Het houtwerk op ons huis kan wel een verfbeurtje gebruiken. Vooral op de westkant van het huis ziet de lak er minder mooi uit, en op 2 plekken heb ik ook rot gevonden. Uiteraard moet dit hersteld worden, maar ik vraag me af hoeveel kwaad het kan als dit pas (begin) volgend jaar gedaan wordt.
Reden is dat we het huis een metamorfose willen geven: de muren wit keimen, en al het houtwerk antraciet. Gezien het formaat van het huis verwacht ik dat hier 2 tot 4 weken werk in zit voor de schilders (afhankelijk van het team), en eigenlijk hebben we dit jaar geen zin meer in het gedoe (los van de benodigde cashflow
)
Alleen vraag ik me dus af: als we wachten, wordt het dan echt veel erger? het enige echte rotte plekje zal toch goed aangepakt moeten worden, maar ik maak me meer druk om het houtwerk bij de dakrand, van afstand lijkt het verf al af te bladeren. En ik wil natuurlijk niet hebben dat doordat ik een half jaar wacht, de kosten vele malen hoger zijn omdat het hout ineens allemaal rot is.
Wat (nogal grote, maar zoombare) fotootjes voor de impressie:
:strip_exif()/f/image/8y6Y2DO1gVo5M3FkzLvc0Z6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0npqkGnWib9BG4FHQ9Imrmci.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDEABa2vse9WyhpSf6spxdza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kErR0diYiMadI59DEkhaDJBT.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden is dat we het huis een metamorfose willen geven: de muren wit keimen, en al het houtwerk antraciet. Gezien het formaat van het huis verwacht ik dat hier 2 tot 4 weken werk in zit voor de schilders (afhankelijk van het team), en eigenlijk hebben we dit jaar geen zin meer in het gedoe (los van de benodigde cashflow

Alleen vraag ik me dus af: als we wachten, wordt het dan echt veel erger? het enige echte rotte plekje zal toch goed aangepakt moeten worden, maar ik maak me meer druk om het houtwerk bij de dakrand, van afstand lijkt het verf al af te bladeren. En ik wil natuurlijk niet hebben dat doordat ik een half jaar wacht, de kosten vele malen hoger zijn omdat het hout ineens allemaal rot is.
Wat (nogal grote, maar zoombare) fotootjes voor de impressie:
:strip_exif()/f/image/8y6Y2DO1gVo5M3FkzLvc0Z6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0npqkGnWib9BG4FHQ9Imrmci.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDEABa2vse9WyhpSf6spxdza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kErR0diYiMadI59DEkhaDJBT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IdLcW6SMlHZivhQ5BUMxSiiz.jpg?f=fotoalbum_large)
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce