Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosFleischeuer
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-04 21:30
Beste Tweakers,

Ik heb een google nest wifi mesh netwerk in huis. een router en twee access points. Dit werkt binnenshuis prima. Ik wil ook een wifi signaal in onze veranda die op circa 15 meter van het huis zet. Als ik de router binnenshuis zo dicht mogelijk in de buurt van de veranda zet en ik plaats een nest wifi access point in de buurt van de veranda, is het wifi signaal te zwak om onder de veranda te gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik vanuit mijn google nest wifi netwerk in huis een goed signaal kan krijgen onder de veranda. Voorwaarde daarbij is dat ik dezelde netwerknaam/SSID onder de veranda wil hebben als in huis (zodat ik niet van netwerk hoef te wisselen).

PS: elders op dit forum staat een soortgelijke vraag uit 2019, maar daar heb ik niet een goed antwoord in gevonden.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Groet, Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

Netwerkkabel naar veranda trekken. daar een outdoor accespoint ophangen. SSID en security (niet alleen waachtwoord) identiek instellen en je bent klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosFleischeuer
Dank voor je reactie lier. Moet ik dan de netwerkkabel vanuit het modem van mijn internetprovider doortrekken. Of juist vanaf de google nest wifi router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

Als een van de Google nodes als router ingesteld staat, zal je de netwerkkabel daarop aan moeten sluiten. Verzorgt het modem van de ISP ook Wifi?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosFleischeuer
Klopt, de google router staat als zodanig ingesteld. En het modem van de ISP verzorgt ook een wifi signaal. Het modem staat circa 25 meter van de veranda vandaan. Geeft dit nog nieuwe inzichten?