juiste bestand moet terugzetten, waarschijnlijk ergens in
C:\Windows\System32\drivers ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
jnr24 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:25:
Safemode zou best kunnen werken omdat tijdens het booten van windows deze nog de standaard 'bios' input uitleest. F8 indrukken op het moment dat het windows logo komt dacht ik.
Ja t/m Windows 7 werkt dat standaard zo.
The_Doman schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:26:
Dat werkte vroeger inderdaad zo, je kon dan direct naar safe mode gaan via het F8 boot menu.
Maar Microsoft heeft die optie helaas standaard uitgezet in de latere Windows versies.
Je moet nu geforceerd de computer een paar keer uit zetten, daarna kom je (hopelijk) in de herstelomgeving en kan je ook naar safe mode gaan.
Google: Opstarten Safe Mode Windows 10
Google: Enable F8 boot menu Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je zou via een opstartbare Windows PE je lokale Windows installatie kunnen Mount en. Via regedit, verkenner en eventueel wat andere tools kun je dan de USB driver offline weer toevoegen. Daarna rebooten en je USB apparaten zouden weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In-place reinstall?

Je kunt m.b.h.v een Windows installer je Windows opnieuw installeren zonder bestanden te overschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schaaf
Mensen van harte bedankt! Nadat ik de stekker eruit heb gehaald en lang gewacht, weer aangezet. De pc begon tot mijn plezier te updaten en verschillende malen te herstarten. Lang verhaal kort....hij doet het weer!
Pagina: 1